  • 1. Data: 2006-07-13 14:43:16
    Temat: Stowarzyszenie - pobieranie oplat za wstep
    Od: b...@o...pl

    Czy stowarzyszenie nie prowadzace dzialalnosci gospodarczej moze
    pobierac oplaty za wstep na organizowane przez siebie imprezy,
    oczywiscie tylko na pokrycie kosztów organizacji (takich jak wynajem
    lokalu) - przy czym impreza ta nie bedzie sluzyc do zarobienia na
    pokrycie dzialalnosci statutowej, ale bedzie wlasnie
    dzialalnoscia statutowa (w statucie bedzie zapisane, ze
    dzialalnosc stowarzyszenia spelnia sie miedzy innymi poprzez org.
    konkretnego rodzaju imprez).

    pozdrawiam
    Kuba R.

  • 2. Data: 2006-07-13 18:48:14
    Temat: Re: Stowarzyszenie - pobieranie oplat za wstep
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    b...@o...pl [###b...@o...pl.###] napisał:

    Może. Jest tylko w takich wypadkach zazwyczaj kłopot z odpowiednim tego
    dokumentowaniem.

  • 3. Data: 2006-07-14 08:23:13
    Od: "Kuba" <b...@o...pl>

    Witam

    > Może. Jest tylko w takich wypadkach zazwyczaj kłopot z odpowiednim tego
    > dokumentowaniem.

    Pozwole sobie zapytać - a jak powinno być to udokumentowane?

    PS.
    Dodam tylko, że chodzi tu o organizacje zlotów, także przy wejściu
    była by możliwość pobierania wszelkich danych, etc.

    pozdrawiam
    Kuba

  • 4. Data: 2006-07-14 10:26:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kuba [###b...@o...pl.###] napisał:

    > Pozwole sobie zapytać - a jak powinno być to udokumentowane?

    Nie ma jakiś szczególnych form takiego dokumentowania. Z doświadczenia
    jednak wiem, że czasem wiele z tych pieniędzy "wychodzi bokiem". A więc
    jakieś numerowane bilety były by najlepsze i w miarę tanie. Wpłaty spokojnie
    możecie potraktować jako po prostu "cegiełki" na Wasze Stowarzyszenie.

  • 5. Data: 2006-07-14 13:01:08
    Od: "Kuba" <b...@o...pl>

    Witam

> [...]
    > możecie potraktować jako po prostu "cegiełki" na Wasze Stowarzyszenie.

    Czy w przypadku potraktowania tego jako "cegiełek", należy
    traktować wpłaty jako zbiórkę publiczną i prosić o zezwolenie
    odpowiednie władze? Czy jest na to mniej skomplikowany sposób?

    pozdrawiam
    Kuba

  • 6. Data: 2006-07-14 14:27:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kuba [###b...@o...pl.###] napisał:

    > Czy w przypadku potraktowania tego jako "cegiełek", należy
    > traktować wpłaty jako zbiórkę publiczną i prosić o zezwolenie
    > odpowiednie władze? Czy jest na to mniej skomplikowany sposób?

    Moim zdaniem nie. Darowizna, jak każda inna. W sumie przecież nie jest to
    publiczna zbiórka, bo skierowana tylko i wyłącznie do ograniczonej grupy
    uczestników imprezy. Ważne jest, by przychody znalazły się w księgowości
    Stowarzyszenia.

  • 7. Data: 2006-07-16 09:15:52
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    spokojnie
    > możecie potraktować jako po prostu "cegiełki" na Wasze Stowarzyszenie.

    A nie mozna w formie "wpisowego"???
    Za potwierdzeniem KP

  • 8. Data: 2006-07-16 13:39:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    scorpio [###s...@p...onet.pl.###] napisał:

    > A nie mozna w formie "wpisowego"???
    > Za potwierdzeniem KP

    Można. Sposób dobry, jak każdy inny. Byle tylko odpowiednio udokumentowany.
    Czyli KP musi mieć numer.