  • 1. Data: 2006-07-18 13:48:26
    Temat: UMOWA NA CZAS OKREŚLONY-rozwiązanie
    Od: "szpinaq" <s...@o...pl>

    Witam,
    Chcę rozwiązać umowę o pracę za wypowiedzeniem. Umowa jest na
    czas określony 9 msc i strony zawarły w umowie klauzulę
    dopuszczającą jej wcześniejsze rozwiązanie przez wypowiedzenie ( w terminie
    2 tyg.). Umowę chcę rozwiązać z końcem sierpnia, by od początku września podjąć
    pracę w nowym miejscu.
    Problem polega na tym, że okres wypowiedzenia pokryje się z planowanym 3
    tygodniowym urlopem.Czy pracodawca ma prawo cofnąć urlop? Czy 2 tygodnie
    wypowiedzenia - to faktyczne 2 tygodnie,czy ten okres liczy się jakoś inaczej (w
    prawie pracy).
    Bardzo proszę o pomoc.
    szpinaq

    Nie wiem, co masz na mysli mówiąc o dodatkowych świadczeniach

  • 2. Data: 2006-07-18 20:02:02
    Temat: Re: UMOWA NA CZAS OKREŚLONY-rozwiązanie
    Od: "AgaS" <g...@i...pl>

    Użytkownik "szpinaq" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tygodniowym urlopem.Czy pracodawca ma prawo cofnąć urlop? Czy 2 tygodnie
    > wypowiedzenia - to faktyczne 2 tygodnie,czy ten okres liczy się jakoś

    Dwutygodniowy okres wypowiedzenia zaczyna się od poniedziałku i trwa do
    soboty następnego tygodnia. Wypowiedzenie powinno być złożone do końca
    tygodnia poprzedzającego planowany okres wypowiedzenia. Dla jasności podam
    na konkretnych datach:
    - wypowiedzenia składasz do 18 sierpnia (lub 19 jeśli to dzień pracy w
    zakładzie),
    - okres wypowiedzenie trwa wówczas od 21 sierpnia do 2 września.

    Co do urlopu, jeśli był zaplanowany to tylko z ważnych przyczyn można
    zmieniać jego termin. Ale życie jest życiem i różne rzeczy w tej kwestii
    moga się zdażyć :))

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 3. Data: 2006-07-19 03:17:34
    Od: "szpinaq" <s...@o...pl>

> [...]
    > zakładzie),
    > - okres wypowiedzenie trwa wówczas od 21 sierpnia do 2 września.

    Dziękuję za odpowiedż.
    Czy w takiej sytuacji mogę złożyć wypowiedzenie będąc na urlopie?
    Czy mogę wysłać wypowiedzenie pocztą?
    Czy urlop wyklucza tego typu posunięcia? (Chciałabym złożyć wypowiedzenie
    dokładnie 2 tygodnie przed planowanym odejściem,by nie dać pracodawcy
    możliwości,by jako pierwszy rozwiązał umowę ze mną - bo zależy mi na ciągłości
    okresu zatrudnienia).
    Dziękuję za życzliwość.
    szpinaq

  • 4. Data: 2006-07-19 05:56:14
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    AgaS napisał(a):
> [...]
    > zakładzie),
    > - okres wypowiedzenie trwa wówczas od 21 sierpnia do 2 września.

    Obawiam się, że jest inaczej. Dwutygodniowy okres wypowiedzenia trwa
    od momentu jego złożenia do soboty, która następuje po dwóch tygodniach.
    Czyli wypowiedzenie dutygodniowe złożone we wtorek trwa 2 tygodnie, do
    wtorku, a potem jeszcze do najbliższej soboty. Podobnie wypowiedzenie
    miesięczne złożone 1 stycznia upływa 28/29 lutego
    art. 30kp
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc
    albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim
    dniu miesiąca.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2006-07-19 06:30:49
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    co do tego urlopu to musze ci powiedziec ze przysluguje ci
    proporcjonalnie do takiego czasu jaki przepracujesz w firmie, jesli
    pracujesz tam np 3 miesiace to twoj urlop rowna sie 1/4*21(ew 26) czyli
    liczba dni urlopowych jakbys tam pracowal caly rok, wiec to wszystko od
    tego zalezy, bo moze sie okazac ze nic z 3-tygodniowego urlopu ;)

    --
    Pozdro
    Harry

  • 6. Data: 2006-07-19 16:23:55
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > wtorku, a potem jeszcze do najbliższej soboty. Podobnie wypowiedzenie
    > miesięczne złożone 1 stycznia upływa 28/29 lutego

    Interesuje mnie,by umowa wygasla 2-3 wrzesnia.
    Jesli wiec zloze wypowiedzenie 16 sierpnia we srode to do 30 sierpnia we srode
    bedzie 2 tygodnie i do soboty 2 wrzesnia powinna wygasnac umowa,czy tak?Czy
    dobrze policzylam?
    Dziekuje za zyczliwosc!
    szpinaq