  • 81. Data: 2003-12-04 20:11:33
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@c...spamers.are.stupid
    news:Xns9447D31686F2FDoaba.olval.thru@127.0.0.1

    > Tylko powiedz mi, jak MS może takie coś wykryć? Przecież nie widać
    > różnicy gdy łączysz się z Windows Update legalnym Windowsem czy
    > jego nielegalną kopią zrobioną z tej samej płytki.

    Chyba jest wysylany jakis numer seryjny, a jezeli to bylo z tej samej
    spiraconej plytki to M$ chyba zauwazy iz codzienie ten sam numer winXP
    sciaga 20 roznych patchy ;)

    > Natomiast zgadzam się - policja nie jest od dbania o interesy
    > Microsoftu...

    Ale powinna dbac o prawa utorskie, a jak drogo - to przechodzimy na linux
    (o ile juz go nie mamy i sie meczymy z maluchem ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 82. Data: 2003-12-04 20:13:01
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    p...@U...fm news:bqo282$9mi$1@nemesis.news.tpi.pl

    > wszystko prawda i racja tylko gdzie bysmy obecnie byli (technologicznie)
    > gdyby nie te programy pirackie?

    Uzywalibysmy lepszego Linuxa i ogolnie wiekszosc uzytkownikow by chcac nie
    chcac umiala cos wiecej niz kliknac na ikonie install.exe lub zawolac
    obsluge techniczna.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 83. Data: 2003-12-04 22:14:47
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Kuba w wiadomości <bqnv0d$5pc$1@news.zigzag.pl> napisał(a):

    > Spoko. Znam kolesia, który miał (oj to już parę lat w tył)
    > Win95 + WinNT + Linux + (jeszcze)OS2, a jak na zajęciach
    > na uczelni używali Minix-a to i jego sobie dorzucił.
    A jeszcze zadam pytanie a na co mu to? (jeśli wiesz oczywiście).

    > Zgadza się. Nieszczęsny Windows stwarzający pozory (niestety, gdyż
    > mimo wszystko nie jest to zabawka) + dostępność na wyciągnięcie
    > ręki to nic dobrego.
    Właśnie ta dostepność przeszło 80% to piraty. Tak na marginesie swojego
    czasu słyszałem od jednego informatyka, że WIn98SE jest lepszy od XP. Potem
    jak już z bólem przesiadł sie na XP to zmienił zdanie, ale zaczął marudzić
    że taki bez SP1 jest stabilniejszy od takiego z SP1. Zabawne są tu te jego
    teorie i próby uzasadnienie ich na siłe, to troche tak, jak z tymi tu na
    grupie co mi za wszelką ceną próbują wmówić, że kradzież oprogramownaia to
    nic złego, lub że to w ogóle nie kradzież.

    > Z tymi domorosłymi "informatykami" to może być jeszcze tak,
    > że z całym szacunkiem, ale informatyka jako nauka dopiero
    > raczkuje. A domorośli informatycy to komputerowi szarlatani
    > który wykorzystują niską świadomość informatyczną społeczeństwa.
    > Medycyna potrzebowała wieków, żeby pokonać
    > (a i to nie do końca) szarlatanów oferujących swe "usługi".
    I znów punkt dla Ciebie. Ale jeden pozytyw, informatyka rozwija się szybciej
    niż medycyna i świadomość informatyczna ludzi także, 5 lat temu mało kto
    wiedział co to internet, chociaż nie dzis też nie więdzą, mimo że
    korzystają, a już najzabawniejsi są Ci co myślą, że są w cyberprzestrzeni
    anonimowi. :)
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/
    [mdk91 2.4.21-0.25mdk-athlon-xp] "Jeśli nie stać mnie na samochód,
    to mam go ukraść? Nie? Ok., teraz porozmawiajmy o oprogramowaniu."

  • 84. Data: 2003-12-04 22:16:11
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Catbert w wiadomości <bqnv1h$d66$1@korweta.task.gda.pl> napisał(a):

    > Ja czytałem (mój lekarz mówi, że mam inteligencję perwersyjną, a
    > powinienem mieć emocjonalną, czy jakos tak) - więc czytałem i od tego
    > czasu budzę sie co i rusz w nocy i nerwowo, spoconymi rękami szukam
    > licencji, po znalezieniu oddycham z ulgą. I kurwiki w oczach mi
    > przygasły, nie to, co kiedyś :-)
    Udało Ci sie mnie rozbawić, a to wcale nie taka prosta sprawa. Gratuluje.
    A wracając do tematu jak czytałeś to wiesz o czym mówię.

  • 85. Data: 2003-12-04 22:22:42
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Peter 'Mikolaj' Mikolajski w wiadomości
    <X...@1...0.0.1> napisał(a):

> [...]
    > różnicy gdy łączysz się z Windows Update legalnym Windowsem czy
    > jego nielegalną kopią zrobioną z tej samej płytki.
    Hahah wybacz nie powiem, bo wtedy się przed tym zabezpieczycie.
    Powiem tylko tyle, Windows wysyła znacznie więcej niż się przyznaje.
    Jak chesz to możesz to sam sprawdzić, ale po co, przecież ty się nie boisz
    kontroli bo używanie w Polce pirackich programów jest dozwolone w domu.
    Czyż nie? Buhahaha.

