  • 1. Data: 2003-05-25 06:03:15
    Temat: Szkrzynki od Poczty Polskiej
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    W mojej miejscowosci (glownie domki jednorodzinne) poczta postanowila
    umieszczac na ulicach skrzynki zbiorowe. Jaka jest podstawa prawna takich
    dzialan? Tzn mieszkam w domku jednorodzinnym, naokolo domku jest ogrodzenie.
    Na ogrodzeniu powieszona jest moja prywatna duza skrzynka pocztowa. Czy w
    takiej sytuacji moge domagac sie donoszenia przesylek przeznaczonych do mnie
    do mojej skrzynki przed moja posesje czy tez mam obowiazek korzystania ze
    skrzynki pocztowej umieszczonej daleko od mojego domu?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-25 16:08:27
    Temat: Re: Szkrzynki od Poczty Polskiej
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał w
    wiadomości news:bapm9s$fs4$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > do mojej skrzynki przed moja posesje czy tez mam obowiazek korzystania ze
    > skrzynki pocztowej umieszczonej daleko od mojego domu?

    Bardzo ciekawe. Widziałem coś takiego, ale rzeczywiście... poczta powinna
    raczej dostarczać korespondencję na adres, a nie do skrzynki zbiorowej.
    Ja po prostu wystosowałbym pismo do Rejonowego Urzedu Poczty z zapytaniem.
    Może stawiają skrzynki zbiorowe dlatego, że nikomu nie chce się protestować
    ?

  • 3. Data: 2003-05-25 19:23:56
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    czekam z pismem do momentu kiedy przyjda mi wreczyc kluczyk od tej skrzynki
    na razie je stawiaja w calej miejscowosci i nikt jeszcze nic mi nie
    przyniosl wiec nie bede na razie nic zaczynal wolalbym juz teraz jednak
    wiedziec na czym stoje i jakie mam prawa
    na moj maly rozumek to skoro ktos zaplacl za znaczek i wyslal do mnie list
    to powinien dostarczyc go listonosz do mnie do domu a nie zebym sobie sam
    jeszcze po niego biegal
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-05-25 20:49:03
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

    > na moj maly rozumek to skoro ktos zaplacl za znaczek i wyslal do mnie list
    > to powinien dostarczyc go listonosz do mnie do domu a nie zebym sobie sam
    > jeszcze po niego biegal

    Z obiektywnego punktu widzenia - masz rację.
    Natomiast chcę się podzielić tym, co widziałam podczas "łazikowaniu" po
    górach. Też stały na końcu drogi takie skrzynki pocztowe, ale tam była dosyć
    specyficzna sytuacja. Najbliższa chałupa była jakieś trzy godziny drogi
    (stromej) pod górkę na piechotę (droga nie nadawała się do jazdy rowerem -
    nawet wyczynowej).
    Tak mi przyszło wtedy do głowy, że gdyby nie te skrzynki na dole, to
    listonosz miałby przechlapane:-)
    pozdrawiam cieplutko:)
    ewcia

  • 5. Data: 2003-05-26 05:56:06
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    Tak oczywiscie to potrafilbym zrozumiec. Ale ja mieszkam przy ulicy. Moj dom
    jest ogrodzony (na posesji biega pies) a skrzynka wisi na plocie wiec nie
    musi listonosz wchodzic na posesje.
    W sumie zrozumialbym nawet te zbiorowe skrzynki gdyby byly gdzies po drodze
    do domu albo gdzies obok domu a nie jak teraz, ze po poczte musze isc pol
    kilometra. Tylko na podstawie jakich przepisow takie skrzynki sa
    instalowane.?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-05-26 19:32:24
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Rachwalski Andrzej napisał(a) na pl.soc.prawo w wiadomości
    <basa8h$jt7$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]
    > do domu albo gdzies obok domu a nie jak teraz, ze po poczte musze isc pol
    > kilometra. Tylko na podstawie jakich przepisow takie skrzynki sa

    Przepisów nie znam ale w mojej okolicy jest to dość powszechne, takie
    skrzynki zbiorcze są ustawiane średnio w odległości 2 km od siebie,
    najczęściej w miejscach które codziennie odwiedza większość mieszkańców
    tzn. koło sklepów, przystankow autobusowych itp. Ma to na celu
    ułatwienie pracy listonoszom ktorzy mają codziennie do przebycia
    kilkadziesiąt kilomterów i trochę bez sensu było by gdyby musieli co 5 -
    6 domów zatrzymywać codziennie samochód, najczęściej swój prywatny.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 7. Data: 2003-05-26 20:06:34
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    czy to nie dziwne ?
    poczta jest firma i sama sobie robi przysluge ustawiajac dla swojej wygody
    skrzynki pocztowe co 2 kilometry ?
    nie mam ochoty biegac po moja poczte do sklepu, skoro mam skrzynke rpzy domu
    chce zby tam wlasnie trafialy listy
    pozdrawiam