  • 1. Data: 2003-07-18 23:34:13
    Temat: Re: Strony internetowe
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Profil1 wrote:

    >Chciałem się dowiedzieć czy istnieje jakąś forma umowy (cos typu Umowa o
    >dzieło) która pozwala mi wykonać usługę bez zakładania jakiejkolwiek
    >działalności /.../

    'Umowa o dzieło' oraz 'Umowa zlecenie', a Ty byłbyś odpowiednio wykonawcą
    bądź zleceniobiorcą. Poczytaj np. tu:
    http://www.mostwanted.com.pl/umowa_o_dzielo.html
    http://www.mostwanted.com.pl/umowa_zlec.html

    Ustaw sobie zegar bo nadajesz z przyszłości :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-07-19 01:19:21
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Profil1 wrote:

    >'Umowa o dzieło' oraz 'Umowa zlecenie', a Ty byłbyś odpowiednio wykonawcą
    >bądź zleceniobiorcą. /.../

    Dodam jeszcze, że w przypadku wykonania strony internetowej jako jednego
    zamkniętego zadania byłaby to umowa o dzieło, umowa zlecenie natomiast
    mogłaby być zawarta np. w przypadku podjęcia się późniejszej okresowej
    obsługi strony.

  • 3. Data: 2003-07-19 07:36:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jul 2003, Profil1 wrote:
    [...]
    >+ się znaleźć klientów wśród poważniejszych firm. Znalazłem jednego ale ten
    >+ (co jest chyba rzeczą całkiem normalna) zarzadal rachunku po wykonanej
    >+ robocie. Wiem ze musiałbym założyć działalność żeby wystawić jakikolwiek
    >+ rachunek.

    Napisz rzecz interesującą: *skąd* wiesz coś takiego ??
    Jesteśmy chętni do doszkolenia się :)

    Rachunek (często) a nawet fakturę VAT (*czasem*) można wystawić
    wcale nie prowadząc DG (wystarczy wynajmować własny lokal :)).

    Za wykonanie umowy (UoPDoOF):
    ++++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    1) stosunek służbowy, stosunek pracy, [...]
    2) działalność wykonywana osobiście,
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której
    mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:
    8) przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

    a) osoby prawnej, jednostki organizacyjnej nie mającej
    osobowości prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli podatnik [...]
    usług nie wykonuje na rzecz ludności,
    -------

    ...j.w. wystawia się właśnie rachunek !

    Co i jak powpisywać znajdziesz w archiwum *.podatki, pytania w owej
    kwestii ślij właśnie tam. FORMALNIE to ty masz wystawić "papier",
    choć często zamawiający robi to za wystawcę (z tego powodu, że i tak
    musi sprawdzić poprawność naliczenia podatku który *on* ściąga i *on*
    odpowiada za poprawność naliczenia które masz zrobić *ty* :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zaintrygowany twoim źródłem danych :))
    PS: na resztę pytań odpowiedzi już widziałem więc szkoda elektronów :)

  • 4. Data: 2003-07-19 22:56:45
    Temat: Strony internetowe
    Od: "Profil1" <z...@n...pl>

    Witam

    Mam pewien problem. Wykonałem kilka stron internetowych dla znajomych nie
    biorąc za to opłaty. Większość z nich podpowiadało abym zajął się tym
    bardziej na serio i pobierał za to opłaty. Poszedłem za rada i postarałem
    się znaleźć klientów wśród poważniejszych firm. Znalazłem jednego ale ten
    (co jest chyba rzeczą całkiem normalna) zarzadal rachunku po wykonanej
    robocie. Wiem ze musiałbym założyć działalność żeby wystawić jakikolwiek
    rachunek. Nie wiem jednak czy będę kontynuował te prace po tym jednym
    zleceniu.
    Chciałem się dowiedzieć czy istnieje jakąś forma umowy (cos typu Umowa o
    dzieło) która pozwala mi wykonać usługę bez zakładania jakiejkolwiek
    działalności a jeżeli nie to jaka działalność byłaby tu najbardziej na
    miejscu.

    Z góry dziękuję za rychłą odpowiedź.
    Pozdrawiam Michał.

  • 5. Data: 2003-07-20 22:00:41
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    Najlepszym rozwiazaniem dla Ciebie bedzie umowa o dzieło ponieważ stworzenie
    strony internetowej może być potraktowane jako działo, a poza tym jest to
    bardziej opłacalne ze względów podatkowych (koszty uzyskania przychodu to
    50%, przy umowa zlecenie tylko 20%).
    To ze teraz wykonujesz umowe zlecenie lub dzielo nie przeszkadza Ci w
    przyszlosci podjac wspolpracy np na podstawie umowy o prace.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-07-20 22:03:08
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    > Rachunek (często) a nawet fakturę VAT (*czasem*) można wystawić
    > wcale nie prowadząc DG (wystarczy wynajmować własny lokal :)).

    nie bardzo rozumiem co ma wlasny lokal do rachunku ??
    wiazac sie na podstaiwe umowy zlecenie lub o dzielo wystawia sie rachuhnek
    (bo nie spotkalem sie jeszcze zeby nie prowadzac DG mozna bylo wystawic
    fakture VAT ale moze i jak bym sie nauczyl czegos od Ciebie) i wcale nikt
    Cie nie pyta przyu tej okazji o prawo do zajmowanego lokalu
    na podstawie tego co napisales wygladaloby tak ze osoba majaca np 19 lat i
    mieszkajaca u rodzicow nie moze wystawic rachunku ??
    pozdrawiam