  • 11. Data: 2003-02-24 13:56:11
    Temat: Re: Uczen klasy maturalnej i ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2003, Marcin Olender wrote:

    >+ "Michał Lewczuk" <m...@s...com> wrote in message
    >+
    >+ > ktos mial klopoty z tego tytulu? czy to jest legalne, czy moze patent
    >+ > z zusem to nadinterpretacja przepisow?
    >+ >
    >+ Przeciez to wszystko jest obejsciem prawa, to jak moze byc legalne?

    A to "luki prawne" są w .pl nielegalne ??
    - :O !
    :)

    >+ Oczywiscie, ze szwindel, ale w praktyce niewykrywalny i bezpieczny w miare.

    Aczkolwiek (jak pisałem) sam nie sprawdzałem, to są spore
    szanse że się mylisz :)

    >+ Pozdrawiam

    Wzajem ! - Gotfryd

  • 12. Data: 2003-02-24 22:42:37
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > A to "luki prawne" są w .pl nielegalne ??
    > - :O !

    Jaka luka? Przecież chce obejść prawo i zawrzec fikcyjną umowę 'dla pozoru'
    czyli nieważna ex lege.

    W sensie? że go przyłapią?

    Depi.

  • 13. Data: 2003-02-24 23:50:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Feb 2003, Marcin Olender wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Jaka luka? Przecież chce obejść prawo i zawrzec fikcyjną umowę 'dla pozoru'

    Jeśli "dla pozoru" to co innego.
    Ale on pisał zdaje się że "za 100zł bo tylko na tyle jest
    roboty" ! I jeśli faktycznie będzie "robił za 100zł miesięcznie"
    (na UZ) to to fikcja nie będzie.
    Przynajmniej tak to odebrałem i przy takich założeniach pisałem :)

    "dla pozoru" <> "tylko z jakiegoś powodu" :)

    (tj. pewnie dla 100zł/miesiąc nie chciałoby mu się zatrudniać,
    *ale* skoro się zatrudni to warunki spełni - znaczy przepisy @#$%^).

    pzdr :), Gotfryd

  • 14. Data: 2003-02-25 13:11:45
    Od: "Michał Lewczuk" <m...@s...com>

> [...]
    > "dla pozoru" <> "tylko z jakiegoś powodu" :)
    >
    > (tj. pewnie dla 100zł/miesiąc nie chciałoby mu się zatrudniać,
    dokladnie. teraz robie to za darmo, robota jest warta na pewno tych 100 czy
    200 zl. to czemu nie zawrzec umowy, brac za to pieniadze, placic ZUS,
    podatek?
    problem w tym czy ktos nie przyczepi sie do tego, ze bede placil ZUS... w
    koncu jestem uczen (a niedlugo student)... w koncu studenci nie musza (czy
    uczniowie szkol srednich musza?)...

    ML

  • 15. Data: 2003-02-25 13:16:07
    Od: "Michał Lewczuk" <m...@s...com>

    > koncu jestem uczen (a niedlugo student)... w koncu studenci nie musza (czy
    > uczniowie szkol srednich musza?)...
    sam sobie odpowiem... juz znalazlem... uczniowie tez nie musza placic...
    czy nie musza znaczy nie moga? czy mozna dobrowolnie placic ZUS od umowy
    zlecenia i nie placic od DG? kiedys na stronie ZUSu bylo, ze
    uczniowie/studenci do 26 roku zycia nie moga dobrowolnie placic ZUSu od tych
    umow. teraz tego nie widze tam...

    ML