  • 1. Data: 2004-04-15 11:12:38
    Temat: TPSA - czy oni są normalni ?!
    Od: "Stempel" <s...@n...pl>

    Witam

    Niedawno wynająłem mieszkanie .. lokator który się wprowadził bez mojej
    zgody podłączył sobie do mojego mieszkania telefon ?! Chciałem sprawdzić czy
    jest to możliwe i zadzwoniłem na 913 - kobieta z którą rozmawiałem nie
    chciała mi podać numeru telefonu w moim mieszkaniu bo nie znałem nazwiska na
    które telefon został założony (lokator podał fałszywe nazwisko albo mi albo
    TPSA) więc zadzwoniłem na niebieską linię tym razem pan po tym jak
    wyjaśniłem całą sytuację oznajmił mi że lokator może sobie podłączyć telefon
    do nieswojego mieszkania na podstawie umowy najmu (której jeszcze nie
    spisaliśmy) ale nie może mi podać nazwiska na jakie jest założony telefon bo
    nie znam tego numeru ! I co najśmieszniejsze w tym wszystkim ja jako
    właściciel mieszkania nie mogę tego telefonu odłączyć bo nie ja go założyłem
    !! "Lokator przekrętas " spisał na kolanie jakąś tam umowę wynajmu podając
    na pewno fałszywe swoje jak i moje dane i założył sobie telefon w moim
    mieszkaniu .. od kilku tygodni nie pojawia się tam i co ja mam dalej robić ?
    Nie mogę niczego się dowiedzieć i telefonu zdemontować też nie mogę :-)

    ps. Jeśli nie chcecie płacić rachunków TPSA spiszcie umowę najmu sami z sobą
    w ten sposób właściciel: Kubuś Puchatek .. biorący w najem: Szewczyk
    Dratewka .. a TPSA i na podstawie tego świstka TPSA podłączy wam telefon
    nie sprawdzając czy przypadkiem nie chcecie ich oszukać... dzwońcie ile
    wlezie a rachunki niech płaci Szewczyk Dratewka -TPSA na pewno ma jego adres
    !!

  • 2. Data: 2004-04-15 11:16:05
    Temat: Re: TPSA - czy oni są normalni ?!
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c5lqjg$gek$1@atlantis.news.tpi.pl>, Stempel wrote:
> [...]
    > wlezie a rachunki niech płaci Szewczyk Dratewka -TPSA na pewno ma jego adres

    Ale czym Ty się przejmujesz? Z Tobą TPSA umowy nie zawierała. Olej temat,
    ew. pisma do faceta odsyłaj z powrotem do TPSA z notatką, że Agnieszka
    dawno już tutaj nie mieszka i wsio. Przecież nie każą Ci płacić jego
    długów wobec TPSA.

    Możesz też zgłosić podejrzenie popełniania przestępstwa fałszerstwa
    dokumentów - wtedy to już w ogóle masz spokój.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-04-15 12:00:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stempel" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    Telefon (aparat telefoniczny) możesz sobie zdemontować. A druty im zostaw.
    Może kiedyś i ty będziesz tam chciał telefon, to będą jak znalazł. To
    problem TP SA, a nie Twój, jeśli zainstalowali telefon nn. osobie.

    Numer tego telefonu możesz z łatwością ustalić dzwoniąc z niego na
    jakąkolwiek komórkę - wyświetli się, jeśli nie jest zastrzeżony.

  • 4. Data: 2004-04-15 12:09:16
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Stempel wrote:
> [...]
    > podstawie umowy najmu (której jeszcze nie spisaliśmy) ale nie może mi
    > podać nazwiska na jakie jest założony telefon bo nie znam tego numeru

    Zadzwon do siebie na komorke i sprawdz numer...

    WL

  • 5. Data: 2004-04-15 13:02:53
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesław Lubas" <v...@m...put.poznan.pl> napisał w wiadomości

    > Zadzwon do siebie na komorke i sprawdz numer...
    >
    > WL

    Oj niezawsze skabie tak sie da

  • 6. Data: 2004-04-15 13:19:04
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    KALKOL wrote:
    > Użytkownik "Wiesław Lubas" <v...@m...put.poznan.pl> napisał w
    > wiadomości news:c5ltv3$rq4$1@topaz.icpnet.pl...
    >
    > Oj niezawsze skabie tak sie da

    Nie da sie: gdy centrala nie przesyla CID (to tylko stare), lub gdy abonent
    zazyczyl sobie CLIR.
    Na to drugie pewnie od razu nei wpadl, a jesli to i tak sie da (zadzwonic na
    komisariat i zapytac z jakiego numeru im sie wyswietla, bo sluzby ratunkowe
    maja przelamanie CLIRa).

    O co najwazniejsze "skarbie", przedmowca nie wspomnial, czy wyprobowal ta
    mozliwosc. Najciemniej pod latarnia.

    WL

  • 7. Data: 2004-04-15 14:17:47
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

> [...]

