  • 1. Data: 2004-09-15 19:33:51
    Temat: Uchylenie wyroku SO
    Od: "tech. Wheelman" <w...@g...pl>

    witam :)

    sprawa w sadzie okregowym o zaplate. Sad zasadza na rzecz pozywajacego kwote
    ktora jest nizsza od zadanej ale tez go satysfakcjonuje. Pozwany odwoluje
    sie do sadu najwyzszego. Jakei sa szanse, ze SN uchyli wyrok SO i przychyli
    sie do argumentacji pozwanego ? Sprawa taka nie jest do konca uregulowana
    prawnie i wyrok zalezy od decyzji Wysokiego Sadu, ktory podobne sprawy
    rozpatruje indywidualnie dla kazdego pozywajacego, rzecz jasna zachowujac w
    miare logiczny ciag. Zamotalem :) Czy SN moze uchylic wyrok tylko dlatego,
    ze uwaza iz te sprawe nalezy inaczej rozwiazac ?

    w...@g...pl gg:4331408
    "Dla osiagniecia celu politycznego mozna poswiecic w ofierze polowe
    ludzkosci"

  • 2. Data: 2004-09-16 07:24:10
    Temat: Re: Uchylenie wyroku SO
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    tech. Wheelman wrote:
> [...]
    > miare logiczny ciag. Zamotalem :) Czy SN moze uchylic wyrok tylko dlatego,
    > ze uwaza iz te sprawe nalezy inaczej rozwiazac ?

    Ten okręgowy to była II instancja? Rejonowy orzekł tak samo?
    A SN - najpierw musiałby w ogóle przyjąć kasację, a nie jest to takie łatwe.
    A potem może zrobić co chce ;)

    KG

  • 3. Data: 2004-09-16 15:00:24
    Od: "tech. Wheelman" <w...@g...pl>

    > A SN - najpierw musiałby w ogóle przyjąć kasację, a nie jest to takie
    łatwe.
    > A potem może zrobić co chce ;)

    W SO byla pierwsza rozprawa gdzyz sporna kwota byla powyzej progu, ponizej
    ktorego ropatruje SR. A co jesli SN nei przyjmie kasacji pozwanego ? Wyrok
    SO staje sie prawomocny i nei ma od neigo odwolanai ?
    A jesli SN przyjmie kasacje i zasadzi na moja niekorzysc to czy moge zlozyc
    od niego odwolanei rowniez do SN ? Swoja droga to parodia zastanawiac sie
    czy SN nie uchyli wyroku SO...

  • 4. Data: 2004-09-16 18:06:47
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    tech. Wheelman wrote:
    > W SO byla pierwsza rozprawa gdzyz sporna kwota byla powyzej progu,
    ponizej
    > ktorego ropatruje SR.

    To do kasacji daleka droga. Najpierw apelacja, która trafi do sądu
    apelacyjnego. Kasacja ewentualnie dopiero od wyroku tego sądu.

    KG