eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTajemnicze awarie pociągów › Tajemnicze awarie pociągów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.n
    etcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusen
    et.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx12.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Tajemnicze awarie pociągów
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <%9YbN.2$JkU5.0@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 06 Dec 2023 10:37:47 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 06 Dec 2023 10:37:47 GMT
    X-Received-Bytes: 2933
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:844984
    [ ukryj nagłówki ]

    Bardzo ciekawa MZ sprawa.

    W skrócie, wygląda, że producent pociągów zaszył w oprogramowaniu opcje
    powodujące, że te pociągi się psuły jeśli były serwisowane przez
    konkurencję. Polecam drugiego linka. Więcej info.

    https://next.gazeta.pl/next/7,151243,30476192,tajemn
    icze-awarie-pociagow-na-polskiej-kolei-szokujace-ust
    alenia.html
    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/o-trzech-takich
    -co-zhakowali-prawdziwy-pociag-a-nawet-30-pociagow/
    "Pociąg produkcji polskiej firmy nagle zepsuł się w trakcie serwisu.
    Fachowcy byli bezradni - pociąg był w porządku, tylko nie chciał jechać.
    W ostatnim odruchu desperacji na pomoc wezwano zespół Dragon Sector,
    którego członkowie znaleźli cuda, o których nie śniło się maszynistom."

    "Prezes UTK zna sprawę i zweryfikował informacje dotyczące
    przeprowadzonych analiz oprogramowania pojazdów kolejowych, a także
    współpracuje w tej kwestii z odpowiednimi służbami. Wspólnie z CERT
    Polska (zespół powołany do reagowania na zdarzenia naruszające
    bezpieczeństwo w sieci Internet) zorganizowane zostało spotkanie z
    producentem pojazdu. Pojazdy spełniają wymagania zasadnicze
    określone przepisami dyrektyw europejskich. To zamawiający pojazd w
    ramach swobody kontraktowej określa warunki serwisowania i
    gwarancji. Tego rodzaju wymagania zawarte są w umowach dotyczących
    zakupu pociągu. Wszelkie ograniczenia możliwości serwisowania, w tym
    ograniczenia wprowadzane w oprogramowaniu, mogą stanowić potencjalny
    spór cywilnoprawny pomiędzy zamawiającym a producentem. Prezes UTK w
    tej sprawie nie jest właściwym organem.

    Zgodnie z art. 41 pkt 2 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym
    systemie cyberbezpieczeństwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 913, 1703)
    organem właściwym do spraw cyberbezpieczeństwa dla sektora
    transportu (z wyłączeniem podsektora transportu wodnego) jest
    minister właściwy do spraw transportu."

    Jakoś nie wydaje mi się, że jest to sprawa wyłącznie cywilna. Jak dla
    mnie min. znamiona oszustwa są, nie wspominając o czynach nieuczciwej
    konkurencji. No chyba, że prezes UTK zna treść umów Kolei DOlnośląskich
    z producentem taboru, i tam to co się działo jest wymienione.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1