  • 1. Data: 2005-09-10 22:26:59
    Temat: Stypendium naukowe za 7 semestr - należne czy nie?
    Od: "p...@N...o2.pl" <p...@N...o2.pl>

    Witam,

    Studiowałem w prywatnej szkole, w trybie zaocznym - 7 semestrów.
    Obecnie czekam na termin obrony pracy dyplomowej.
    Ze względu na wysoką średnią otrzymywałem stypednium naukowe.
    Zawsze to było tak, że np za średnią z sesji 5 semestru,
    w 6-ym semestrze dostawałem stypendium,
    Za średnią sesji 6-go semestru dostawałem w 7-mym.
    W sesji 7-go semestru również miałem wysoką średnią.
    Po tej sesji już nie miałem nauki w szkole,
    tylko pisałem pracę dyplomową.
    Nadal miałem (mam) legitymację studencką ważną do 30.X.2005.
    Zadałem pytanie do Dziekanatu, czy nie powinni mi za tę sesję 7-go
    semestru wypłacać stypendium (mimo że już nie mam zajęć).
    Oni odpowiedzieli, że nie, bo zakończenie 7-go (ostatniego)
    semestru oznacza utratę praw studenckich.

    Czy to stypendium mi się należy czy nie?

    Jeżeli mi się należy, to jaką podać im podstawę prawną
    i jaką instytucją ew. postraszyć (UOKIK, MEN, NIK ?)

    Pytam o to dlatego, że początkowo Szkoła w ogóle nie wypłacała mi
    żadnego stypendium naukowego i nawet czułem się poszkodowany,
    gdyż studenci dzienni tej szkoły prywatnej CHYBA stypendium naukowe
    dostawali (podkreślam CHYBA).

    W każdym bądź razie, moja podejrzliwość wynika z tego,
    że pewnego pięknego dnia Szkoła "obudziła się" i nagle
    poinformowała, że będę dostawał stypendium naukowe
    i wypłaciła też zaległe - należne.

    Nie wiem, czy weszła jakaś ustawa/rozporządzene,
    czy też ktoś im się "dobrał do skóry" (UOKIK, MEN, NIK ?)

    Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi i
    Pozdrawiam serdecznie~~Piotrek~~pe3no.

  • 2. Data: 2005-09-10 23:28:13
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    10.09.2005 # 23:26:59, p...@N...o2.pl napisał:

    > Czy to stypendium mi się należy czy nie?

    Póki co - ja przyłączam się do pytania.

    > Nie wiem, czy weszła jakaś ustawa/rozporządzene,

    Dokładnie tak.
    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-09-12 07:04:52
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    p...@N...o2.pl napisał(a):
> [...]
    > Oni odpowiedzieli, że nie, bo zakończenie 7-go (ostatniego)
    > semestru oznacza utratę praw studenckich.
    > Czy to stypendium mi się należy czy nie?
    Nie slyszalem zeby ktos w takiej sytuacji mial stypendium. Studiuje na
    magisterskich, dziennie, na Politechnice Lodzkiej, znajomi na roznych
    innych uczelniach - nikt nie otrzymywal stypendium po X semestrze.
> [...]
    > i wypłaciła też zaległe - należne.
    > Nie wiem, czy weszła jakaś ustawa/rozporządzene,
    > czy też ktoś im się "dobrał do skóry" (UOKIK, MEN, NIK ?)
    Tak, zmienilo sie. Rok temu weszlo jakies rozporzadzenie, ktore
    zrownywalo studentow zaocznych i dziennych w prawach jesli chodzi o
    stypendia.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-09-12 10:46:24
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    p...@N...o2.pl napisał(a):

    > Czy to stypendium mi się należy czy nie?

    nie, bo i z jakiej racji, dostajesz je tylko i wylacznie w trakcie nauki