  • 1. Data: 2019-06-28 17:41:59
    Temat: Leasing, szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Szanowni,

    miałem szkodę (auto w leasingu), starszy jegomość zaparkował mi w kufrze.
    Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto. Warsztat po naprawie
    będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u - a ja mogę odliczyć tylko
    50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN. Mierzył się ktoś z tematem? - jedyna droga
    to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

    Niby klarowna sytuacja, jest sprawca, ma OC, ubezpieczalnia nie ma
    zastrzeżeń a ja jako poszkodowany i tak muszę dopłacić do naprawy...
    Kiedyś miałem identyczną sytuację - sprawca miał OC w Warcie i tamci bez
    problemu wypłacili 50% VAT'u.
    Naiwy myślałem, że tak jest wszędzie.

    TG

  • 2. Data: 2019-06-28 18:27:55
    Temat: Re: Leasing, szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Gorbaczuk w

    > Szanowni,

    To samo napisałeś na samochody. Jesteś gorszym trollem niż mi sie
    wydawało...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2019-06-28 18:35:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 18:27 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > Tomasz Gorbaczuk w

    > To samo napisałeś na samochody. Jesteś gorszym trollem niż mi sie
    > wydawało...

    znasz się na tym - czy tak sobie piszesz?

    To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
    W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest
    upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa).

    "Szanowni Państwo,
    InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
    zawiadamia, iż na podstawie
    dokonanych ustaleń oraz zgromadzonej dokumentacji, przyznaje odszkodowanie
    w wysokości xxx zł
    netto.
    Odszkodowanie przyznano na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o
    ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych.
    Odszkodowanie zostało ustalone na podstawie:
    - kosztorysu sporządzonego przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka
    Akcyjna Vienna Insurance
    Group.
    Odszkodowanie zostało wypłacone przelewem na wskazany numer rachunku
    bankowego.
    W odniesieniu do roszczenia z tytułu podatku VAT informujemy, że Sąd
    Najwyższy wskazał, iż szkodą w
    rozumieniu art. 361 § 2.k.c. jest różnica pomiędzy stanem majątku
    Poszkodowanego, jaki zaistniał po
    zdarzeniu wywołującym szkodę, a stanem tego majątku, jaki istniałby, gdyby
    to zdarzenia w ogóle nie
    wystąpiło. Skoro zatem właścicielem pojazdu przez cały okres trwania umowy
    leasingu pozostaje finansujący
    (leasingodawca) to on powinien być uznany za poszkodowanego. To
    bezpośrednio w jego majątku powstaje
    szkoda. Takiej szkody nie doznaje posiadacz zależny - użytkownik.
    Ubezpieczyciel nie może ponosić
    odpowiedzialności za zobowiązania umowne pomiędzy finansującym a
    korzystającym (użytkownikiem). W
    związku z powyższym brak jest podstaw do wypłaty wartości podatku VAT
    użytkownikowi pojazdu.
    Informujemy, że powództwo o odszkodowanie z ubezpieczenia OC posiadaczy
    pojazdów mechanicznych
    można wytoczyć wyłącznie przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania albo
    siedziby poszkodowanego
    zdarzeniem powodującym szkodę albo przed sąd właściwy dla miejsca
    zaistnienia tego zdarzenia. W braku
    wskazanych wyżej podstaw właściwości miejscowej powództwo można wytoczyć
    przed sąd właściwy według
    przepisów o właściwości ogólnej."

    TG

  • 4. Data: 2019-06-28 18:55:59
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Gorbaczuk w

    > znasz się na tym - czy tak sobie piszesz?

    Może jaśniej napiszę -- nie trolluj, nie pisz na grupy osobno, masz problem
    podatkowy, pisz na odpowiednią grupę, chcesz pomocy grupowiczów, pisz
    otwarcie i prawdę.
    A tak szczerze, to co na to "księgowy"?
    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2019-06-28 19:04:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 18:55 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

> [...]
    > problem
    > podatkowy, pisz na odpowiednią grupę, chcesz pomocy grupowiczów, pisz

    Nie ma obowiązku pisania na jedną grupę. Napisałem na samochody i prawo to
    jedyne żywe grupy o tematyce mojego problemu.
    Niestety nie wiem o co Ci chodzi. Opisałem stan faktyczny. Księgowy
    twierdzi, że będę 50% VAT'u w plecy (bez paru groszy, które jakoś jeszcze
    rozpisze).

    TG

  • 6. Data: 2019-06-28 19:30:20
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Gorbaczuk w

    > Nie ma obowiązku pisania na jedną grupę.

    Tyle, że nie jesteś na usenecie od wczoraj, a nawet gdyby, to skoro prosisz
    o pomoc, to stosuj sie do rewguł - ta sama wiadomość na kilka grup, ale
    jedna grupa do dalszj dyskusji...

    > Napisałem na samochody i prawo to
    > jedyne żywe grupy o tematyce mojego problemu.

    Dzieciaku, prosisz o pomoc a jednocześnie negujesz zasady... Sprawdziłem,
    nier jesteś newbie... Jesteś "obsrany" i dodatkowo troll

  • 7. Data: 2019-06-28 19:39:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.06.2019 o 19:30, aj waj pisze:
    > Tyle, że nie jesteś na usenecie od wczoraj, a nawet gdyby, to skoro prosisz
    > o pomoc, to stosuj sie do rewguł - ta sama wiadomość na kilka grup, ale
    > jedna grupa do dalszj dyskusji.

    aj waj, crosspost na dwie grupy aj waj:)))))))))))

    --
    I love love

  • 8. Data: 2019-06-28 19:43:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Nie ma obowiązku pisania na jedną grupę. Napisałem na samochody i prawo
    > to jedyne żywe grupy o tematyce mojego problemu.

    oczywiście, crosspost wymaga fiuta FUT na jedną grupę, a wątek może
    dotyczyć obu grup:)

    w zamierzchłych czasach usenetu wiele użyszkodników nie ustawiało fiuta
    i były ciekawe dyskusje, można napisać spam - wars:)

    --
    I love love

  • 9. Data: 2019-07-05 23:28:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 28 Jun 2019 18:35:13 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >Skoro zatem właścicielem pojazdu przez cały okres trwania umowy
    >leasingu pozostaje finansujący
    >(leasingodawca) to on powinien być uznany za poszkodowanego.
    Pytałeś leasingodawcę? Dla przykładu ING Lease, po zgłoszeniu szkody z
    OC sprawcy, bierze całość rozliczeń na siebie. Również VAT i samochód
    zastępczy. Sprawdzone. Nie zapłaciłem nawet grosza.

    https://www.inglease.pl/likwidacja-szkod

    Gwarantujemy Ci bez dodatkowych opłat:
    - dostępność samochodu zastępczego na cały okres naprawy pojazdu
    - pokrycie kwoty podatku VAT
    - ...

    WAM
    --