  • 86. Data: 2003-12-04 22:35:14
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> ihn
    news:Xns9447D7CE3C1E0raf256com@213.180.128.20: takh oblivyn ihn
    aa'kua pl.soc.prawo

    > Uzywalibysmy lepszego Linuxa

    Taaaa...

    Linux dlatego stał się user friendly w porównaniu np. z wersjami
    numer 5 czy coś koło tego, że musiał dorównać Windowsom. Bez tego
    nadal byłby ciężki do zainstalowania i obsługi.

    > i ogolnie wiekszosc uzytkownikow by chcac nie chcac umiala cos
    > wiecej niz kliknac na ikonie install.exe lub zawolac obsluge
    > techniczna.

    Łagodnie mówiąc bredzisz. Większość userów w życiu nie przeskoczy
    pewnego poziomu rozwoju swojej wiedzy komputerowej, czy będzie
    istniał Bill Gates, czy też nie. Znam ludzi mających swoje kompy
    od 5-6 lat i oni nadal nie bardzo potrafią wyjść poza instalowanie
    czy odinstalowanie czegokolwiek. Do głupich ich zaliczyć nie mogę,
    ale wiem doskonale że oni dalej się nigdy nie rozwiną. Linuxa
    potrafiliby obsługiwać tylko i wyłącznie wtedy, gdyby był równie
    klikalny, co Windows czy MacOS.

    Generalnie to mocno NTG

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 87. Data: 2003-12-04 22:35:24
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> ihn
    news:Xns9447D78EF17B3raf256com@213.180.128.20: takh oblivyn ihn
    aa'kua pl.soc.prawo

    > Chyba jest wysylany jakis numer seryjny

    Heh, jakiś? No i? [pytanie retoryczne]

    > a jezeli to bylo z tej samej spiraconej plytki to M$ chyba
    > zauwazy iz codzienie ten sam numer winXP sciaga 20 roznych
    > patchy ;)

    1. Wolno ściągać patche nawet co pół godziny.
    2. Większość piratów to wersja Pro Corporate, której chyba sporo
    krąży po świecie...

    > Ale powinna dbac o prawa utorskie

    Wychodząc z takiego założenia, to policja powinna wchodzić każdemu
    do domu bez uprzedzenia, bo wszędzie coś się znajdzie. Jeżeli nie
    lewy soft, to brudne dziecko, źle odżywiony pies, majeranek w
    torebkach czy cokolwiek innego. Wierz mi, paragraf znajdzie się na
    każdego bez wyjątku...

    > a jak drogo - to przechodzimy na linux (o ile juz go nie mamy i
    > sie meczymy z maluchem ;)

    Tiaaa...

    1. Pisząc takie teksty robisz więcej szkody Linuxowi, niż pożytku,
    bo reklama to średnia i średnio prawdziwa...
    2. Znam ludzi, którzy dawno przeszliby na szeroko pojęte Unixy,
    ale nie ma na nie potrzebnego im oprogramowania i jeszcze długo
    nie będzie - DTP, profesjonalna grafika etc.

  • 88. Data: 2003-12-04 22:44:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Peter 'Mikolaj' Mikolajski wrote:

> [...]
    > różnicy gdy łączysz się z Windows Update legalnym Windowsem czy
    > jego nielegalną kopią zrobioną z tej samej płytki.

    Jak Motto sobie radzi z szukaniem swoich piratow w sieci, to M$ tez powinien
    sobie poradzic ;)

    Na prawde sposobow sa setki i mozna na poczekaniu jeden za drugim wymyslac -
    dlaczego M$ tak nie robi? Moze nie chce? Moze sie to mu nie oplaca? Moze M$
    po cichu przyzwala na pirackie windowsy i ofice-y w domach?

  • 89. Data: 2003-12-04 22:51:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    > Heh, jakiś? No i? [pytanie retoryczne]

    No i jezeli na ten sam numer seryjny zglasza sie X komputerow dziennie z
    roznymi konfiguracjami sprzetowymi to chyba cos nie tak...
    Windowsy sa crackowane - co za przeszkoda dolaczyc do kolejnej wersji
    "anty-blastera" czegos co wykryje cracka i zacznie slac do M$ pakiety o
    tresci "hej, ho, jestem scrackowany" ;)

    > Tiaaa...
    >
    > 1. Pisząc takie teksty robisz więcej szkody Linuxowi, niż pożytku,
    > bo reklama to średnia i średnio prawdziwa...

    Prawdziwa jak najbardziej. Pomija owszem dosc wazna kwestie - czy jestes
    uzytkowniku na tyle zorientowany w sprawach konfiguracji i obslugi
    komputera zeby sobie poradzic z linuxem, oraz czy potzebne oprogramowanie
    jest pod linuxem dostepne.

