  • 1. Data: 2002-09-23 07:04:42
    Temat: Pomoc prawna
    Od: m...@p...onet.pl

    POMOC PRAWNA – WNIOSKI/POZWY/ODWOŁANIA
    Masz problem natury prawnej. Potrzebujesz porady. Chcesz napisać pozew,
    wniosek, pismo procesowe, odwołanie. Nie wiesz jak postąpić we własnej sprawie.
    Chcesz się upewnić, że możesz wygrać sprawę zanim pójdziesz do sądu.
    Sprawy rodzinne:
    -rozwód(pozew, wnioski procesowe, wnioski dowodowe, konsultacje, zwolnienie z
    opłat sądowych)
    -separacja(pozew, wnioski procesowe, wnioski dowodowe, konsultacje, zwolnienie
    z kosztów sądowych)
    -zniesienie małżeńskiej wspólnoty majątkowej
    -władza rodzicielska
    -alimenty (pozew, wnioski dowodowe i procesowe)
    Umowy:
    -ugoda
    -wszelkie umowy (pożyczki, dzierżawy, kupna i sprzedaży)
    -analizowanie treści umów
    Sprawy majątkowe:
    Spadki:
    -dziedziczenie ustawowe
    -testamenty
    -przyjęcie spadku
    Rozporządzanie majątkiem
    ZAPRASZAM SERDECZNIE
    Podział współwłasności

    Porady prawne udziale są prze e-mail, listownie, telefonicznie i osobiście. Jak
    Ci wygodniej, przede wszystkim szybko i tanio!!!
    Marta
    Wysocka
    e-mail:m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-09-23 08:41:21
    Temat: Re: Pomoc prawna
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    m...@p...onet.pl napisał(a):

    > POMOC PRAWNA &#8211; WNIOSKI/POZWY/ODWOŁANIA
    > (...)

    Mam pytanie do grupowiczów - co robimy z tą spamerką???

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 3. Data: 2002-09-23 08:47:53
    Temat: Odp: Pomoc prawna
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Paweł Hajdys <p...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ammk3h$k9u$...@n...gazeta.pl...
    > m...@p...onet.pl napisał(a):
    > Mam pytanie do grupowiczów - co robimy z tą spamerką???

    może to jedyna możliwość zarobienia na chlebek? jest mi to obojętne ...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-09-23 11:23:27
    Od: "Piotr" <p...@a...net.pl>

    Czy udzielanie porad prawnych nie za pieniadze nie jest zastrzeżone dla
    adwokatów radców prawnych
    piotr

  • 5. Data: 2002-09-23 13:39:51
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Piotr <p...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ammuik$86b$...@n...tpi.pl...
    > Czy udzielanie porad prawnych nie za pieniadze nie jest zastrzeżone dla
    > adwokatów radców prawnych

    a udzielasz porad? bo ja jak do tej pory to tylko informacji gdzie czego
    szukać...mógłbys wskazać granice do jakiego momentu można rozmawiać na temat
    przepisów zawartych w kodeksach a kiedy należy milczeć?

    Sandra

  • 6. Data: 2002-09-23 16:28:46
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    > Piotr <p...@a...net.pl> napisał(a):
    >
    > Czy udzielanie porad prawnych nie za pieniadze nie jest zastrzeżone dla
    > adwokatów radców prawnych

    Niedawno przetoczyła się na grupie na ten temat dyskusja. Niestety, ale nikt
    nie potrafił wskazać konkretnych przepisów, które zastrzegają tylko dla
    adwokatów i radców prawnych udzielanie porad prawnych płatnych lub
    bezpłatnych. Jeżeli wskażesz takie przepisy będę bardzo wdzięczny, bo kwestia
    ta mnie żywo interesuje.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 7. Data: 2002-10-11 07:58:31
    Od: "jack" <m...@c...uni.torun.pl>

    Użytkownik "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > adwokatów i radców prawnych udzielanie porad prawnych płatnych lub
    > bezpłatnych. Jeżeli wskażesz takie przepisy będę bardzo wdzięczny, bo

    Wynika to między innymi z następujących przepisów:

    Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych. (Dz. U. z dnia 16 lipca
    1982 r.)

