  • 1. Data: 2002-04-24 06:21:40
    Temat: Swiadectwo Pracy - prosze o pomoc!
    Od: "cris" <c...@w...pl>

    Witam grupowiczow.
    Ostatniego lutego zwolnilem sie z pracy po 3 miesiecznym okresie
    wypowiedzenia. Po kilku ponagleniach moj byly pracodawca wystawil mi
    swiadectwo pracy z poltoramiesiecznym opoznieniem. Swiadectwo to dostarczyl
    mi do domu sam pracodawca pod moja nieobecnosc. Moja mama podpisala sie na
    tym swiadectwie swoim imieniem i nazwiskiem - czyli pokwitowala odbior tego
    swiadectwa. Dopiero pozniej zorientowalismy sie ze swiadectwo bylo
    wystawione z data mojego zwolnienia z firmy czyli 28.02.02. Ogolnie mowiac
    stracilem mozliwosc sprostowania tego swiadectwa bo to moge zrobic do 7 dni
    od otrzymania tegorz swiadectwa :(
    Czy jest wazny podpis mojej mamy na tym swiadectwie, czy musi tam byc podpis
    pracownika czyli moj?
    Drugie pytanie:
    Pracowalem w tej firmie ponad 4 lata, zwolnilem sie w trybie 3 miesiecznego
    wypowiedzenia, mam juz prawo do 26 czy tez 28 dniowego urlopu. W miesiacu
    styczniu i lutym poprzedzajacym zwolnieie wybralem 4 dni urlopu. Na
    swiadectwie pracy zauwazylem taki oto wpis: "W okresie zatrudnienia
    pracownik: wykorzystal urlop wypoczynkowy w wymiarze: WYKORZYSTAL" - czy ten
    wpis moze oznaczac ze wykorzystalem caly roczny "zapas" urlopu?
    Widzicie, jesli stracilem urlop to nie mam szans aby zwrocic sie do
    pracodawcy o sprostwowanie swiadectwa. Co mam zrobic jesli stracilem w ren
    sposob caloroczny urlop?

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-04-24 13:35:54
    Temat: Re: Swiadectwo Pracy - prosze o pomoc!
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, cris wrote:

    > Czy jest wazny podpis mojej mamy na tym swiadectwie, czy musi tam byc podpis
    > pracownika czyli moj?

    Na świadectwie musi być twój, natomiast gdyby go doręczono listem
    poleconym, za pokwitowanie odbioru wystarczy podpis osoby pełnoletniej
    którą się akurat zastanie, dozorcy itp.

    > Drugie pytanie:
    > Pracowalem w tej firmie ponad 4 lata, zwolnilem sie w trybie 3 miesiecznego
    > wypowiedzenia, mam juz prawo do 26 czy tez 28 dniowego urlopu. W miesiacu

    Nie ma 28-dniowych urlopów. Ponadto fakt że pracowałeś 4 lata nic nam nie
    mówi, bo nie wiemy jaką szkołę skończyłeś, czy pracowałeś w trakcie nauki
    itp.

> [...]
    > pracownik: wykorzystal urlop wypoczynkowy w wymiarze: WYKORZYSTAL" - czy ten
    > wpis moze oznaczac ze wykorzystalem caly roczny "zapas" urlopu?

    Za styczeń i luty tak.

    > Widzicie, jesli stracilem urlop to nie mam szans aby zwrocic sie do
    > pracodawcy o sprostwowanie swiadectwa. Co mam zrobic jesli stracilem w ren
    > sposob caloroczny urlop?

    Nie całoroczny, tylko ten proporcjonalny do przepracowanego okresu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)