  • 1. Data: 2002-05-23 15:27:04
    Temat: Szkola i wojsko - prosze o porade
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow,

    Mam taka sprawe:
    W czerwcu 2001 zostalem powolany do wojska. W maju zapisalem sie na
    studia wyzsze - mimo to mnie powolali, twierdzac ze studentem bede od
    pazdziernika. W szkole zaplacilem za wpisowe i czesne za I sem
    (1600pln). Na ankiecie przy naborze bylo cos takiego: "W przypadku
    rezygnacji ze studiow wplacone czesne i wpisowe nie podlega zwrotowi".
    Albo cos w tym stylu. Rzecz w tym, ze ja nie chce zrezygnowac ze studiow
    a nie mialem mozliwosci uczeszczac na nie, bo szkola wystawila
    dokumenty, ktorych WKU nie uznalo. Nie bylem na zadnych zajeciach ani
    nie odebralem indeksu. Obecnie za miesiac koncze sluzbe. Napisalem do
    skoly podanie o przeksiegowanie tej kwoty na kolejny rok, motywujac to
    zaistniala sytuacja i checia dalszej nauki w tej samej szkole i na tym
    samym kierunku. Odpowiedzia na moje podanie byla odmowa, bez zadnego
    uzasadnienia. Sprobowalem ponownie, znowu to samo - Odmowa. Na tym
    podaniu takze nie bylo zadnego uzasadnienia. Spytalem sie sekretarki
    dlaczego? Odpowiedz typowa - takie juz dostajemy i my nic nie mozemy
    zrobic...

    Pytanie:
    - Czy szkola moze odmowic studentowi przeksiegowania pieniedzy albo ich
    zwrotu, gdy sie tam nie uczylem praktycznie z ich powodu?
    - Jak sie dostaje czyjas decyzje (odmowa na podaniu) to czy powinno tam
    byc uzasadnienie i mozliwosci dalszego postepowania?
    - Czy to nie jest wyludzenie i czy nie mam wstapic na droge prawna?

    Co o tym myslicie?

    --
    Pozdrawiam, Wiktor
    w...@p...onet.pl