    From: "Romek" <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Troche musztarda po obiedzie,ale..
    Date: 29 Mar 2006 12:10:02 +0200

    Witam.

    Prosze, powiedzcie mi czy dobrze zrobilem. Zaproponowalem swoje warunki, do
    podpisania umowy jeszcze nie doszło.

    Propozyja umowy wyszła od dyrekcji wzmiankowanego drugiego instytu

    Pracuje na jednej z warszawskich uczelni, i swego czasu robilem dla mojego
    instytutu program lista obecności. program pozostaje ich wlasnoscia, bo nie było
    osobnej umowy na jego wykonanie.

    W tej chwili, zwrocil sie do mnie z prosba o udostepnienie programu sąsiedni
    instytut na wydziale. Powiedzialem ze zgadzam sie rozszerzyc program po
    podpisaniu osobnej umowy, bo swoje dotychczasowe obowiązki wykonunuje rowniez w
    opaciu o umowe. Przez telefon powiedzialem ze oczekuje umowy, a mailem wyslalem
    proponowane klauzule. Bo to nie jest sprawa na telefon.

    O kwotach nie wspominalem, bo i tak dadza ile beda mogli . Najwazniejsze ze
    powiedzialem ze oczekuje umowy i wynagrodzenia.

    A oto zaproponowane klauzule, które sa potrzebne, i które wyslalem.

    1 Klauzula że ja jestem autorem programu i jednoosobowo posiadam prawa autorskie.
    2. Klauzula, że program powstał na potrzeby macierzystego inst, i zostaje
    nieodpłatnie przekazany na drugi - w ten sposob jezeli wygasnie umowa o prace
    moge zabrac program, bedzie impuls zeby mnie zatrzymac, zrzekam sie honorarium
    ale zachowuje prawa autorskie.

    3. Klazula, że umowa zacznie obowiązywać w momencie kiedy pisemnie potwierdzę
    gotowość do uruchomienia, w odrębnym dokumencie, niczego nie podpiszę, nie mając
    pewności że pr działa poprawnie.

    4. W ramach miesięcznego wynagrodzenia deklaruję pełną dyspozycyjność w
    zakresie konserwacji programu, a także szkolenie stanowiskowe pracowników,
    także zależnie od potrzeb. - Okreslenie zakresu obowiązków, zeby bylo wiadomo za
    co mi placa, stala konserwacja i nadzor dlatego miesieczne.

    Odnosze wrazenie ze dopoki nie doszlo do podp umowy mam prawo głosu

    Co o tym myslcie.

    Pozdrawiam

    Romek