  • 1. Data: 2004-02-05 22:44:11
    Temat: Straż miejska i mandat??
    Od: "....::::gRoT::::...." <r...@n...wp.pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczow. Dzisiaj bylem uczestnikiem niezbyt
    milej sytuacji....Mianowicie odbylem podroz poza swoje miasto i udalem sie
    do Zawiercia. Tam razem z moja dziewczyna chcielismy cos zjesc, a, ze nie
    widzielismy tam zadnej sensownej knajpki jezdzilismy po miescie i
    szukalismy:). W pewnym momencie wjechalismy w dosc waska uliczke, po prawej
    sklepy po lewej sklepy a my szukamy knajpy:). Jechalem caly czas za jakims
    autem, przede mna masa aut, za mna rowniez. Wyjezdzamy z tej waskiej
    uliczki, wyprzedza nas zielony Opel naszej kochanej Straży Miejskiej i
    lizaczkiem mnie zatrzymuja.......No to sie ladnie zatrzymalem, pan podszedl,
    okazalem potrzebne dokumenty, a gosc do mnie wyskakuje z tekstem "500zl i
    5pkt karnych panie Pawle...." - slyszac to lekko sie zgruzowalem szczerze
    mowiac......:). No i on spisywal tam moje dane a ja sie zaczalem tlumaczyc,
    ze jestem nie z tego miasta, ze nie zauwazylem znaku, jechalem za innym
    samochodem itp itd. Na znaku zakazu ruchu bylo napisane, ze nie dotyczy
    zaopatrzenia i mieszkancow tamtych domow, ale szczerze mowiac nie sadze,
    zeby te wszystkie auta zaliczaly sie do w/w grup.....No ale nic,
    pertraktowalem z panem straznkikiem wysokosc mandatu no ale w koncu po
    dlugim czasie rozmowy puscil mnie i powiedzial, ze dzis mam szczescie.....I
    teraz moje pytanie:). Czy straz miejska ma prawo mnie zatrzymac?? A jezeli
    tak to czy ma prawo wypisac mandat i jak to sie ma, czy sa taryfikatory, czy
    moze moze sobie wziac cene jaka mu sie podoba?? Co by sie stalo gdybym
    odmowil mandatu?? Jakie sa kompetencje strazy miejskiej w przypadkach
    wykroczen drogowych?? Pozdrawiam, z gory dziekuje za pomoc i sorrki za
    przydlugawy post:D:D:D:D:D.

  • 2. Data: 2004-02-06 07:05:07
    Temat: Odp: Straż miejska i mandat??
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Jeśli wjechałeś w "zakaz ruchu " to miał prawo interweniować i wystawić
    mandat.

  • 3. Data: 2004-02-06 09:52:44
    Temat: Re: Straż miejska i mandat??
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "....::::gRoT::::...." <r...@n...wp.pl> napisał:

    >Wyjezdzamy z tej waskiej uliczki, wyprzedza nas zielony
    >Opel naszej kochanej Straży Miejskiej i
    >lizaczkiem mnie zatrzymuja.......
    Jeśli złamałeś zakaz ruchu (B-1) to maja prawo cię zatrzymać, ale
    wyłącznie na drodze na której zakaz obowiązuje.

    > pan podszedl, okazalem potrzebne dokumenty,
    A on miał uprawnienia do prowadzenia kontroli ruchu drogowego ?

    >a gosc do mnie wyskakuje z tekstem "500zl i 5pkt karnych panie Pawle...."
    Za naruszenie podobnego znaku B-3 (B-1 nie znalazłem) taryfikator
    podaje 250 zł. Ilość punktów zgadza się, choć nie on przypisuje je.

    Artur Golański