  • 11. Data: 2003-05-09 15:59:48
    Temat: Re: Stracilem Prawo Jazdy kat. B , czy moge... ?
    Od: "Paweł" <p...@t...net>

    Użytkownik "luk@s" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b9e9n3$eu8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Stracilem Prawo Jazdy kat. B. Dokument zabrano mi z powodu jazdy w stanie
    > nietrzezwym. Na rok czasu.
    >
    > Mam pytanie. Czy moge w tej sytuacji zdawac prawo jazdy na motor? Jak mowi
    > tym prawo? Czy podczas tego okresu moge poruszac sie po drogach motorem?

    mozesz wystąpic do wydziału komunikacji włąsciwego starostwa czy urzedu
    miasta o wydanie prawa jazdy kategorii na jtore nie masz zakazu

    tyle ze to dosyc drogie aby miec spowrotem A musisz zapłącic 70zł +opłata
    skarbowa a jak sie skonczy kara znow wymienic prawko aby miec spowrotem AB

    Paweł B
    p...@t...net

  • 12. Data: 2003-05-09 16:30:14
    Od: ". : JaTy : ." <J...@a...pl>

    Pewnego razu Paweł pomyślał i napisał (albo na odwrót):

> [...]
    +opłata
    | skarbowa a jak sie skonczy kara znow wymienic prawko aby miec

    Ale to wymyśliłeś! czyli jak "złapią po pijaku" kogoś z kategorią
    "wyższą" to może dalej
    jeździć ale tym na co potrzeba kategorię niższą?
    I mówisz, że to kosztuje 70 zł? - to zapytaj co o tej cenie powiedzą
    ci co "to załatwili"
    A wziąłeś pod uwagę fakt, że gdy kierowcę z uprawnieniami złapią "po
    pijaku" na rowerze
    (uprawnienia nie obowiązują) to też może stracić posiadane
    uprawnienia!?

    _..:JaTy:.._
    z m. Kraka

  • 13. Data: 2003-05-09 18:07:50
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    . : JaTy : . wrote:
    > Ale to wymyśliłeś! czyli jak "złapią po pijaku" kogoś z kategorią
    > "wyższą" to może dalej
    > jeździć ale tym na co potrzeba kategorię niższą?

    Zakaz może dostać na wszystkie albo tylko na określony rodzaj pojazdów.

    KG

  • 14. Data: 2003-05-09 19:32:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> napisał:

    >Niewiele jest okoliczności, które mogą usprawiedliwiać jazdę w takim stanie.
    Masz rację i chyba nikt powyższego nie neguje, ale sęk w tym, że autor
    listu NIE prosił o ocenę jego czynu - zrobił już to sąd !
    Zadał natomiast pytanie. I co ?
    Ile osób, zamiast popisać się wiedzą nt. prawa [a o tym TA grupa]
    woli pisać nie na temat i NTG ....

    Artur Golański

  • 15. Data: 2003-05-09 19:52:15
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > tym prawo? Czy podczas tego okresu moge poruszac sie po drogach motorem?

    moj znajomy mial podobny problem i polowie zasadzonego czasu podobno mozna
    sie starac od skrocenie
    aktualnie sprawa jest w toku

  • 16. Data: 2003-05-09 20:23:57
    Od: Leszek <r...@p...pl-nospam>

    (...)

    To ja przepraszam - jaki dokument jest wymagany przy prowadzeniu roweru?
    Tzn. jesli komus zatrzymane zostanie prawo jazdy to czy nadal moze
    jezdzic rowerem i na podstawie jakich dokumentow?

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 17. Data: 2003-05-09 22:22:33
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 9 May 2003 07:45:08 +0200, "d." <s...@s...pl> wrote:

    >Użytkownik "luk@s" <i...@p...pl> napisał w wiadomości

    >i na motorze tez bedziesz jezdzil po pijaku...az zabijesz siebie albo kogos
    >innego?

    Dura lex sed lex. Ale prawo jest tez debilne.
    Dlaczego w Polsce 0,2 promila - koniec prawka,
    0,5 promila - ciezki przestepca.

    A w Francji, Portugalii, etc - do 0,8 promila - w normie ! ? ! ? !

  • 18. Data: 2003-05-10 07:23:51
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
    > To ja przepraszam - jaki dokument jest wymagany przy prowadzeniu roweru?

    Żaden (>18 lat).

    > Tzn. jesli komus zatrzymane zostanie prawo jazdy to czy nadal moze
    > jezdzic rowerem i na podstawie jakich dokumentow?

    Jeśli bedzie orzeczony zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów albo zakaz
    będzie w inny sposób obejmował rower, to nie moze.

    KG

  • 19. Data: 2003-05-10 07:56:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <4...@4...com> Kasek napisał(a):
    > Dura lex sed lex. Ale prawo jest tez debilne.
    > Dlaczego w Polsce 0,2 promila - koniec prawka,
    > 0,5 promila - ciezki przestepca.
    >
    > A w Francji, Portugalii, etc - do 0,8 promila - w normie ! ? ! ? !

    No właśnie nie wiem, bo przy 0,8 to ja już jestem całkiem nabombiony,
    wolałbym jednak, aby tacy ludzie nie jeździli samochodami. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 20. Data: 2003-05-10 08:28:56
    Od: "Paweł" <p...@t...net>

    Użytkownik ". : JaTy : ." <J...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to wymyśliłeś! czyli jak "złapią po pijaku" kogoś z kategorią
    > "wyższą" to może dalej

    jak ma zakaz tylko na B to moze zwrocic sie do wydzialu komunikacji o
    wydanie kategorii A

    > jeździć ale tym na co potrzeba kategorię niższą?
    > I mówisz, że to kosztuje 70 zł? - to zapytaj co o tej cenie powiedzą
    > ci co "to załatwili"

    kazdy wydziałkomunikacji

    > A wziąłeś pod uwagę fakt, że gdy kierowcę z uprawnieniami złapią "po
    > pijaku" na rowerze
    > (uprawnienia nie obowiązują) to też może stracić posiadane
    > uprawnienia!?

    jezeli straci uprawnienia na B a ma np A czy T to dostanie prawko na czas
    kary tylko w obrebie tych kategorii kotre ma nie zatrzymane

    A jezeli nie wiesz jak sie to odbywa to zadzwon do wydziału komunikacji
    chociazby do mojego starostwa (071) 312 07 78

    Paweł
    p...@t...net