  • 1. Data: 2009-03-05 21:01:52
    Temat: Świadomodpowiedzialności karnej z art. 247 kk...
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Czasem na różnych drukach pojawia się formułka jak w temacie, bo
    artykuł 247 kodeksu karnego przewiduje podobno karę pozbawienia wolności za
    podani nieprawdziwych danych w jakiś-tam okolicznościach.

    Szukałem tego artykułu, i....

    http://www.lex.com.pl/kodeksy/?akt=97.88.553.htm
    mam:
    Art. 247. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą prawnie
    pozbawioną wolności,
    § 2. Jeżeli sprawca działa ze szczególnym okrucieństwem,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 3. Funkcjonariusz publiczny, który wbrew obowiązkowi dopuszcza do popełnienia
    czynu określonego w § 1 lub 2, podlega karze określonej w tych przepisach.

    Kurcze, co źle szukam ????

  • 2. Data: 2009-03-05 21:15:10
    Temat: Re: Świadomodpowiedzialności karnej z art. 247 kk...
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Tomek" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > za
    > podani nieprawdziwych danych w jakiś-tam okolicznościach.

    Moze 233kk

  • 3. Data: 2009-03-05 21:22:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    bo 247 to było w dawnym kodeksie. Ktoś druków nie zmienił...

  • 4. Data: 2009-03-05 21:52:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > § 3. Funkcjonariusz publiczny, który wbrew obowiązkowi dopuszcza do
    > popełnienia czynu określonego w § 1 lub 2, podlega karze określonej w

    To są bardzo stare druki. W starym obowiązującym przed 1997 roku kodeksie
    art. 247 odpowiadał za zeznanie nieprawdy. Zresztą przepis ten był właśnie
    nagminnie nadużywany i umieszczano go niejednokrotnie bezsensownie na
    różnych drukach, które nie miały zadanego związku z odpowiedzialnością
    karną za ZEZNANIA. Z tym, że teraz, to już dawno nie widziałem takiego
    druku. Gdzieś go znalazł i czego dotyczył? - z ciekawości pytam.

  • 5. Data: 2009-03-06 06:29:50
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > karną za ZEZNANIA. Z tym, że teraz, to już dawno nie widziałem takiego
    > druku. Gdzieś go znalazł i czego dotyczył? - z ciekawości pytam.

    Dział kadr w firmie. Zatrudniłem sie miesiąc temu i chcą, by podać do celów
    funduszu socjalnego. Na samym druku jest tylko: "oświadczenie" o dalej:
    "Oświadczam,że mam następujać sytuację rodzinną".. i dalej "dchód na członka
    rodziny". Wprost nic o funduszu socjalnym nie pisze.
    I do tego dochodu jest ten art. 247

  • 6. Data: 2009-03-06 20:44:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zresztą przepis ten był właśnie
    > Dział kadr w firmie. Zatrudniłem się' miesiąc temu i chcą, by podać do
    > celów funduszu socjalnego. Na samym druku jest tylko: "oświadczenie" o
    > dalej: "Oświadczam,że mam następując sytuację rodzinną".. i dalej
    > "dochód na członka rodziny". Wprost nic o funduszu socjalnym nie pisze.
    > I do tego dochodu jest ten art. 247

    No to w ogóle bez sensu, bo żeby nie wiem co, to się tego nie da ścigać ani
    z 247, ani z obecnie mu odpowiadającego art. 233 kk. Ewentualne fałszywe
    oświadczenie, o ile skutkuje przyznaniem wyższego świadczenia socjalnego
    ściga się z art. 286 kk.

  • 7. Data: 2009-03-07 12:38:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Ewentualne fałszywe oświadczenie, o ile skutkuje przyznaniem wyższego
    > świadczenia socjalnego ściga się z art. 286 kk.

    Dokładnie tak. Samo składanie fałszywego oświadczenia przed organem innym
    niż upoważniononym na podstawie ustawy do prowadzenia postępowania nie
    będzie ścigane. Jeśli natomiast takie zwykłe oświadczenie wprowadziło w błąd
    i ktoś rozporządził niekorzystnie mieniem (tu: wydał świadczenie) to
    kwalifikuje się to jako oszustwo. Nie ma znaczenia wtedy, czy było
    ostrzeżenie o odpowiedzialności czy nie.