    From: "Piotrek" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Strona internetowa dla firmy
    Date: Sat, 5 Aug 2006 09:32:59 +0200

    Witam,

    Otóż w lipcu zeszłego roku zostałem zatrudniony przez pewną firmę na
    stanowisku informatyk/grafik. Moim zadaniem w firmie było opracowywanie
    reklam, ulotek, folderu firmowego. Między tymi wszystkimi projektami
    zaprojektowałem dla tej firmy kilka witryn internetowych.

    W lipcu tego roku złożyłem wypowiedzenie i rozwiązałem umowę z tą firmą.

    I teraz mam pytanie.

    Czy witryny, które zrobiłem dla tej firmy są moją własnością? Zaznaczam z
    góry, iż w umowie o pracę, którą podpisywałem nie było ani słowa na temat
    projektów graficznych oraz żadnego punktu, który by mnie zobowiązywał do
    oddania witryny internetowej. Również nigdy w tej firmie nie podpisywałem
    żadnego papiera, w którym byłaby mowa o jakimkolwiek oddaniu/przekazaniu
    witryny internetowej tej firmie. Również za stworzenie witryny nie dostałem
    żadnej kwoty pieniężnej (tylko czysta pensja).

    Pensje i tak bym dostał, bo tak jak pisałem witrynę robiłem pomiędzy innymi
    projektami.

    Na witrynie istnieje mój podpis (webdesign: xxxxx)

    Czy po rozwiązaniu umowy mam prawa do tej witryny? Przecież to ja ją
    stworzyłem od samego początku.