  • 1. Data: 2006-07-29 07:53:06
    Temat: UJ czy UW
    Od: "Ryszard" <r...@a...wytnij.net.pl>

    Witam
    Dostałem się na prawa na UJ i Uniwersytecie Wrocławskim i mam dylemat, którą
    uczelnię wybrać. Tych którzy studiują bądź ukończyli te uczelnie proszę o za
    i przeciw dla każdej.

    Pozdrawiam
    Ra

  • 2. Data: 2006-07-29 15:48:50
    Temat: Re: UJ czy UW
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl>

    Ryszard <r...@a...wytnij.net.pl> wrote:

    > Subject: UJ czy UW
    > Dostałem się na prawa na UJ i Uniwersytecie Wrocławskim

    W kwestii formalnej: UWr a nie UW.

    > i mam dylemat, którą uczelnię wybrać. Tych którzy studiują bądź ukończyli
    > te uczelnie proszę o za i przeciw dla każdej.

    Zasiegnij jezyka wsrod aktualnych studentow, z obiektywizmim moga byc
    jednak problemy. Ja tam mialem taki problem 10 lat temu (ale miedzy
    rzeczywistym UW i UJ), a to juz historia.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 3. Data: 2006-07-30 10:00:10
    Od: "Ewa Zachara" <b...@p...onet.pl>

    "Ryszard" <r...@a...wytnij.net.pl> wrote in message
    > Witam
    > Dostałem się na prawa na UJ i Uniwersytecie Wrocławskim i mam dylemat,
    > którą uczelnię wybrać. Tych którzy studiują bądź ukończyli te uczelnie
    > proszę o za i przeciw dla każdej.

    Studiuję na UJ, w październiku zaczynam III rok. Wybierałam między UJ a UŚ i
    ani trochę nie żałuję swojej decyzji.

    Za:
    - dowolność w wyborze przedmiotów - niemal całkowita, każdy sam układa sobie
    plan
    - pracownicy naukowi - uczysz się od najlepszych
    - warunki lokalowe - budynki w centrum miasta, obecnie już wszystkie
    odremontowane, warunki studiowania komfortowe, choć z tym zdarzały się
    problemy na bardziej popularnych zajęciach - np. ćwiczenia z cywila (zbyt
    wielu chętnych na liczbę grup i małą pojemność sal), ale miejmy nadzieję, że
    w tym roku coś się już zmieni
    - miasto - sam Kraków jest piękny, a miejsc czekających na studentów
    zatrzęsienie
    - wykłady i ćwiczenia są nieobowiązkowe - masz lepszy pomysł na spędzenie
    czasu - nie chodzisz :)

    Przeciw:
    - ten problem z brakiem miejsc na ćwiczeniach, niektórzy znaleźli sobie
    miejsca dopiero w połowie listopada, ale ostatecznie nikt nie został bez
    możliwości uczestnictwa w zajęciach, no i istnieje nadzieja, że w tym roku
    coś się zmieni
    - wydaję mi się, że nieco wyższe koszty utrzymania w Krakowie, ale tu
    musiałby się wypowiedzieć ktoś z Wrocławia

    Ja UJ gorąco polecam, przypuszczam, że wśród moich znajomych też nie
    znalazłaby się osoba, która żałuje swojego wyboru. Narzekania pojawiają się
    na sekretarki w katedrach, ale tak jest chyba na wszystkich polskich
    uczelniach na wszystkich kierunkach.

    --
    Pozdrawiam,
    Ewa Zachara

  • 4. Data: 2006-07-30 19:53:06
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    http://szkoly.wprost.pl/?c=16&e=39

    Przy czym może i Wawa jest lepsza (nie czarujmy się mimo lokalnego
    patrotyzmu), ale Poznań na pewno już nie.

    Wniosek prosty - UJ

    MK