  • 11. Data: 2004-09-19 23:35:30
    Temat: Re: {TKM} Niezapłacone faktury za towar
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > mnie się pytasz :)

    z tego co wiem, Znajomy o fakcie iz wlascicielem firmy bioracej
    towar nie jest Kumpel lecz jego syn, dowiedzial sie kilka
    miesiecy pozniej. Kumpel jedynie byl osoba upowazniona do
    reprezentowania firmy i podpisywania papierkow.

    Firma oczywiscie nie zmienila w miedzyczasie wlasciciela.

    Jak na razie dzieki za wskazanie konkretnych rozwiazan.

    Co prawda istnieja metody udarowe rozwiazywania takich problemow,
    ale tutaj chodzi o to zeby cala sprawe szybko i po dzentelmensku
    (w miare) rozwiazac :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 12. Data: 2004-09-20 12:25:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004, rezist.com wrote:

> [...]
    > + z tego co wiem, Znajomy o fakcie iz wlascicielem firmy bioracej
    > + towar nie jest Kumpel lecz jego syn, dowiedzial sie kilka

    Nie wyłożyłeś kilku podstawowych rzeczy: na pewno nie wyłożyłeś
    *formy prawnej* owej "firmy kumpla".
    Przecież na fakturach musiały być pełne dane firmy.
    BTW: a ta "firma" to na pewno istniała ?? Sprawdziliście wpis do
    ewidencji ? (a gdzie szukać - to zależy właśnie od formy !)

    > + Firma oczywiscie nie zmienila w miedzyczasie wlasciciela.

    Hm... jak sp. z o.o. to specjalnie nie widać kto jest
    właścicielem. Dopóki się rejestru nie przejrzy oczywiście :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-09-20 16:45:53
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Nie wyłożyłeś kilku podstawowych rzeczy: na pewno nie wyłożyłeś
    > *formy prawnej* owej "firmy kumpla".
    > Przecież na fakturach musiały być pełne dane firmy.

    Dane z pieczatki pod faktura:

    P.P.H. "NAZWA FIRMY"
    "Imie Nazwisko Syna Kumpla"
    XX-XXX WIEŚ ZABITA DECHAMI
    UL. JAKAŚ TAM

    Jak najszybciej można sprawdzic stan prawny takiego podmiotu?
    Czy jeszcze funkcjonuje, na przyklad.

    > BTW: a ta "firma" to na pewno istniała ?? Sprawdziliście wpis do
    > ewidencji ? (a gdzie szukać - to zależy właśnie od formy !)

    Juz wczesniej sie rozliczali i wszystko bylo ok.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 14. Data: 2004-09-20 18:05:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > P.P.H. "NAZWA FIRMY"
    > "Imie Nazwisko Syna Kumpla"
    > XX-XXX WIEŚ ZABITA DECHAMI
    > UL. JAKAŚ TAM

    Najprawdopodobniej osoba fizyczna prowadząca działaność gospodarcą. Dane
    znajdziesz w urzędzie miasta / gminy właściwej dla siedziby. Ewidencja
    podmiotów gospodarczych jest jawna. No ale wtym zakresie oszukać Was nie
    mogli, bo przecież dane w fajturze są prawidłowe.

    > Jak najszybciej można sprawdzic stan prawny takiego podmiotu?
    > Czy jeszcze funkcjonuje, na przyklad.

    W łaśnie w ewidencji podmiotów gospodarczych.

  • 15. Data: 2004-09-20 22:19:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004, rezist.com wrote:

    > + > *formy prawnej* owej "firmy kumpla".
    > + > Przecież na fakturach musiały być pełne dane firmy.
> [...]

    No, to raczej nie wygląda tak jak pisałeś: "firma,
    jak sie okazalo, ktora pobierala towar"
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Było widać "od początku" że to "syna"...

    > + Jak najszybciej można sprawdzic stan prawny takiego podmiotu?

    Już wiesz - idziesz do Urzędu Gminy rzeczonej wsi i sprawdzasz
    w EDG. Data założenia może ci się przydać...

    > + Czy jeszcze funkcjonuje, na przyklad.

    BTW: należności cywilnoprawne (w tym płatności :)) reguluje
    zawsze właściciel DG OF - nawet jakby "zamknął" to na nim
    osobiście "wiszą" długi.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-09-20 22:53:20
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Było widać "od początku" że to "syna"...

    Te dane sa z pieczatki, ktora przystawili niechcacy na
    trzeciej fakturze. Cala reszta papierow jest opieczatkowana tylko
    nazwa firmy, adresem, Regonem i NIPem. Gdy Znajomy ich o to zapytal,
    potwierdzili tylko ze faktycznie tak to wyglada.

    Jakies bylo moje zdziwienie gdy znalazlem dzisiaj strone
    internetowa tejze Gminy. Jutro przekaze Znajomemu sprawe
    do dalszego rozgryzania.

    > BTW: należności cywilnoprawne (w tym płatności :)) reguluje
    > zawsze właściciel DG OF - nawet jakby "zamknął" to na nim
    > osobiście "wiszą" długi.

    Dobre chociaz to.

    Jeszcze raz w imieniu nie swoim dziekuje za konsultacje :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 17. Data: 2004-09-21 09:01:39
    Od: "marik" <k...@p...com>

> [...]
    > nazwa firmy, adresem, Regonem i NIPem. Gdy Znajomy ich o to zapytal,
    > potwierdzili tylko ze faktycznie tak to wyglada.

    http://www.vulcan.edu.pl/doradca/20/faktura.html

    Wpadałoby stwierdzić, że pierwsze dwie faktury
    zawierają nieprawdę, gdyż nabywcą nie może być
    PPH "Nazwa firmy" - to jest oznaczenie
    przedsiębiorstwa (nie przedsiębiorcy),
    które nie jest osobą prawną i nie może
    nabywać zobowiązań. Nabywca (przedsiębiorca-osoba fizyczna)
    powinien być określony z imienia i nazwiska.

    Takie małe wtrącenie - nie należało
    w ogóle podpisywać takiej ułomnej faktury.

    marik