  • 1. Data: 2009-08-19 08:23:03
    Temat: Stwierdzenie własności rzeczy ruchomej
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    W roku 1985 teść podarował mi stary motorower (rocznik 1958). Po prostu dał
    mi go bez żadnych pisemnych umów. Motorower nie był wówczas zarejestrowany.
    W roku 1988 teść zmarł a postępowania spadkowego nie przeprowadzono.
    Po 20 latach odremontowełm ten stary motorower i chciałbym go zarejestrować,
    jednakże nie mam dokumentu stwierdzajacego własność.
    Od motoroweru nie mam żadnych dokumentów.
    Czy mogę spróbować drogi nabycia rzeczy ruchomej przez używanie jej w dobrej
    wierze? Czy wymagana tu będzie sprawa sądowa?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-19 10:34:15
    Temat: Re: Stwierdzenie własności rzeczy ruchomej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mogę spróbować drogi nabycia rzeczy ruchomej przez używanie jej w
    > dobrej wierze? Czy wymagana tu będzie sprawa sądowa?

    Jedyny sposób zarejestrowania tego motoroweru - o ile się nie mylę - to
    potraktowanie go jako zabytku.

  • 3. Data: 2009-08-19 12:53:43
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Może być jeszcze jako unikat (PORD art. 79 ust.4 p. 3) ale muszę
    udokumentować, że motorower jest mój. Zgodnie z prawdą najłatwiej by mi było
    stwierdzić zasiedzenie - jest odpowiednio długi czas i korzystanie w dobrej
    wierze.
    Jacek