  • 1. Data: 2003-07-23 19:26:12
    Temat: Szkolenie BHiP?
    Od: "Piotr" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    mam pytanie odnośnie szkolenia pracownika z zakresu BHiP.
    Czy szkolenie to może pracownikowi przeprowadzić pracodawca? czy potrzebuje
    jakieś szczególne uprawnienia?
    Jak się do tego ma szkolenie BHiP dla pracodawców, które każdy pracodawca
    musi przejść?
    Czy to szkolenie uprawnia pracodawcę do wykonywania takich właśnie szkoleń?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-24 05:14:00
    Temat: Re: Szkolenie BHiP?
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > musi przejść?
    > Czy to szkolenie uprawnia pracodawcę do wykonywania takich właśnie

    Fajne pytanie ... :)))))) kurdelebele :)))))))))

    Widzę, że Zapytajnik raczej nie ma dużego rozeznania w wiedzy o prawie pracy
    i bhp, więc będę się starał pisać językiem ogólnym, co też mi przyjdzie z
    łatwością.

    Pracownik zatrudniony na stanowisku robotniczym musi przejść następujące
    szkolenia:
    - szkolenie wstępne ogólne - minimum 3 godziny
    - instruktaż stanowiskowy - minimum 8 godzin
    - szkolenie podstawowe - minimum 19 godzin

    co określony w regulaminie lub innym piśmie czas:
    - szkolenie okresowe - minimum 8 godzin

    Pracodawca powinien posiadać przeszkolenie podstawowe (minimum 30 godzin) w
    zakresie bhp dla pracodawców

    Szkolenie wstępne ogólne przeprowadzić może przeszkolony pracodawca.

    Szkolenie stanowiskowe (instruktaż stanowiskowy) też może prowadzić
    pracodawca lub osoba kierująca pracownikami, posiadająca odpowiednie
    kwalifikacje i doświadczenie oraz przeszkolona w zakresie METOD PROWADZENIA
    INSTRUKTAŻU.
    Jak masz takie przeszkolenia, to prowadzisz sam szkolenia.

    Szkolenie podstawowe mają być zorganizowane przez pracodawcę, Ciebie, ale
    nie sądzę po wstępnej wypowiedzi, byś miał kwalifikacje do prowadzenia
    szkoleń, zapewnienia programu i w określonych formach.

    Sugeruję, jeśli chcesz być zgodnym z prawem:
    - sam się przeszkol w zakresie podstawowym dla pracodawców
    - przejdź szkolenie w zakresie prowadzenia instruktaży.

    Rób szkolenia wstępne i stanowiskowe i daj sobie spokój z resztą.

    Szkolenia podstawowe i okresowe zleć jednostce szkolącej mającej uprawnienia
    do przeprowadzenia takich szkoleń
    to nie jest drogo ........ u nas to ok. 40-70 zł od duszy.
    I jeszcze jedno ...... Twój pracownik ma być przeszkolony ( a przynajmniej
    niektórzy) w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

    jeśli chodzi o szczegóły, to odsyłam do rozporządzenia ministra pracy i
    polityki socjalnej w sprawie szczegółowych zasad szkolenia w dziedzinie bhp
    ........ Dz.U. 1996 r. Nr 62, poz, 285
    i jest dostępny np. pod adresem
    www.sejm.gov.pl

    pozdrawiam
    fart

    kurdefrak ale gorąco
    w takich warunkach nie można pracować nie mówiąc o myśleniu

  • 3. Data: 2003-07-24 12:28:28
    Temat: Odp: Szkolenie BHiP?
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfmngk$obp$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > musi przejść?
    > Czy to szkolenie uprawnia pracodawcę do wykonywania takich właśnie

    Tak pracodawca może przeprowadzać tzw. szkolenia wstępne dla swoich
    pracowników, ale sam też musi mieć dokument że przeszedł odpowiednie
    szkolenie w tym zakresie. Takie zaświadczenie jest chyba ważne 5 lat i
    pracodawca może wtedy przeprowadzać wstępne szkolenia i wydawać pracownikom
    stosowne zaświadcznie, które należy załączyć do akt personalnych
    pracowników.
    Po przeszkoleniu wstępnym pracownik może pracować 6 m-cy, a potem musi
    przejść szkolenie podstawowe przeprowadzone przez inspektora BHP albo jakąś
    wyspecjalizowaną placówką. Takie świadectwo ukończenia kursu podstawowego
    BHP jest ważne dla pracowników na stanowiskach robotniczych 4 lata.
    Znam te zagadnienia od strony praktycznej ( ciągłe kontrole PIP zmusiły nas
    w końcu do zatrudnienia inspektora BHP, zwłaszcza, że od niedawna należy dla
    każdego stanowiska pracy w firmie opracować tzw ocenę ryzyka zawodowego-a to
    już wymaga wiedzy fachowej-moim zdaniem stek bzdur...) do akt też dobrze
    jest załączyć oświadczenie pracownika, że z oceną
    Jeśli odpowiednie przepisy Cię interesują...to moge na życzenie podać, ale
    teraz nie chce mi sie w lexie szukać..
    -pozdrawiam Renata