  • 1. Data: 2004-02-05 23:04:03
    Temat: Sprzedaz domu - kiedy zaplata?
    Od: "MarKow" <m...@N...pl>

    Moja znajoma sprzedaje dom, lecz ma obawy co do platnosci. Kupiec zawarl z
    nia umowe przedwstepna i zadatkowal 10%. W dniu sprzedazy proponuje jej
    najpierw podpisanie umowy u notariusza (lecz jeszcze bez tego notariusza
    podpisu), nastepnie udanie sie do banku w celu pobrania gotowki lub
    przelania pieniedzy na konto (ten sam bank, ten sam oddzial) i dopiero na
    koncu ponowne przybycie do notariusza i potwierdzenie umowy. Zastanawiam
    sie, gdzie tu moze byc haczyk? Odradzam znajomej takie zalatwienie sprawy i
    radze przyjecie gotowki u notariusza lub sprawdzenie salda i dopiero wtedy
    podpisanie umowy. Czy kupujacy moze odstapic od umowy, jesli nie przystanie
    na takie rozwiazanie? Co radzicie?

    Pozdrawiam, MarKow

  • 2. Data: 2004-02-06 06:59:55
    Temat: Odp: Sprzedaz domu - kiedy zaplata?
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Ja zrobiłem tak:
    1. przygotowanie umowy u notariusza bez złożenia podpisów
    2.udanie się do banku celem dokonania przelewu z wpisaniem na przelewie
    informacji : przelew tytułem zakupu nieruchomości w miejscowisci X pod
    numerem Y
    3. Po dokonaniu przelewu bank wydaje tobie NATYCHMIAST potwierdzenie
    wpłynięcia na twoje konto umówionej kwoty
    4 .z tym potwierdzeniem w ręku udajecie się do notariusza , który po
    sprawdzeniu
    potwierdzenia przelewu daje wam do podpisu akt notarialny i wydaje gotowe
    odpisy.

  • 3. Data: 2004-02-06 09:17:56
    Temat: Re: Sprzedaz domu - kiedy zaplata?
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2.udanie się do banku celem dokonania przelewu z wpisaniem na przelewie
    > informacji : przelew tytułem zakupu nieruchomości w miejscowisci X pod

    Gdybym to ja kupował dom w taki sposób, w życiu na taki układ bym nie
    poszedł. A co będzie jeśli sprzedający po wykonaniu przeze mnie przelewu
    nagle się rozmyśli? Jakiś czas temu kupiłem mieszkanie. Płatność
    załatwiliśmy w sposób następujący: podpisaliśmy ze zbywcą akt notarialny, w
    którym pod rygorem unieważnienia aktu zobowiązałem się w ciągu dwóch dni od
    podpisania uregulować odpowiednią należność. I tyle. I po co kombinować?
    yamma

  • 4. Data: 2004-02-06 14:06:17
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

> [...]
    od
    > podpisania uregulować odpowiednią należność. I tyle. I po co kombinować?

    Był już w prasie prawniczej opisywany przypadek gdy taki jak opisujesz
    podpisany akt notarialny był już przedkładany w banku jako zabezpieczenie
    a pieniądze nie zostały zapłacone . Po takim sprzedaniu jak ty to zrobiłeś
    to sprzedający zostawał bez nieruchomości i bez pieniędzy .Ma potem pełne
    się sądzić prawo . Tylko do tego też trzeba pieniędzy ,a ile łez i
    przekleństw
    !!!!!!!!!!!!!!!
    I czasu!!!!!!!!!!!!!
    A to , że pod rygorem nieważności nie ma znaczenia .Bank szedł w zaparte
    z armią prawników zrobi wała ze sprzedającego . Nie zachwalaj swojego
    sposobu bo ludzi wpuszczasz w kanał .
    Wg mojej metody sprzedający ma pieniądze w banku z potwierdzonym
    wyciągiem i podpisuje akt notarialny tego samego dnia .
    Ja wolę w ręku mieć pieniądze a ty wolisz rygory .

  • 5. Data: 2004-02-06 15:49:26
    Od: "MarKow" <m...@N...pl>

    Ale kupujacy nie ponosi ryzyka, gdyz z moja znajoma podpisal notarialna
    umowe przedwstepna. A taka umowa zobowiazuje moja znajoma do wydania rzeczy,
    a kupujacego do zaplacenia.

    > A to , że pod rygorem nieważności nie ma znaczenia

    Dzis przeczytalem projekt umowy (wlasciwej), w ktorej stoi "kwota zostala
    zaplacona, co sprzedajacy niniejszym potwierdza". Notariusz nie sprawdza,
    czy fakt mial miejsce! Teoretycznie czlowiek moze powiedziec, ze zaplacil -
    wszak znajoma podpisala...

    > Ja wolę w ręku mieć pieniądze a ty wolisz rygory .

    W jego banku mowia, zeby w obecnosci mojej znajomej zalozyl jej lokate
    terminowa - odpadaja formalnosci z zakladaniem konta, awizowanie gotowki,
    oplaty, facet ma kwit, ze wplacil, a znajoma ma potwierdzenie zalozenia
    lokaty.

    Pozdrawiam, MarKow

  • 6. Data: 2004-02-06 16:03:59
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

> [...]
    gotowki,
    > oplaty, facet ma kwit, ze wplacil, a znajoma ma potwierdzenie zalozenia

    A to znowu co za smrody ?????????
    Lokata ??????????PO co ????????
    To jakieś mataczenie !!!!!!!!!!!!!!!!!
    W czyim Interesie ?????????
    Osoba sprzedająca dom zakłada konto (pisałeś , że je ma )
    w tym samym banku nawet dla tej tylko jednej transakcji !!!!
    Jest to powszechnie stosowana procedura !!!!!!!!!
    W tym samym banku po dokonaniu przelewu twoja znajoma
    NATYCHMIAST otrzymuje wyciąg z konta powiększonego
    o ten właśnie przelew.
    Coś kręcisz o problemach formalnych z zakładaniem konta ???
    Jakich ???Wystarczy mieć dowód osobisty który i tak
    jest potrzebny u notariusza !!!!!!
    Jakie opłaty ??????? Żadne !!!!!!!!!
    Jakie awizowanie gotówki W TYM SAMYM BANKU ???
    Coś prostą sprawę chcesz specjalnie zamotać !!!!!!!!!!!!!