    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA - czy oni są normalni ?!
    Date: Fri, 16 Apr 2004 11:21:46 +0200

    On Thu, 15 Apr 2004, Stempel wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Niedawno wynająłem mieszkanie .. lokator który się wprowadził bez mojej
    >+ zgody podłączył sobie do mojego mieszkania telefon ?!

    Weź ty jakiś twardy a zimny przedmiot i zastanów się jak się
    nim posłużyć ;)
    To niby np. najemca mieszkania komunalnego ma dostać zgodę od
    Rady Miasta (czy Gminy) na *założenie sobie telefonu* ??
    To jest usługa *publiczna*, AFAIK zgody niczyjej nie wymaga,
    mało - tu na grupie widziałem komentarze z których wynikało iż
    NIE MOŻNA odmówić publicznemu dostawcy usług telekomunikacyjnych
    prawa ich "doprowadzenia". Znaczy: właściciel budynku/spółdzielnia
    czy_kto_tam_wchodzi_w_rachubę nie może zabronić zawarcia umowy
    "o telefon".
    Mało - taki stan jest NORMALNY, co "komunalka" chyba najlepiej
    obrazuje. Najczęściej spotykane rozwiązanie, kiedy to umowę na
    dostarczenie prądu, gazu, telefonu i_czego_tam_jeszcze ma
    wynajmujący a nie najemca rodzi mnóstwo problemów prawnych,
    od ustalenia podstawy opodatkowania przy ryczałcie poczynając
    (ostatnio zakończonym sprzeczną z logiką przepisu, choć
    zgodną ze zdrowym rozsądkiem wykładnią MF :>)

    [...]
    >+ które telefon został założony (lokator podał fałszywe nazwisko albo mi albo
    >+ TPSA)

    A to inna sprawa. To może być warto jak ci pisali rozważyć
    ściganie KARNE - za oszustwo. Bierzesz umowę, idziesz na
    policję i tłumaczysz że się boisz iż gość wtopi cię w długi
    bo podał TPSA nie swoje dane i mógł podać np. ciebie.

    >+ nie znam tego numeru ! I co najśmieszniejsze w tym wszystkim ja jako
    >+ właściciel mieszkania nie mogę tego telefonu odłączyć bo nie ja go założyłem
    >+ !!

    I słusznie. Wyobrażasz sobie jak byłoby ciekawie jakby ktokolwiek
    w UM miał prawo decydowania czy lokatorzy komunalni "mogą mieć
    telefony" ?
    "Na ul. Krasickiego zgody nie wyrażamy".

    >+ Dratewka .. a TPSA i na podstawie tego świstka TPSA podłączy wam telefon
    >+ nie sprawdzając czy przypadkiem nie chcecie ich oszukać... dzwońcie ile
    >+ wlezie a rachunki niech płaci Szewczyk Dratewka -TPSA na pewno ma jego adres
    >+ !!

    No, z tego p. widzenia nie ma różnicy czy TPSA zawiera umowę o telefon
    stacjonarny czy komórkowy.

    pozdrowienia, Gotfryd