  • 1. Data: 2006-08-23 18:55:58
    Temat: Szukam wyroku na pełnomocnictwa - 137 OP
    Od: "Grek" <g...@o...pl>

    Witam,
    szukam wyroku, z treści którego wynikałoby, że akta w rozumieniu art. 137 §
    3 należy rozumieć jako akta urzędowe, a nie akta konkretnej sprawy.

    ::::::::::
    art. 137 § 3 Ordynacji podatkowej - Pełnomocnik dołącza do akt
    oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa...

    wiem, że to nietypowe pytanie, ale chcę poznać jakiś oficjalnie
    udokumentowany kontrargument dla mojej opinii, że w artykule tym chodzi tu o
    akta konkretnej sprawy.

    Dotychczas znalazłem jedynie jednostronną linię orzeczniczą oraz pisma
    2 izb skarbowych z wytycznymi dla podległych urzędów - wszystkie dokumenty
    świadczą, że należy interpretować ten przepis jako pełnomocnictwa dołączane
    do akt sprawy.

    Jeśli jednak, ktoś z Was spotkał się z wyrokiem/wytycznymi o innym
    stanowisku, byłbym wdzięczny za namiary.

    pozdrawiam
    Marecki