  • 11. Data: 2005-08-14 11:48:18
    Temat: Re: Sprzedaż systemu operacyjnego w wersji OEM.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek napisał(a):

    > No tak. Jak i udzielenie licencji... komputerowi / części komputerowej.

    Pytanie do Arka:
    Bez wchodzenia w dyskusję, czy wersje OEM są obiektywnie zgodne z
    prawem: Jeśli mimo wszystko chciałbym zainstalować ponownie windowsa,
    ale na nowej płycie głównej, to jak dokonam procesu aktywacji
    (rejestracji) systemu?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2005-08-14 13:34:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No tak. Jak i udzielenie licencji... komputerowi / części
    komputerowej.

    Nie. Udzielenie licencji części komputerowej jest akurat ewidentną
    głupotą. Ale nie wiem, czy zbyt pochopnie takiego wniosku nie wysiągasz.
    W sferze umów cywilnoprawnych jest spora dowolność. Tak więc
    ograniczenie prawa do używania programu tylko z jakąś częścią, choć
    kontrowersyjne to jednak być może przeszło by w sądzie. Pozywać należało
    by oczywiście włąściciela komputera - jak sie go da ustalić. Pytanie
    podstawowe, to jak w postępowaniu cywilnym tego dowieść bez współpracy
    pozwanego skad on ten program ma i na podstawie jakiej licencji
    użytkuje. :-)

    > Cóż - człek uczy się całe życie, nie wiem tylko dlaczego twórcy "Ja,
    > robot" mieli jakieś takie niedzisiejsze dylematy.

    To, ze człowiek uczy się cale życie to nic. najsmutniejsze, że jak ktoś
    słusznie już zauważył i tak umiera głupi :-)

  • 13. Data: 2005-08-16 09:55:06
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 14 Aug 2005 13:48:18 +0200,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> screamed:
> [...]
    > prawem: Jeśli mimo wszystko chciałbym zainstalować ponownie windowsa,
    > ale na nowej płycie głównej, to jak dokonam procesu aktywacji

    Dzwonisz do helpdesku i oznajmiasz, że Windows nie chce się aktywować.
    Przy odrobinie szczęścia dostajesz kod aktywacyjny. Sprawdziła
    to znajoma. (;

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 11:54:06 user up 10705 days, 23:49, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If a program is useless, it must be documented.

  • 14. Data: 2005-08-17 10:58:42
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    meteor napisał(a):

    > Sprawa wygląda tak: znajomy ma komputer na kórym jest zainstalowany
    > system operacyjny Win XP OEM i chciałby teraz ten komputer sprzedać obcej
    > osobie, natomiast system operacyjny znajomemu. Czy może to zrobić zgodnie
    > z obowiązującym prawem?

    Z prawem tak, z umową licencyjną nie (imho teoretycznie możliwy proces cywilny).

    Cytat z EULA WinXP OEM:

    " Licencjobiorca może przekazać na stałe wszystkie swoje prawa udzielone na mocy
    niniejszej Umowy Licencyjnej jedynie w wyniku sprzedaży lub przekazania KOMPUTERA,
    pod warunkiem, że nie zachowa żadnych kopii, jeśli przekaże OPROGRAMOWANIE (w tym
    wszystkie części składowe, nośniki i wszystkie uaktualnienia, niniejszą Umowę
    Licencyjną
    i Certyfikat Autentyczności), a odbiorca zgodzi się przestrzegać postanowień
    niniejszej
    Umowy Licencyjnej. Jeśli OPROGRAMOWANIE jest uaktualnieniem, przekazanie musi także
    obejmować wcześniejsze wersje OPROGRAMOWANIA."

    > Jeśli tak, to czy przed sprzedażą komputera musi system wykasować
    > z dysku, aby nie być posądzonym o nielegalnie rozpowszechnianie programu

    Tak.

    > i czy sprzedając Windowsa innej osobie musi dołożyć do tego jakąś cześć
    > komputera, czy też może bez tego?

    Jeśli był kupiony z jakąś częścią komputera (np. płytą główną), to tak.
    Może być sprzedany z tą właśnie częścią. Jeśli był nabyty z całym komputerem,
    to tylko z całością można go odsprzedać, by być w zgodzie z licencją.

    W praktyce kłopoty będzie miał raczej znajomy- Microsoft odmówi kodu aktywacyjnego
    i co im zrobisz?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP