eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[TPSA] Z jakiego art. złożyć pozew aby zakończyć windykację nienależnej kwoty? › [TPSA] Z jakiego art. złożyć pozew aby zakończyć windykację nienależnej kwoty?
    From: "pinkdotR" <wronski_nie_@rose_znosze_.man._spamu_poznan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [TPSA] Z jakiego art. złożyć pozew aby zakończyć windykację
    nienależnej kwoty?
    Date: Mon, 11 Jun 2007 22:44:13 +0200

    Pierwszy raz zdecydowałem się tu napisać w związku z czym uprzejmie witam grupę.

    Mam problem z ciągnącą się od trzech lat wyjątkowo uciążliwą windykacją ze
    strony TPSA i kolejnych firm windykacyjnych całkowicie nienależnej, wręcz
    kuriozalnej wierzytelności. Nie będę opisywał szczegółów (chyba że ktoś będzie
    zainteresowany), jestem w 100% pewien swego stanowiska i potrafię je uzasadnić
    na podstawie zapisów zawartej umowy i regulaminu świadczenia usług. Dwie firmy
    windykacyjne zaprzestały postępowania po moich wyjaśnieniach, trzecia firma,
    która według mojej wiedzy aktualnie posiada tę wierzytelność również
    zadeklarowała zatrzymanie procedury i przestałem otrzymywać od niej pisma.
    Stopień uciążliwości z powodu nękania mnie wszystkimi pismami jakie otrzymałem,
    jakich się spodziewam w przyszłości i pisania wyjaśnień z mojej strony dojrzał
    do tego, że chcę załatwić sprawę ostatecznie na drodze sądowej i domagać się nie
    tylko zakończenia "złośliwego niepokojenia" ale również naprawienia szkody
    wyrządzonej mi tym działaniem poprzez zasądzenie od pozwanego wysokiej wpłaty na
    rzecz jakiejś organizacji charytatywnej.

    Problem polega na tym, że nie chcę pozywać firmy windykacyjnej, która jest dla
    mnie aktualnie stroną z racji cesji wierzytelności, gdyż wszystko wskazuje na
    to, iż złożone jej przeze mnie wyjaśnienia są wystarczające, sprawa
    prawdopodobnie wróci do TPSA o czym raczej nie zostanę powiadomiony a następnie
    trafi do kolejnej firmy windykacyjnej i tak aż do wyczerpania wszystkich
    windykatorów działających w Polsce.

    Na podstawie jakiego artykułu mogę złożyć pozew przeciw TPSA i co zrobić, aby
    nie został on oddalony z powodu pozwania niewłaściwej strony? Czy uczepić się
    złośliwego niepokojenia (art. 107 KW), czy może naruszenia ustawy o ochronie
    danych osobowych poprzez przekazywanie ich zewnętrznym podmiotom mimo
    kwestionowania przeze mnie w pismach do TPSA wierzytelności, która była
    przedmiotem kolejnych cesji? Może powinienem po prostu sądownie zakwestionować
    wierzytelność (jak to się w praktyce robi?) a może złożyć doniesienie do
    prokuratury w związku z usiłowaniem wyłudzenia? Może jednak należy zrobić coś
    zupełnie innego?

    Dodam, że wartość przedmiotu sprawy jest śmieszna (w okolicach 100 zł) i nie mam
    najmniejszego problemu finansowego z jej zapłatą jak i pokryciem kosztów
    sądowych w razie ewentualnej przegranej. Mam problem z tym, że nie zgadzam się
    być jawnie oszukany i chcę uzyskać zadośćuczynienie (wspomniana wpłata
    charytatywna) za doznane przez ostatnie trzy lata "szkody moralne" w związku z
    koniecznością uciązliwego bronienia się przed tym.

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi, przepraszam za moje prawne lamerstwo i
    serdecznie pozdrawiam

    pinkdotR