    Jezeli ktos musi grac to niestety linux nie jest dla niego - musi KUPIC
    windowsa. Musi tez KUPIC gry. Wiadomo ze wygodniej skopiowac windowsa i
    gry...

    > 2. Znam ludzi, którzy dawno przeszliby na szeroko pojęte Unixy,
    > ale nie ma na nie potrzebnego im oprogramowania i jeszcze długo
    > nie będzie - DTP, profesjonalna grafika etc.

    Mysle ze tych profesjonalistow stac na wydatek rzedy 500zl na zakup
    Windowsa.

    Ja nie twierdze ze Linux jest lepszy - twierdze ze jest lepszy dla mnie, na
    platne oprogramowania narazie mnie nie stac - jade na wersjach
    edukacyjnych, oraz wlasnie na opensource. Dla mnie bomba jak narazie.

  • 90. Data: 2003-12-04 23:08:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    motto wrote:

    > A przeczytałeś kiedys lecencje i dokumenty "przyboczne" do takiego
    > Windowsa? Ja czytałem, ale nie znam nikogo kto by to kiedykolwiek poza mną
    > czytał, wszyscy klikają "akceptuje" nie czytając co akceptują.

    Jak juz tacy prawnicy sie robimy to pamietaj o "pisemnej formie licencji"
    pod rygorem niewaznosci.
    Zreszta co z tego ze Windows? Innych programow na swiecie nie ma?

    > Tego nie wiem, jak cos wymyślę, lub się dowiem to odpowiem.

    No to ja Ci odpowiem, posiadanie czegokolwiek bez mozliwosci udowodnienia ze
    to moje jest jak najbardziej legalne.
    Jezeli ktokolwiek bedzie mnie chcial za cos ukarac to musi przed sadem
    _udowodnic_ moja wine, oraz wskazac prawo ktore zlamalem. I zreszta tak
    jest.
    Natomiast policja moze sobie przy dzisieszym stanie prawnym wpasc, wszystko
    mi zabrac "bo moze byc kradzione" - a potem sie tlumacz przed sadem. Traca
    to totalitaryzmem.
    A proby tlumaczenia takiego stanu rzeczy tym ze "uczciwi nie maja sie co
    martwic bo sad ich uniewinni" sa smieszne.

    > W Policji pracują też specjaliści od przestępczości elektronicznej i są
    > (wyobraź sobie) dobrymi informatykami.

    Nie rozumiem co ma do tego informatyk - raczej powinni byc prawnikami ze
    specjalnoscia prawa handlowego i jakis umow cywilnoprawnych. Do tego
    powinni znac wszystkie jezyki swiata (zeby moc stwierdzic czy licencja
    program np. po Hiszpansku pozwala mi na uzywanie programu, czy tez nie).
    Ale po co? Zabierze sie komputer, da prokuratury zglosi ze "mamy klienta", a
    "klient" sie bedzie przed sadem oczyszczal juz sam.

    > No ale dowód rejestracyjy sprawdzać może?

    Oczywiscie - jest ustawa Prawo o Ruchu Drogowym (czy tam ktoras obok) w
    ktorym dokladnie sa opisane rzeczy ktore moze policjant podczas kontroli
    drogowej. Dodatkowo jest nakaz posiadania odpowiednich dokumentow podczas
    prowadzenia pojazdow. Jest to zreszta zupelnie inna sprawa.
    Rozroznij sytuacje w ktorej policjant stoji na strazy prozadku publicznego,
    a sytuacje w ktorej policjant bedzie analizowal jaka ja umowe mam podpisana
    z Microsoftem, czy jakas inna prywatna firma.
    Policja nie jest w zadnym razie od tego.

    > No dobrze, ale jesłi taki M$ lbu w jego imieniu BSA lbu Twój sąsiad złoży
    > doniesienie do prokuratury o popełnieniu przestętwa,c zy też domniemaniu
    > to policja przyjedzie to sprawdzić, czy też zabezpieczyć dowody rzeczowe.

    A to jest tez cos innego. Nie zacznie sie taka sprawa od kontroli w domu.
    Zacznie sie od zeznan sasiada, czy BSA. Potem ewentualnie kontrola i jak
    sie okaze ze pudlo to ktos moze odpowiedziec za skladania falszywych zeznan
    na przyklad.

    > Więc jak?

    Na pewno nie robiac przesiewowe, prewencyjne naloty na mieszkania.
    Nie widzisz tego ze policja wpadajaca do kogos do mieszkania i wtedy
    zaczynajaca szukac "paragrafu" to jest cos najgorszego co moze przytrafic
    sie demokratycznemu panstwu?
    Powszechne rewizje?
    Moze po prostu skazac wszystkich obywateli na dozywocie, uczciwi niech sie
    nie martwia, z cala pewnoscia sa w stanie dowies swojej niewinnosci przed
    sadem.