  • 1. Data: 2006-02-03 12:49:30
    Temat: Tajemnica korespondencji
    Od: KARY <k...@t...pl>

    Czy tajemnica korespondencji objęta jest tez korespondencja z instytucjami
    takimi jak np. redakcje gazet, portali itp.

    Proszę uprzejmie o możliwie pełna odpowiedz.

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2006-02-03 13:39:10
    Temat: Re: Tajemnica korespondencji
    Od: "Piotrek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "KARY" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takimi jak np. redakcje gazet, portali itp.
    >
    > Proszę uprzejmie o możliwie pełna odpowiedz.

    Tajemnica korespondencji, oznacza, iż wszystko, co jest przedmiotem przekazu
    od nadawcy do adresata, należy wyłącznie do tych osób, z wyjątkiem sytuacji,
    gdy wyrażą one zgodę na udostępnienie również innym informacji, które między
    sobą przekazują.

    Tajemnica korespondencji jest istotną częścią składową prawa do poszanowania
    życia prywatnego, w tym również do poszanowania jej tajemnicy. Naruszenie
    tajemnicy korespondenji podlega karze z mocy prawa. W sytuacjach
    szczególnych (np. związanych ze ściganiem poważnych przestępstw) przepisy
    zezwalają na naruszenie tajemnicy korespondencji.

    Mam nadzieje że ta definicja wszystko wyjaśnia

    Pozdrawiam Piotr

  • 3. Data: 2006-02-03 13:53:33
    Od: KARY <k...@t...pl>

    Piotrek na pl.soc.prawo napisał:

> [...]
    > wyjątkiem sytuacji, gdy wyrażą one zgodę na udostępnienie również innym
    > informacji, które między sobą przekazują.

    Obie strony musza zgodnie wyrazic zgodę, czy wystarczy że np. adresat
    zdecyduje iż chce upublicznić tekst korespondencji?

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2006-02-03 13:54:20
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:drvmf6$si1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Piotrek <p...@i...pl> pisze:

> [...]
    > wyjątkiem sytuacji, gdy wyrażą one zgodę na udostępnienie również
    > innym informacji, które między sobą przekazują.

    Ale zgoda nie musi być wyrażona przez obie strony.
    W związku z tym to, że bez zgody nadawcy opublikuję jego list skierowany do
    mnie, nie oznacza, że naruszę tajemnicę korespondencji.

    --
    PozdrawiaM

  • 5. Data: 2006-02-03 13:57:49
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:drvn9d$f3c$1@linux.wakacyjny.net>
    KARY <k...@t...pl> pisze:

    > Obie strony musza zgodnie wyrazic zgodę, czy wystarczy że np. adresat
    > zdecyduje iż chce upublicznić tekst korespondencji?

    Wystarczy zgoda adresata.
    Nadawca nie musi jej wyrażać, a adresat nie łamie prawa.
    Złamałby wtedy, gdyby opublikował korespondencję między osobami trzecimi bez
    ich zgody.
    I tu musi być to zgoda obopulna.

    Tak to wygląda od strony prawnej.
    Cała reszta - dotrzymanie tajemnicy, lojalność wobec nadawcy - to już tylko
    zasady dobrego wychowania.

    --
    PozdrawiaM

  • 6. Data: 2006-02-03 16:31:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Nixe napisał(a):

> [...]
    > Nadawca nie musi jej wyrażać, a adresat nie łamie prawa.
    > Złamałby wtedy, gdyby opublikował korespondencję między osobami trzecimi

    Zaplątałeś się we własne sidła. Jeżeliadresat nie łamie prawa
    publikując, to nie łamie też prawa zezwalając innej osobie na
    publikację. Więc nieprawdą jest, że obie strony muszą wyrazić obopólną
    zgodę.

    M.

  • 7. Data: 2006-02-03 17:43:24
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:43e3857c@news.home.net.pl>
    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> pisze:

    > Zaplątałeś się we własne sidła. Jeżeliadresat nie łamie prawa
    > publikując, to nie łamie też prawa zezwalając innej osobie na
    > publikację.

    Nie łamie prawa publikując korespondencję skierowaną do niego.
    Łamie prawo, gdy opublikuje (zdobytą w jakiś sposób) korespondencję między
    osobą X a osobą Y, bez zgody tych osób.

    --
    PozdrawiaM