    From: Vera <V...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ubezwłasnowolnienie osoby chorej psychicznie
    Date: Mon, 13 Feb 2006 20:31:13 +0100

    Mieszkam z osobą chorą psychicznie. Od przeszło pół roku osoba ta nie
    chce się leczyć i co najgorsze zaczyna pić alkohol. Chciałam oddać ją na
    jakiś czas do szpitala i dostałam skierowanie od lekarza, na które
    jednak osoba chora musi wyrazić zgodę. Pewien policjant uświadomił mnie,
    że jest coś takiego jak ubezwłasnowolnienie. Chciałam się zapytać jeżeli
    ubezwłasnowolnię taką osobę to jakie będę miała prawa i obowiązki. Czy
    to ja wtedy będę prawnie odpowiadać za taką osobę?