    From: "Ajron" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Szkoda wyrządzona przez nieletniego.
    Date: Tue, 11 Jan 2005 23:04:38 +0100

    Jakiś czas temu bawiące się dzieci uszkodziły mój samochód. Po ustnym
    porozumieniu z opiekunem tych dzieci, uzgodniliśmy, że po wycenie szkody
    zostaną mi zwrócone koszty naprawy.
    Naprawa koszt ok 700 PLN (trzeba pomalowac cala maske)
    Wymiana na nowa + malowanie ok 1500 PLN
    Niestety do tej pory nie mogę odzyskać tej rekompensaty. Wysłałem wezwanie
    do zapłaty (powolujac sie na Art. 427 KC). W otrzymanej odpowiedzi
    dowiedziałem się, że nie mam co liczyć na zwrot kosztów naprawy, bo opiekun
    tych dzieci nie wyrządził mi żadnej szkody! Oczywiście świadków tego
    zdarzenia mam, którzy też mogą świadczyć o zawartym porozumieniu. Bardzo bym
    prosił o jakąś radę jak mogę odzyskać pieniądze. Czy opłacalne dla mnie
    będzie wejście na drogę sądowa?

    Ajron