    Art. 4. 1. Wykonywanie zawodu radcy prawnego polega na świadczeniu pomocy
    prawnej podmiotom gospodarczym, jednostkom organizacyjnym oraz osobom
    fizycznym, z wyłączeniem spraw rodzinnych, opiekuńczych i karnych.
    Wyłączenie to nie obejmuje występowania w sprawach karnych w charakterze
    pełnomocnika oskarżyciela posiłkowego i powoda cywilnego, jeżeli są to
    instytucje państwowe lub społeczne albo przedsiębiorcy, oraz występowania w
    charakterze pełnomocnika interwenienta i podmiotu pociągniętego do
    odpowiedzialności posiłkowej w sprawach o przestępstwa skarbowe i
    wykroczenia skarbowe.
    2. Przez jednostkę organizacyjną rozumie się organ państwowy lub
    samorządowy, osobę prawną, organizację społeczną i polityczną oraz inny
    podmiot nie posiadający osobowości prawnej.

    Art. 6. 1. Zawód radcy prawnego polega na świadczeniu pomocy prawnej, a w
    szczególności na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych,
    opracowywaniu projektów aktów prawnych oraz występowaniu przed sądami i
    urzędami.
    2. Postanowienie ust. 1 nie stanowi przeszkody do udzielania opinii prawnych
    przez nauczycieli akademickich posiadających wyższe wykształcenie prawnicze,
    a także przez posiadających takie wykształcenie pracowników organów
    państwowych i samorządowych w ramach wykonywania przez nich obowiązków
    pracowniczych.

    Art. 7. Pomocą prawną jest w szczególności udzielanie porad i konsultacji
    prawnych, opinii prawnych, zastępstwo prawne i procesowe.

    Ustawa z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze.

    Art. 4. 1. Zawód adwokata polega na świadczeniu pomocy prawnej, a w
    szczególności na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych,
    opracowywaniu projektów aktów prawnych oraz występowaniu przed sądami i
    urzędami.
    2. Pomoc prawna świadczona jest osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym
    oraz jednostkom organizacyjnym.
    3. Przez jednostkę organizacyjną rozumie się organ państwowy lub
    samorządowy, osobę prawną, organizację społeczną lub polityczną oraz inny
    podmiot nie posiadający osobowości prawnej.

    Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej.

    Art. 87. 1. Świadczący pomoc prawną nie jest przedsiębiorcą w rozumieniu
    przepisów niniejszej ustawy. Działalność polegającą na świadczeniu pomocy
    prawnej określają przepisy ustawy z dnia 26 maja 1982 r. - Prawo o
    adwokaturze (Dz. U. Nr 16, poz. 124 i Nr 25, poz. 187, z 1983 r. Nr 5, poz.
    33, z 1986 r. Nr 42, poz. 202, z 1990 r. Nr 36, poz. 206, z 1995 r. Nr 4,
    poz. 17, z 1996 r. Nr 77, poz. 367, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 75, poz.
    471, i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 oraz z 1999 r. Nr 75,
    poz. 853) oraz ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. Nr
    19, poz. 145, z 1989 r. Nr 33, poz. 175, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997
    r. Nr 75, poz. 471, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 oraz z 1999 r. Nr 75, poz.
    853 i Nr 83, poz. 931).
    2. Świadczący pomoc w zakresie własności przemysłowej nie jest
    przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów niniejszej ustawy. Działalność
    polegającą na świadczeniu pomocy w zakresie własności przemysłowej określają
    przepisy ustawy z dnia 11 kwietnia 2001 r. o rzecznikach patentowych (Dz. U.
    Nr 49, poz. 509).