    From: "KS" <k...@k...pll>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Tłumaczenie a prawa autorskie
    Date: Fri, 18 Aug 2006 15:52:19 +0200

    Cześć! Czy wiecie może, gdzie w sieci znajdę rzetelne informacje o prawach
    autorskich w przypadku tłumaczeń utworów objętych prawami autorskimi
    majątkowymi (np. dzieł literackich - powieści, tekstów piosenek, list
    dialogowych filmów, czy prac naukowych).

    Zastanawia mnie szczególnie, czy mogę wykonać odpłatnie tłumaczenie takiego
    utworu na zlecenie osoby, która nie posiada majątkowych praw autorskich do
    tego utworu. Czy będzie to rozumiane, jako "tłumaczenie na własny użytek"
    (tej osoby trzeciej)? Czy na wykonanie takiego tłumaczenia konieczna jest
    zgoda właściciela praw do oryginału?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Kamil