    > mieszkaniu .. od kilku tygodni nie pojawia się tam i co ja mam dalej
    > robić ? Nie mogę niczego się dowiedzieć i telefonu zdemontować też

    1. wynajmujesz mieszkanie i nie spisujesz umowy? gratuluje! chyba musisz
    wtopic raz, a porzadnie, zeby zrozumiec po co jest umowa.
    2. zadzwon z tego numeru na policje i sypnij jakas historyjke o bin
    ladenie - policja raz-dwa znajdzie wlasciciela i ustali numer telefonu ;-)
    3. jesli nie spisywales umowy, to spakuj klienta, zmien zamki i zostaw
    mu numer telefonu na drzwiach. jak sie zglosi, to wyjasnij mu ile kosztuje
    adwokat, koszta sadowe, wpis w papierach: "falszerz" i zaproponuj mniejsza
    sume ;-) "za przywiezienie jego rzeczy". ustal miejsce i godzine, zamow
    taksowke, zapakuj klamoty i wyslij, zeby klienta juz nie spotykac. zawsze
    mozesz mu zaproponowac zlozenie oswiadczenia o zajsciu i w razie jakichs
    klopotow z klientem zaproponowac wymiane "fanta" ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 8. Data: 2004-04-15 14:50:21
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mozesz mu zaproponowac zlozenie oswiadczenia o zajsciu i w razie jakichs
    > klopotow z klientem zaproponowac wymiane "fanta" ;-)

    I jeszcze 4 - zgłoś się do urzędu skarbowego.
    Chętnie zainteresują sie takim wynajmowaniem
    mieszkania.

  • 9. Data: 2004-04-16 09:21:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, Stempel wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Niedawno wynająłem mieszkanie .. lokator który się wprowadził bez mojej
    >+ zgody podłączył sobie do mojego mieszkania telefon ?!

    Weź ty jakiś twardy a zimny przedmiot i zastanów się jak się
    nim posłużyć ;)
    To niby np. najemca mieszkania komunalnego ma dostać zgodę od
    Rady Miasta (czy Gminy) na *założenie sobie telefonu* ??
    To jest usługa *publiczna*, AFAIK zgody niczyjej nie wymaga,
    mało - tu na grupie widziałem komentarze z których wynikało iż
    NIE MOŻNA odmówić publicznemu dostawcy usług telekomunikacyjnych
    prawa ich "doprowadzenia". Znaczy: właściciel budynku/spółdzielnia
    czy_kto_tam_wchodzi_w_rachubę nie może zabronić zawarcia umowy
    "o telefon".
    Mało - taki stan jest NORMALNY, co "komunalka" chyba najlepiej
    obrazuje. Najczęściej spotykane rozwiązanie, kiedy to umowę na
    dostarczenie prądu, gazu, telefonu i_czego_tam_jeszcze ma
    wynajmujący a nie najemca rodzi mnóstwo problemów prawnych,
    od ustalenia podstawy opodatkowania przy ryczałcie poczynając
    (ostatnio zakończonym sprzeczną z logiką przepisu, choć
    zgodną ze zdrowym rozsądkiem wykładnią MF :>)

    [...]
    >+ które telefon został założony (lokator podał fałszywe nazwisko albo mi albo
    >+ TPSA)

    A to inna sprawa. To może być warto jak ci pisali rozważyć
    ściganie KARNE - za oszustwo. Bierzesz umowę, idziesz na
    policję i tłumaczysz że się boisz iż gość wtopi cię w długi
    bo podał TPSA nie swoje dane i mógł podać np. ciebie.

    >+ nie znam tego numeru ! I co najśmieszniejsze w tym wszystkim ja jako
    >+ właściciel mieszkania nie mogę tego telefonu odłączyć bo nie ja go założyłem
    >+ !!

    I słusznie. Wyobrażasz sobie jak byłoby ciekawie jakby ktokolwiek
    w UM miał prawo decydowania czy lokatorzy komunalni "mogą mieć
    telefony" ?
    "Na ul. Krasickiego zgody nie wyrażamy".

> [...]
    >+ wlezie a rachunki niech płaci Szewczyk Dratewka -TPSA na pewno ma jego adres

    No, z tego p. widzenia nie ma różnicy czy TPSA zawiera umowę o telefon
    stacjonarny czy komórkowy.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-04-16 14:35:20
    Od: c...@o...pl

    No, cóż.... TPSA od dawna już nie jest "normalna"...:))

    A co ciebie może obchodzić, że ktoś założył telefon w twoim mieszkaniu ?
    Przecież mu je wynająłeś (nielegalnie, oj ty,ty :) ?
    Sprawdź na 913, czy ty masz telefon. Podasz swoje nazwisko i adres i podadzą ci
    numer. Jeśli numeru nie ma na twoje nazwisko, to spoko. Gość założył na swoje,
    to jego będą ścigać. Umowę TP SA zawiera nie z mieszkaniem a z osobą, więc co ci
    do tego, że ktoś ma jakiś telefon ???? Inna sprawa, że podłączyli mu na
    podstawie JAKIEJŚ umowy najmu i o to fałszerstwo bym się martwiła. Tylko znowuż
    ... Jest ta umowa czy nie ? Jak nie ma to podkładasz się Urzędowi Skarbowemu (a
    akceptujesz oszustwo), jak jest to po co się wypierać ?
    Wiesz co, ja bym z tego numeru to teraz dzwoniła i dzwoniła :))) Nawet na
    Karaiby albo na sextelefon:)) Przecież to nie ty zapłacisz :))) A'propos: skoro
    człowieka nie ma już jakiś czas, to kto odbiera rachunki za telefon ?

    PS. TP SA jak zawiera umowę to sprawdza dowód i pesel, więc gość musiał podać
    swoje.