  • 1. Data: 2021-05-10 07:35:10
    Temat: Udostepnienie danych osobowych użytkownika www
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    PUODO nie może nakazać udostępnienia danych osobowych
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/30E61FCB03

    "[...]
    Ponadto powołując się na zasadę jednolitości prawa Unii Europejskiej
    oraz motyw 129 rozporządzenia 2016/679, Prezes UODO podkreślił, że
    organy nadzorcze innych państw Unii Europejskiej (hiszpański, rumuński,
    francuski, bułgarski, estoński, włoski i szwedzki) zgodnie uznały brak
    możliwości wydawania rozstrzygnięć nakazujących udostępnienie danych
    osobowych osób trzecich w oparciu o przepisy rozporządzenia 2016/679.
    Również obecnie polska ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja
    2018 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) nie zawiera podobnych przepisów.

    Biorąc pod uwagę powyższe organ stwierdził, że nie ma on na podstawie
    obowiązującego prawa kompetencji umożliwiających nakazanie udostępnienia
    danych osobowych osoby trzeciej, co stanowi inną uzasadnioną przyczynę
    uniemożliwiającą wszczęcie postępowania w niniejszej sprawie w
    rozumieniu w art. 61a § 1 k.p.a.
    [...]"

  • 2. Data: 2021-05-10 11:49:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 May 2021 07:35:10 +0200, Krzysztof kw1618 wrote:
> [...]
    > danych osobowych osoby trzeciej, co stanowi inną uzasadnioną przyczynę
    > uniemożliwiającą wszczęcie postępowania w niniejszej sprawie w

    Co nie znaczy, ze prokurator nie moze zażądac, albo ... czy sam
    administrator serwera nie może.

    Pytanie jeszcze gdzie te komentarze, bo jesli "na profilu" spolki ...

    "Prezesowi UODO przysługuje uprawnienie naprawcze w postaci prawa do
    nakazania administratorowi lub podmiotowi przetwarzającemu spełnienia
    żądania osoby, której dane dotyczą, wynikającego z praw
    przysługujących jej na mocy niniejszego rozporządzenia. Żądanie
    udostępnienia danych osobowych osoby trzeciej nie zostało ujęte także
    wśród praw osób, których dane dotyczą."

    Taki wpis osoby X, stanowiacy dodatek do danych osoby Y,
    np komentarz X do "strony Y" na facebooku ... stanowi juz dana osobową
    Y?

    Ale spolka nie osoba :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-05-10 16:25:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2021 o 07:35, Krzysztof kw1618 pisze:
> [...]
    > danych osobowych osoby trzeciej, co stanowi inną uzasadnioną przyczynę
    > uniemożliwiającą wszczęcie postępowania w niniejszej sprawie w
    Pozywamy o naruszenie dóbr osobistych portal i ten stosownie do art. 6
    kc albo wskaże autorów, albo wypłaci odszkodowanie :-) Zgodnie z art. 12
    Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną Usługodawca, który
    świadczy usługi drogą elektroniczną obejmujące transmisję w sieci
    telekomunikacyjnej danych przekazywanych przez odbiorcę usługi
    lub zapewnienie dostępu do sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy
    z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, nie ponosi
    odpowiedzialności za treść tych danych, jeżeli: nie jest inicjatorem
    przekazu danych.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-05-11 12:12:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 May 2021 16:25:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, nie ponosi
    > odpowiedzialności za treść tych danych, jeżeli: nie jest inicjatorem

    Hm, czy nie jest inicjatorem - a jesli komentarz jest pod artykulem
    redakcyjnym? :-)

    Tym niemniej ... przeciez widac, ze to komentarze uzytkownikow.
    Czy sad sam to uzna, czy redakcja musi udowodnic, ze to nie sa
    komentarze powstale w redakcji ?

    J.

  • 5. Data: 2021-05-11 16:45:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.05.2021 o 12:12, J.F pisze:

    > Hm, czy nie jest inicjatorem - a jesli komentarz jest pod artykulem
    > redakcyjnym? :-)

    A to redaktor nie może pod swoim artykułem dopisać komentarza?

    > Tym niemniej ... przeciez widac, ze to komentarze uzytkownikow.

    Nie widać. Moze być redakcji.

    > Czy sad sam to uzna, czy redakcja musi udowodnic, ze to nie sa
    > komentarze powstale w redakcji ?

    Art. 6 kc mówi, ze to Redakcja ma dowieść.

    --
    Robert Tomasik