    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Date: Mon, 30 Jan 2006 14:26:50 -0600

    mIchaał wrote:
    > Na początku stycznia zmarł stryjek, który nie posiadał własnej rodziny
    > (był samotny i mieszkał sam). Dalsza rodzina zapłacła rachunek za
    > telefon do dnia śmierci z wliczeniem kosztów rozmów + abonament do dnia
    > śmierci i podatek vat. W odpowiedzi na pismo o śmierci abonenta i prośbą
    > o likwidację lini telefonicznej Telekomunikacja Polska S.A. z siedzibą w
    > Katowicach natychmiast przysłała pismo, w którym straszy
    > wyspecjalizowaną firmą windykacyjną w razie nie zapłacenia abonamentu do
    > końca miesiąca. Czy dalsza rodzina jest zobowiązywana do zapłacenia
> [...]

    Popatrz na regulamin TPSA.
    Abonament jest płatny za cały miesiąc z góry i zdaje sie nie ma podziału
    na dni. Śmierć raczej nie zmienia tego faktu. Ostatni abonament jest
    płatny w całosci. Ale sprawdzcie regulamin. Ja telefonu w TPSA nie mam.

    Z drugiej strony nie macie obowiązku w ogóle płacić jakichkolwiek
    rachunków stryja.
    Zobowiązany do pokrycia tego rachunku będzie ten, kto dostanie spadek po
    stryju. Czy to już macie załatwione? Kto dostał spadek? Wy?
    No to patrząc jak wyżej i robiąc założenie, że abonament jest płatny w
    całości trzeba by zapłacić.

    Jeśli sprawy spadkowe nie są jeszcze załatwione, to idźcie z tym pismem
    do wyborczej, niech go wydrukują gdzieś na pierwszej stronie.
    Ktoś w tepsie będzie się mocno tłumaczył.

    Co do wysyłania firm windykacyjnych to jest tak.
    TPSA jak jej się znudzi wysyłanie wezwań do zapłaty, może oddać sprawę
    do sądu, aby sądownie wymusić zapłatę należności.
    Może też do tego celu wynając firmę windykacyjną (lub sprzedać taki dług
    tej firmie).
    Firma windykacyjna, już sama z siebie znowu będzie przez jakiś czas
    wysyłać wezwania do zapłaty i albo jej się znudzi, albo znowu może pójść
    do sadu.
    Jeśli w sądzie wygra sprawę, to wówczas z wyrokiem może się pofatygować
    do komornika, który to może się już do was pofatygować po pieniądze.
    Innej drogi nie ma.
    Nie ma więc czegoś takiego jak nasyłanie firm windykacyjnych.
    Jeżeli ktokolwiek z jakiejkolwiek firmy przyjdzie do domu, to ma takie
    same prawa jak sąsiadka zza ściany.
    Należy grzecznie wyprosić lub zadzwonić na policję, że gosciu nie chce
    wyjść.
    Firmy windykacyjne w żaden sposób nie są uprzywilejowane prawnie.

    Ale jeszcze raz. Wszystko zależy od tego kot dostał spadek i jak
    płatność reguluje regulamin tpsa.