  • 1. Data: 2002-03-23 11:46:41
    Temat: Szkody Górnicze
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Co oznacza sformułowanie, że "teren jest uspokojony" i jaki minimalny ruch
    górotworu informuje o jego ruchu.- osiadania lub dzwigania.Takie
    sformułowanie jest ujęte w nakazie sądowym. Sprawa dotyczy remontu domu z
    tytułu szkód górniczych.

    Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje

    Sykstus

  • 2. Data: 2002-03-24 09:46:12
    Temat: Odp: Szkody Górnicze
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    a nie mowilem ??? to sie rozni "ktosie" madrzyli ze kopalnie placa od
    reki....

    Użytkownik Bartek <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7hprm$maj$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > górotworu informuje o jego ruchu.- osiadania lub dzwigania.Takie
    > sformułowanie jest ujęte w nakazie sądowym. Sprawa dotyczy remontu domu z

    chodzi o to ze jak kopalnia nie ma zamiaru placic za szkody gornicze
    to wynajduje "ruchy gorotworu" w okolicy... nagle sie okazuje ze masz dom
    na terenie gdzie pojawily sie ostatnio trzesienia ziemi....

    dokladne dane to nie wiem czy ktos bedzie mial, to sa ustalenia branzowe
    i to o ile wiem tez maga byc roznie interpretowane

    ZOMO

  • 3. Data: 2002-03-24 18:31:03
    Temat: forward z pl.regionalne.gorny-slask
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    > na grupie o prawie pojawil sie post jak nizej
    > nie wiem czy ktos tam sie zna na ruchach gorotworu, moze tu ktos pomoze ??
    >

    > Co oznacza sformułowanie, że "teren jest uspokojony"

    Oznacza to że nie należy się spodziewać w najbliższym czasie żadnych ruchów
    tego terenu...

    > i jaki minimalny ruch
    > górotworu informuje o jego ruchu.- osiadania lub dzwigania.

    Tu nie za bardzo rozumiem pytanie.
    W ogóle to samo (powolne) osiadanie czy wznoszenie (wznoszenie z powodu
    szkód górniczych raczej rzadko występuje...) nie jest specjalnie szkodliwe
    dla obiektów budowlanych, oczywiście nie uwzględniając np. możliwości
    znalezienia się budynku na środku wodnego bajora wskutek rozlania się
    okolicznej rzeczki w niecce osiadania.. Najgorzej gdy w obszarze budynku
    występuje nierównomierne osiadanie.

    A co do "minimalnego ruchu uważanego za ruch" to Prawo Górnicze nie określa,
    inne przepisy też chyba nie...

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom