  • 1. Data: 2003-05-08 18:37:26
    Temat: Prawo autorskie odnosnie programow komputerowych?
    Od: Qba <q...@b...pl>

    witam!
    //---
    rozdzial 7 art 74.4 ustep 3)

    Wraz z pierwsza sprzedaza egzemplarza, na którym program zostal
    utrwalony, przez uprawnionego lub za jego zezwoleniem, wyczerpuje sie
    prawo do rozpowszechniania tego egzemplarza; nie narusza to prawa do
    kontroli dalszego najmu lub dzierzawy programu komputerowego lub jego
    egzemplarza.

    //---

    Czyli jesli zakupilem rzeczony program to nie moge go odsprzedac?
    Jak to sie ma do funkcjonowania aukcji online jak www.allegro.pl,
    gdzie sprzedwane sa w wiekszosci uzywane programy?

    Przy zakupie pierwszym wchodze w posiadanie licencji na uzytkowanie,
    moge ja chyba zbyc na rzecz osoby trzeciej?

    Czesto tez na pudelkach z takimi programami sa licenje zabraniajace
    odsprzedazy, ale w tym konkretnym przypadku sa w jezyku innym od
    polskiego- czy mozna je uznac za wiazace?

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

    ps.
    Generalnie to nie chodzi mi dokladnie o programy komputerowe ale gry
    konsolowe, mozna je uznac za forme tych pierwszych.

    --
    Qba q...@b...pl gg:1554198
    ========\ /===========================

  • 2. Data: 2003-05-08 18:56:10
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Qba wrote:
    > Czyli jesli zakupilem rzeczony program to nie moge go odsprzedac?

    Wręcz przeciwnie. Producent nie ma prawa Ci zabronić go sprzedać, ani
    w żaden sposób tego ograniczać.

    > czesto tez na pudelkach z takimi programami sa licenje zabraniajace
    > odsprzedazy, ale w tym konkretnym przypadku sa w jezyku innym od
    > polskiego- czy mozna je uznac za wiazace?

    Nawet jak są po polsku są sprzeczne z prawem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-05-09 05:43:51
    Od: Qba <q...@b...pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> zapodal(a):

    |Wręcz przeciwnie. Producent nie ma prawa Ci zabronić go sprzedać, ani
    |w żaden sposób tego ograniczać.

    Ale z tego przytoczonego fragmentu wynika, ze chyba nie moge jednak go
    sprzedac?
    Jaki akt prawny jest powiedzmy nadrzedny do "Ustawy o Prawach
    autorskich..." i zezwalal by mi na sprzadanie takiego programy.

    Potrzebowal bym konkretnych podstaw prawnych, ktore pozwalaly by mi na
    odsprzedaz.

    --
    Qba q...@b...pl gg:1554198
    ========\ /===========================

  • 4. Data: 2003-05-09 07:17:41
    Od: Qba <q...@b...pl>

    Wyglada na to, ze mialem stara ustawe. W nowelizacji z 2000 ten
    wymieniony ustep przeze mnie zmienil brzmienie na:

    3) rozpowszechniania, w tym najmu, programu komputerowego lub jego

    kopii.;

    Czyli zostal obciety fragment mowiacy o odsprzedazy. Thx

    --
    Qba q...@b...pl gg:1554198