  • 1. Data: 2003-11-22 20:02:51
    Temat: Strona internetowa jako dowód - mnóstwo pytań
    Od: Bartosz Lukasz Radko <b...@e...com>

    Być może będę musiał użyć cudzej strony internetowej jako dowodu w
    procesie cywilnym. Czy ktoś praktykował już poświadczanie przez
    notariusza zgodności wydruku z tym, co pojawiło się na ekranie? Czy
    każdy notariusz się czegoś takiego podejmie, a jeżeli tak, to za ile?
    Czy notariusze mają zwykle dostep do internetu, czy należałoby go
    zaprosić przed komputer? Jak mocny to będzie dowód? Czy stanie się on
    mocniejszy, jeżeli wydruków takich wykonamy więcej i w różnych miejscach
    - aby zminimalizować pradopodobieństwo fałszerstwa z użyciem serwera
    proxy? A może w ogóle nie mam szans i powinienem dać sobie spokój z
    takim dowodem?

    BR

  • 2. Data: 2003-11-22 20:54:45
    Temat: Re: Strona internetowa jako dowód - mnóstwo pytań
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli to ma być do postępowania cywilnego, to może być notariusz, ale może
    być również kilku świadków. Niech wydrukuje to kilka osób i później
    powołasz ich na świadków. No nie próbowałem czegoś takie w praktyce, bo
    akurat bardziej w karnym procesie siedzę, ale moim zdaniem powinno być jak
    najbardziej poprawne. Po za tym możesz się ewentualnie do właściciela
    serwera zwrócić z prośbą o zrobienie kopii bezpieczeństwa (zresztą pewnie
    i tak robi) i jakby co, to powołać go na świadka. To jest najbardziej
    wiarygodne, z tym że czasami może być trudne lub nawet niewykonalne.

  • 3. Data: 2003-11-22 21:37:00
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    Bartosz Lukasz Radko wrote:

    [...]

    niestety nie odpowiem, ale:

    http://tinyurl.com/w4za
    http://tinyurl.com/w4z4

  • 4. Data: 2003-11-22 22:10:50
    Od: Bartosz Lukasz Radko <b...@e...com>

    Artur wrote:

    > Bartosz Lukasz Radko wrote:
    >
    > [...]
    >
    > niestety nie odpowiem, ale:
    >
    > http://tinyurl.com/w4za
    > http://tinyurl.com/w4z4

    Tu akurat chodzi o coś innego. Na stronie zostały umieszczone
    informacje, jakie wprowadziły mnie w błąd przy zawieraniu umowy. Chcę
    udowodnić, że mogę odstąpić od umowy z winy drugiej strony.

    BR

  • 5. Data: 2003-11-22 22:52:06
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    Bartosz Lukasz Radko wrote:

    > Tu akurat chodzi o coś innego. Na stronie zostały umieszczone
    > informacje, jakie wprowadziły mnie w błąd przy zawieraniu umowy. Chcę
    > udowodnić, że mogę odstąpić od umowy z winy drugiej strony.

    pytales sie o mozliwosc uzycia strony interenetowej jako dowodu, a to to
    samo co w linkach zawarte jest