  • 1. Data: 2019-08-09 18:05:06
    Temat: Tesla przed sądem oskarżona o spowodowanie śmierci kierowcy
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/tes
    la-przed-sądem-oskarżona-o-spowodowanie-śmierci-kier
    owcy/ar-AAFtLBx

    Firma Tesla została pozwana przez rodzinę 50-letniego kierowcy, który
    zginął, prowadząc Teslę Model 3 i korzystając podczas jazdy z systemu
    Autopilot. Według rodziny oraz oskarżyciela winny jest producent
    samochodu, gdyż system nie zadziałał poprawnie i nie wyhamował auta.

    Do zdarzenia doszło 1 marca br. na Florydzie. Jeremy Beren Banner,
    kierując Teslą Model 3, wbił się w jadący przed nim pojazd ciężarowy. W
    wyniku zderzenia oderwany został dach samochodu Bannera, a samo auto
    pokonało jeszcze kilkaset metrów (zdjęcie przedstawia Teslę Model 3 w
    czasie testów zderzeniowych Euro NCAP). Kierowca zginął na miejscu.

    Jak wykazało wstępne śledztwo Narodowej Rady Bezpieczeństwa (NTSB),
    Tesla uderzyła w ciężarówkę z prędkością ok. 109 km/h. Na ok. 10 sekund
    przed zderzeniem kierowca włączył Autopilota, zaś na 8 sekund przed
    wypadkiem system przestał wykrywać ręce kierowcy na kierownicy. Według
    śledczych nie wykryto żadnych oznak rozpoczęcia hamowania przed samym
    uderzeniem, co oznacza, że ani kierowca, ani samochód w ogóle nie
    zareagowali na zbliżające się niebezpieczeństwo.

    Przypomnijmy, że według instrukcji, jaka jest dołączana do każdej Tesli,
    kierowca nawet w trybie autopilota powinien jednak trzymać ręce na
    kierownicy. Gdyby się więc okazało, że Banner nie zastosował się do tego
    zalecenia, szanse na odszkodowanie wyraźnie by zmalały. Z drugiej jednak
    strony, jak przekonują zajmujący się tą sprawą eksperci rynkowi, takie
    ostrzeżenie może się pojawić także w sytuacji, gdy kierownica nie jest
    trzymana zbyt mocno. Szczegółowe dochodzenie potrwa co najmniej do końca
    bieżącego roku.

    Obecny przypadek jest już czwartym potwierdzonym śmiertelnym wypadkiem
    za kierownicą Tesli z włączonym autopilotem. Również rodzina poprzedniej
    śmiertelnej ofiary zdecydowała się pozwać Teslę o spowodowanie śmierci
    Wei Hunga.

    Jeżeli sąd orzeknie, że producent aut jest winny spowodowania śmierci,
    może mieć to bardzo duży wpływ nie tylko na samą Teslę, ale również na
    przyszłość pojazdów autonomicznych. Inni poszkodowani bądź ich rodziny
    będą mogły, przynajmniej na terenie Stanów Zjednoczonych, powołać się na
    ten precedensowy wyrok, a to wymusi na producentach samo jeżdżących aut
    zastosowanie jeszcze lepszych zabezpieczeń. Z całą pewnością wydłuży to
    w czasie upowszechnienie się tego typu pojazdów.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-08-10 07:39:00
    Od: p...@g...com

    The car Brown was driving had a completely different version of Autopilot which
    relied on tech from Israeli company Mobileye. But the similarities in the crashes
    suggest that Tesla didn't address this issue with Autopilot's ability to recognize a
    crossing tractor-trailer, regardless of the potential fault of the driver.

    Zarzut o nie trzymaniu rąk na kierownicy jest z dupy wzięty bo nie ma wpływu na pracę
    autopilota. Musk powinien tak to zaprogramować że jeśli kierowca cwaniakuje to auto
    hamuje i tyle. Zapłaci i zrozumie ;-)

  • 3. Data: 2019-08-10 08:11:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.08.2019 o 07:39, p...@g...com pisze:

> [...]
    > wpływu na pracę autopilota. Musk powinien tak to zaprogramować że
    > jeśli kierowca cwaniakuje to auto hamuje i tyle. Zapłaci i zrozumie

    Ja sądzę, że to zmowa. Teraz skażą Tupolewa za Smoleńsk. W końcu to
    autopilot przywalił w brzozę. :-)

  • 4. Data: 2019-08-10 12:21:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Ja sądzę, że to zmowa. Teraz skażą Tupolewa za Smoleńsk. W końcu to
    > autopilot przywalił w brzozę.

    ale żeś siknął, widać że nadajesz z gazowni:)
    --
    I love love

  • 5. Data: 2019-08-12 14:26:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>