    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 20 Jan 2012 12:50:29 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Umowa Pożyczki

    On Wed, 18 Jan 2012, Reeno wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy podpisanie Umowy Pożyczki wg wzoru takiego jak ten:
    > http://www.firma.egospodarka.pl/formularze/Inne/Umow
    y-i-wypowiedzenia/2,Umowa-pozyczki,707.html?download
    =1302&sso_id=19730&sso_gt=x2OHeAEdqC4jQEMqi3H00i5p9Q
    fmKsleKOqkmqwusP4%2C

    ...wymaga rejestracji, tak dla porządku... (nie czytałem)

    > jest prawomocne? Czy można iść z takim dokumentem do sądu gdy
    > pożyczkobiorca nie oddaje pieniędzy? Czy są może jakieś ważne elementy
    > takiej umowy, których nie można przegapić pisząc umowę np. świadkowie
    > pożyczki i ich podpisy?

    Z ważnych elementów rozważyłbym rozważenie wersji "weksel".
    Do rozważenia jest weksel gwarancyjny, zabezpieczający spłatę
    pożyczki, lub w ogóle obejście się bez pożyczki, a prostę sprzedaż
    weksla.
    IMVHO, jeśli to będzie zwyczajny weksel zupełny zbywalny, nie
    ma nawet jak się o PCC przyczepić :>
    Inna sprawa, że dobrze żebyś wtedy przejrzał archiwa na hasło
    "weksel" tudzież podane tam linki, przynajmniej dla jasnosci
    co to jest "zupełny".

    Plusy weksla: łatwiejsza egzekucja, brak PCC. Zdaje się, że
    ostatnimi czasy opłaty skarbowej też nie ma (a jak była, to
    była niska).

    pzdr, Gotfryd