  • 1. Data: 2008-05-13 16:52:44
    Temat: Strajk a wezwanie do sądu na rozprawę
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam.
    27 maja jest strajk nauczycieli. W dniu strajku będę (na mocy uchwały
    zakładowej organizacji związkowej) przewodniczącym komitetu strajkowego.
    Strajk jest zorganizowany zgodnie z prawem (dotrzymane procedury z ustawy o
    rozwiązywaniu sporów zbiorowych).
    Jednak dziś dostałem wezwanie do sądu na rozprawę (sąd cywilny, sprawa
    spadkowa).
    Czy w związku ze strajkiem mogę skorzystać z usprawiedliwienia nieobecności
    w sądzie?
    Jak rozwiązać problem - na strajku przewodniczący komitetu strajkowego ma
    określone obowiązki, sta obecność jest niezbędna.

    --
    Arek

  • 2. Data: 2008-05-13 18:38:20
    Temat: Re: Strajk a wezwanie do sądu na rozprawę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
> [...]
    > Jak rozwiązać problem - na strajku przewodniczący komitetu strajkowego
    > ma określone obowiązki, sta obecność jest niezbędna.

    W związku z wezwaniem z sądu możesz skorzystać z usprawiedliwienia
    nieobecności na strajku.

  • 3. Data: 2008-05-13 19:02:12
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > W związku z wezwaniem z sądu możesz skorzystać z usprawiedliwienia
    > nieobecności na strajku.

    Ale, czy ustawa o rozwiązywaniu sporów zbiorowych, nie powoduje szczególnej
    ochrony i prawa do udziału w strajku.
    Jak zatem ma się art. 26 tejże ustawy? Spór jest wszczęty i prowadzony
    zgodnie z prawem.

    --
    Arek

  • 4. Data: 2008-05-13 21:36:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale, czy ustawa o rozwiązywaniu sporów zbiorowych, nie powoduje
    > szczególnej ochrony i prawa do udziału w strajku.

    Mysle, ze na zdrowy rozum, interes postepowania sadowego prowadzonego z mocy
    ustawy jest bardziej chroniony, niz interes prawny stron sporów zbiorowych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2008-05-13 22:42:18
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 13, 11:36 pm, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > Mysle, ze na zdrowy rozum, interes postepowania sadowego prowadzonego z mocy
    > ustawy jest bardziej chroniony, niz interes prawny stron sporów zbiorowych.

    A ja myślę, że jest to usprawiedliwiona przyczyna nieobecności w
    sądzie. Postępowanie spadkowe można odroczyć. Pomijam już fakt, że nie
    toczy się ono z ustawy.

  • 6. Data: 2008-05-14 07:14:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 May 2008 18:52:44 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    > spadkowa).
    > Czy w związku ze strajkiem mogę skorzystać z usprawiedliwienia nieobecności

    A w jakim charakterze zostałeś wezwany? I czy obecnośc jest obowiązkowa?
    Jeśli w charakterze strony a nie np świadka, to obecność jest
    nieobowiązkowa. I tylko twoim interesem jest aby stawić się osobiście lub
    ustanowić pełnomocnika.

  • 7. Data: 2008-05-14 12:50:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał

    > A ja myślę, że jest to usprawiedliwiona przyczyna nieobecności
    > w sądzie. Postępowanie spadkowe można odroczyć.

    A potem narzekać na przewlekłość postępowania? A co z pozostałymi
    uczestnikami postępowania? Ich czas i fatyga nie są nic warte?
    Z resztą stawiennictwo pewnie nie jest obowiązkowe więc niech
    zainteresowany wybiera co dla niego ważniejsze.