  • 1. Data: 2006-07-16 19:34:46
    Temat: Towar Nowy - Uszkodzony Mechanicznie - Co robic?!
    Od: "KK" <k...@...com>

    Witam

    Dokladnie tydzien temu zostal zakupiony w sklepie (stacjonarnym) laptop.
    Jako ze mialbyc przeznaczony na prezent - kupujacemu zalezalo zeby pudelko,
    wszystkie folie w srodku byly w nienaruszonym stanie - czyli zapieczetowane jak
    z fabryki.

    Dzis nastal moment dania prezentu i ..... okazalo sie ze laptop ma ryske na
    matrycy
    Jutro rano ide do sklepu z tym problemem.

    I teraz moje pytanie - czy mam szanse ze cos wywalcze?
    Czy moge sie oprzec o jakis przepis / artykul prawny w rozmowie?

    Z gory dziekuje za wszelkie rady

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-07-16 20:10:09
    Temat: Re: Towar Nowy - Uszkodzony Mechanicznie - Co robic?!
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    KK napisał(a):

    > I teraz moje pytanie - czy mam szanse ze cos wywalcze?
    > Czy moge sie oprzec o jakis przepis / artykul prawny w rozmowie?

    IMO jedynym wyjsciem jest niezgodnosc towaru z umowa. Do 6 miesiecy
    przyjmuje sie ze wada istniaja w momencie zakupu wiec w Twoim wypadku to
    sprzedawca bedzie musial udowodnic ze bylo inaczej.

    Poszperaj w archiwum bo temat pojawia sie dosc czesto.

    Jacek

  • 3. Data: 2006-07-16 20:22:52
    Od: "KK" <k...@...com>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > IMO jedynym wyjsciem jest niezgodnosc towaru z umowa. Do 6 miesiecy przyjmuje
    > sie ze wada istniaja w momencie zakupu wiec w Twoim wypadku to sprzedawca
    > bedzie musial udowodnic ze bylo inaczej.

    dzieki - poczytalem ustawie wlasnie i tym bede sie wspieral jesli beda klopoty z
    wymiana na "NOWY" sprzet lub oddania mi gotowki

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2006-07-16 22:11:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    castrol [###j...@w...wp.pl.###] napisał:

    Tu może być jednak kłopot. Ryska, to uszkodzenie mechaniczne. Mogło powstać
    już u użytkownika. Takie rzeczy się ogląda jednak w chwili zakupu w sklepie.

  • 5. Data: 2006-07-17 14:17:31
    Od: "castrol" <j...@b...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Tu może być jednak kłopot. Ryska, to uszkodzenie mechaniczne. Mogło powstać
    > już u użytkownika. Takie rzeczy się ogląda jednak w chwili zakupu w sklepie.

    Zgadza sie.
    Ale zgodnie z ustawa przeciez obowiazek udowodnienia tego bedzie
    spoczywac na sprzedawcy a nie na kupujacym.

    Jacek

  • 6. Data: 2006-07-18 12:08:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.07.2006 castrol <j...@b...pl> napisał/a:

    > Zgadza sie.
    > Ale zgodnie z ustawa przeciez obowiazek udowodnienia tego bedzie
    > spoczywac na sprzedawcy a nie na kupujacym.

    Sprzedawca zapewne powie to: Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności
    wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi
    się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale
    dostarczonym przez kupującego.

    A dalej powie, że dopełnił obowiązku jaki nakłąda na niego art. 3 u.3 i
    zapewnił kupującemu warunki umożliwiające sprawdzenie głównych elementów
    urządzenia. MZ trudno będzie wykazać, że mając takie możliwości kupujący
    nie sprawdził czegoś tak podstawowego jak zewnętrzne uszkodzenia
    mechaniczne.

    --
    Marcin