  • 1. Data: 2011-12-10 22:04:34
    Temat: Trefny towar - co zrobic?
    Od: MS <a...@x...pl>

    Witam,

    kupiłem na aukcji telefon, używany i w opisie było 100% sprawny + 2 lata
    gwarancji. Po odebraniu przesyłki okazało się, że jest uszkodzony - jak
    się później okazało wada elektroniki. Odesłałem w ramach gwarancji. I
    pierwsze pytanie: czy to nie zamierzone oszustwo jeśli w momencie
    odbioru telefonu był zepsuty?
    Po naprawie (minęło kilka dni ) wrócił do mnie znowu uszkodzony, i znowu
    zawiodła elektronika. A więc to nie siła wyższa a zwyczajnie trefny
    towar. Chciałem zwrócić telefon. Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy.
    Czy zasadne jest zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa powołując się
    na art. 286 KK ?

    dziekuje z góry za odp.

    Marek

  • 2. Data: 2011-12-10 23:57:58
    Temat: Re: Trefny towar - co zrobic?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MS" <a...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > towar. Chciałem zwrócić telefon. Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy. Czy
    > zasadne jest zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa powołując się na

    By można był mówić o oszustwie trzeba dowieść, że sprzedajacy wiedział o
    wadzie w chwili zawierania transakcji lub z łatwością mógł się dowiedzieć,
    i nie sprawdzając godził się na to, że idzie zepsute.

  • 3. Data: 2011-12-11 00:15:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.12.2011 00:57), Robert Tomasik wrote:
    > By można był mówić o oszustwie trzeba dowieść, że sprzedajacy wiedział o
    > wadzie w chwili zawierania transakcji lub z łatwością mógł się dowiedzieć,

    Od kiedy łatwość dowiedzenia się o wadzie czyni ze sprzedającego oszusta?

    p. m.

  • 4. Data: 2011-12-11 06:54:53
    Od: MS <a...@x...pl>

    W dniu 2011-12-11 00:57, Robert Tomasik pisze:

    > By można był mówić o oszustwie trzeba dowieść, że sprzedajacy wiedział o
    > wadzie w chwili zawierania transakcji lub z łatwością mógł się
    > dowiedzieć, i nie sprawdzając godził się na to, że idzie zepsute.

    Czyli nie mam szansy na odzyskanie pieniedzy?

    Z odp. wynika, ze wystarczy nakupować uszkodzonych telefonów za grosze,
    napisac w aukcji ze sa sprawne i zarabiac na badziewiu duze pieniadze,
    bo przeciez to na Kupujacym spoczywa ciezar udowodnienia winy
    Sprzedajacego, Genialne! :(

  • 5. Data: 2011-12-11 09:19:13
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > przeciez to na Kupujacym spoczywa ciezar udowodnienia winy Sprzedajacego,

    Jak najbardziej
    Na przykład na alledrogo karty pamięci sd 64gb od złotówki, czy pendrive ...
    Sztuczka polega na tym, że dość duży procent rezygnuje z odsyłania i na tym
    się bazuje. I kompletnie nic nie można w tym kierunku zrobić.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2011-12-11 11:19:23
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > napisac w aukcji ze sa sprawne i zarabiac na badziewiu duze pieniadze,
    > bo przeciez to na Kupujacym spoczywa ciezar udowodnienia winy

    Pytanie, po co ktoś jeszcze kupuje telefony na alledrogo? Sporo aparatów
    w abonamencie u operatorów wychodzi w tej samej, czasami nieco niższej
    cenie, a gadać też przecież trzeba.

    Można też mieć zasady, np. powyżej 100zł nigdy nie płacę z góry.
    Sprzedawcy się to nie podoba, to u niego nie kupuję. Choćby czasami
    bolało, zasady są po to, żeby Cie chronić przed takimi sytuacjami.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2011-12-11 11:36:08
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 12/10/11 23:04, MS wrote:
    > Witam,
    >
    > kupiłem na aukcji telefon, używany i w opisie było 100% sprawny + 2 lata
    > gwarancji.

    Kto udzielił gwarancji? Producent, sprzedawca, jeszcze ktoś inny?

    > Po odebraniu przesyłki okazało się, że jest uszkodzony - jak
    > się później okazało wada elektroniki. Odesłałem w ramach gwarancji.

    Do kogo? Do producenta, sprzedawcy, do jeszcze kogoś innego?

    > I pierwsze pytanie: czy to nie zamierzone oszustwo jeśli w momencie
    > odbioru telefonu był zepsuty?

    Niekoniecznie.

    > Po naprawie (minęło kilka dni ) wrócił do mnie znowu uszkodzony, i znowu
    > zawiodła elektronika. A więc to nie siła wyższa a zwyczajnie trefny
    > towar.

    Trefny? To znaczy niekoszerny czy kradziony?

    > Chciałem zwrócić telefon. Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy.

    Nic dziwnego. Jeśli świadomie sprzedał uszkodzony to nie po to, żeby
    oddawać pieniądze. Jeśli nieświadomie - czemu miałby oddawać?

    > Czy zasadne jest zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa powołując się
    > na art. 286 KK ?

    A potrafisz *udowodnić*, że sprzedający był świadom uszkodzenia?

    --
    Jacek Midura

  • 8. Data: 2011-12-11 12:21:21
    Od: MS <a...@x...pl>

    W dniu 2011-12-11 12:19, Karol Y pisze:

    > Pytanie, po co ktoś jeszcze kupuje telefony na alledrogo? Sporo aparatów
    > w abonamencie u operatorów wychodzi w tej samej, czasami nieco niższej
    > cenie, a gadać też przecież trzeba.

    Pełna zgoda. Jestem mądry po szkodzie. Mam nauczkę:(

  • 9. Data: 2011-12-11 12:27:41
    Od: MS <a...@x...pl>

    W dniu 2011-12-11 12:36, Jacek Midura pisze:

    > Kto udzielił gwarancji? Producent, sprzedawca, jeszcze ktoś inny?

    Gwarancji udzielił sprzedawca (zarejstr. jako firma akcesoria/serwis
    GSM) dając kartę gwarancyjna z paragonem.

    > Do kogo? Do producenta, sprzedawcy, do jeszcze kogoś innego?

    Do sprzedawcy.

    > Niekoniecznie.

    Telefon nie mogł sie uszkodzic podczas transportu bo był profesjonalnie
    zapakowany w podwójna folie z bąbelkami. Elektronika nie pada nagle...

    > Trefny? To znaczy niekoszerny czy kradziony?

    To znaczy że niekradziony ale po prostu zepsuty, chciał sie pozbyć bubla.

    > A potrafisz *udowodnić*, że sprzedający był świadom uszkodzenia?

    Mozna by było to udowodnic, robiąc zdjecia płyty głownej i porównując je
    z płyta po zwrocie z naprawy. Jesli cos było wymieniane albo
    dolutowywane to oba obrazy beda niepowtarzalne. Ale juz po ptokach...

  • 10. Data: 2011-12-11 13:22:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-12-11 13:27, MS pisze:

> [...]
    > z płyta po zwrocie z naprawy. Jesli cos było wymieniane albo
    > dolutowywane to oba obrazy beda niepowtarzalne. Ale juz po ptokach...

    Dlaczego w ciągu 10 dni nie odesłałeś tego telefonu żądając zwrotu
    pieniędzy?
    Dlaczego nie wysłałes skargi do Allegro, że już po ptokach?

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w