  • 11. Data: 2023-06-06 18:26:47
    Temat: Re: Ułaskawienie ponowne
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-06 o 17:57, J.F pisze:

    > Teraz to bedą przedłuzać, bo sie prezydent zmieni :-)

    Gra sądowa się toczy,
    już tam sędziom grzebią w życiorysach, że
    Sawicką uwolnili, że uznali sprawę Przemyka
    za przedawnioną itp...
    Pewnie dziś w orędziu prezydent wyda
    im taki glejt uniewinniający na każdy wyrok.
    Trzeba przyznać, że w tworzeniu chaosu prawnego
    PIS jest niezastąpiony (nawet jesli zaczęła Platforma
    powołując przed czasem swoich sędziów TK)

  • 12. Data: 2023-06-06 18:28:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-06 o 18:26, cef pisze:

    > Gra sądowa się toczy,
    > już tam sędziom grzebią w życiorysach, że
    > Sawicką uwolnili, że uznali sprawę Przemyka
> [...]

    Im to znaczy Kamińskiemu i Wąsikowi
    a nie sędziom.

  • 13. Data: 2023-06-06 18:32:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.06.2023 o 16:17, cef pisze:

    > No i muszą jednak być osądzeni.
    > Czyli powtórka z rozrywki. Ciekawe czy wyrok się utrzyma,
    > w drugiej instancji (w sensie wymiaru tego pierwotnego)
    >  bo apelacja była zmieniająca :-)

    A oni w ogóle apelowali, czy termin już minął i trzeba ładnie poprosić o
    przywrócenie? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-06-06 18:37:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Jun 2023 18:26:47 +0200, cef wrote:

> [...]
    > Pewnie dziś w orędziu prezydent wyda
    > im taki glejt uniewinniający na każdy wyrok.
    > Trzeba przyznać, że w tworzeniu chaosu prawnego

    Trzeba.

    >(nawet jesli zaczęła Platforma
    > powołując przed czasem swoich sędziów TK)

    To nie całkiem tak było.

    A jak przegrają wybory ... zaraz sie opublikuje jeden wyrok starego TK
    ... no i nie wiem co wtedy - wyroki z udziałem "nielegalnych" sedziow
    z PIS do unieważnienia, a samym sedziom kazac zwracac wynagrodzenie?
    PiS jest znakomity w chaosie :-)

    Ale ale - potrafi ktos odszukac ten wyrok na Kaminskiego?
    Bo mam jakies wewnętrzne przekonanie, ze został mocno skrzywdzony,
    i ciekaw jestem faktów/uzasadnienia.

    J.

  • 15. Data: 2023-06-06 19:04:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-06 o 18:32, Shrek pisze:

    > A oni w ogóle apelowali, czy termin już minął i trzeba ładnie poprosić o
    > przywrócenie? ;)

    Apelował na pewno oskarżyciel, bo wyrok wydawał mu się zbyt łagodny

  • 16. Data: 2023-06-06 19:09:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.06.2023 o 19:04, cef pisze:

    > Apelował na pewno oskarżyciel, bo wyrok wydawał mu się zbyt łagodny

    No to apelację oskarżyciela rozpatrzyć i odrzucić;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-06-06 19:31:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Jun 2023 18:32:32 +0200, Shrek wrote:

    > A oni w ogóle apelowali, czy termin już minął i trzeba ładnie poprosić o
    > przywrócenie? ;)

    Jesli google dobrze podpowiada, to apelowali, ale

    "Zanim Sąd Okręgowy w Warszawie zbadał apelacje, w listopadzie 2015 r.
    prezydent Andrzej Duda ułaskawił wszystkich czterech nieprawomocnie
    skazanych. W marcu 2016 r. SO uchylił wyrok SR i wobec aktu łaski
    prezydenta prawomocnie umorzył sprawę. Od tego orzeczenia SO kasacje
    do SN złożyli oskarżyciele posiłkowi.

    Sprawa potem była przez długi czas w SN zawieszona, w związku m.in. ze
    sporem kompetencyjnym między Prezydentem RP a SN wniesionym do
    Trybunału Konstytucyjnego przez marszałka Sejmu. Wcześniej jednak -
    przed wniesieniem sporu kompetencyjnego do TK - SN w maju 2017 r.
    wydał uchwałę odnoszącą się do kwestii prawa łaski.

    Wówczas siedmioro sędziów SN - w odpowiedzi na pytanie sędziów SN
    rozpatrujących kasację ws. b. szefów CBA - uznało, że prezydenckie
    prawo łaski może być stosowane wyłącznie wobec prawomocnie skazanych.
    Byli szefowie CBA nie zostali zaś prawomocnie skazani. "Zastosowanie
    prawa łaski przed datą prawomocności wyroku nie wywołuje skutków
    procesowych" - stwierdzała ponadto tamta uchwała SN."

    https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1581426%2Csad-
    najwyzszy-uchylil-umorzenie-sprawy-mariusza-kaminski
    ego-i-innych

    No i bedzie teraz jakis burdel czy nie?
    Bo jesli umorzenie zostało umorzone (:-)), to chyba czekamy na
    dokonczenie (?) rozprawy apelacyjnej?

    J.

  • 18. Data: 2023-06-06 19:35:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.06.2023 o 19:31, J.F pisze:

    > No i bedzie teraz jakis burdel czy nie?

    Oczywiście że będzie. Już wielokrotnie pisałem że zdecydowana więksość
    ludzi nie zdaje sobie sprawy jak wielki burdel pis zrobił i jakie będą
    tego konsekwencje. A ci co sobie zdają się mylą - będzie gorzej.

    > Bo jesli umorzenie zostało umorzone (:-)), to chyba czekamy na
    > dokonczenie (?) rozprawy apelacyjnej?

    Na to wychodzi. Tylko myślałem że oni nie zdążyli apelować, więc termin
    minął i się uprawomocniło jak byli ułaskawieni;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!