  • 1. Data: 2004-02-05 20:26:21
    Temat: Ustne zawarcie umowy o pracę
    Od: "misio" <m...@...pl>

    Pewnego dnia przydazyla mnie sie taka historia - otoz otrzymalem prace na okres
    2 letni co bylo poswiadczone w umowie. Przy czym dodane zostalo - jednak tylko
    na podstawie umowy ustnej ze - w przypadku "gdy osoby ktore beda `rządzic` w
    okreslonej instytucji praca bedzie dla mnie zapewniona przez caly okres
    sprawowania przez owe osoby zarzadu okreslona instytucja. Jednakze po okresie 2
    lat umowa pomimo ustnego zapewnienia przy wczesniejszej umowie pisemnej -
    została zerwana i osoby ktore zapewnialy mnie co do tego iz bede dalej tam
    pracowal, nie przedluzyly owej umowy. W jaki sposob moge dochodzic swych prawa
    maja swiadkow. W jaki sposob moge dochodzic swoich praw? Z gory dzieki za pomoc
    MiSiO

  • 2. Data: 2004-02-05 20:36:31
    Temat: Re: Ustne zawarcie umowy o pracę
    Od: "Leszek M." <s...@p...pl>

    Użytkownik "misio" <m...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tam
    > pracowal, nie przedluzyly owej umowy. W jaki sposob moge dochodzic swych

    W żaden.

    Umowa na 2 lata wygasła, nie przedłużono ci jej, więc czego oczekujesz?
    Dostałeś ustną obietnicę zawarcia kolejnej umowy, ale ta obietnica nikogo
    do niczego prawnie nie zobowiązauje.

  • 3. Data: 2004-02-05 21:21:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek M." <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    Chyba, że byłby w stanie jakoś udowodnić tę obietnicę. Ale to bardzo
    karkołomne i moim zdaniem nie warte zachodu.

  • 4. Data: 2004-02-07 00:51:43
    Temat: Re: Ustne zawarcie umowy o prac
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Chyba, że byłby w stanie jakoś udowodnić tę obietnicę. Ale to
    > bardzo karkołomne i moim zdaniem nie warte zachodu.
    Gdzie czasy gdy "słowo droższe pieniądza",
    znam instytucję, w której pragmatyka służbowa
    (opapierzona odpowiednio) przewiduje przy protokularnym
    przekazywaniu "urzędu" wyszczególnić ustne zobowiązania
    złożone przez "byłego". Usankcjonowano w ten sposób zwyczaj
    jeszcze z czasów gdy 80cioletnia obecnie instytucja
    dzierlatką nastoletnią była.

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2004-02-10 10:21:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2004, misio wrote:

    >+ Pewnego dnia przydazyla mnie sie taka historia - otoz otrzymalem prace na okres
    >+ 2 letni co bylo poswiadczone w umowie. Przy czym dodane zostalo - jednak tylko
    >+ na podstawie umowy ustnej

    KP, art. 29:
    § 2. Umowę o pracę zawiera się na piśmie.

    Aczkolwiek nie jest prawdą że umowy ustne nie obowiązują, to
    zasadą jest że jeśli przepisy szczególne tego wymagają - trzeba
    umowę zawrzeć w szczególnej formie.
    Nadto (dalszy ciąg):
    +++
    Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej,
    pracodawca powinien, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika,
    potwierdzić pracownikowi na piśmie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej
    warunków.
    ---

    I tego mogłeś się "w rozsądnych wymiarach" domagać, tj. że dostaniesz
    na piśmie spis obietnic :] (a wyglada na nierealny w tej formie
    i postaci).

    >+ W jaki sposob moge dochodzic swych prawa maja swiadkow.

    IMHO - powołany przepis jest PRZESZKODĄ w powoływaniu świadków.
    Mogłeś z nich korzystać jakbyś próbował 2 lata temu "dostać
    na piśmie" owe obietnice !

    pozdrowienia, Gotfryd