  • 1. Data: 2005-08-28 10:25:00
    Temat: Sprzedaż oprogramowania
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam taki pytanie. Jestem w trakcie tworzenia oprogramowania dla pewnej firmy.
    Mój program będzie realizował pewne zadania przy pomocy innego zewnętrznego
    programu (nazwijmy go smiglidigli). Tego smiglidigli nie da się zakupić nigdzie
    w Polsce, jedynie przez Paypal kupuje się seriala. Chcę zakupić tego seriala i
    sprzedać całość jako komplet. Kupiec zgodziłby się na to, ale problem jest w
    tym, że nie będzie na fakturze pozycji smiglidigli i moj_program tylko całość
    jako zestaw. Czy przy kontroli legalności mogą kwestionować legalność tego
    zakupionego programu ? Chyba, że mogę wystawić fakturę na śmiglidigli sam tej
    faktury nie mając (bo za płatność przez paypal chya nikt mi fvat nie wystawi),
    ale ztcw to nie mogę.
    Jak to rozwiązać ?

    Dzięki, pa.

  • 2. Data: 2005-08-28 15:20:44
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowania
    Od: "Romek" <p...@p...net.pl>

> [...]
    > tej
    > faktury nie mając (bo za płatność przez paypal chya nikt mi fvat nie

    To dość trudne i ryzykowne, co chesz zrobic..
    Zakładam, że kupujesz program on - line, sciągasz go z sieci. Chyba, ze to
    błedne założenie..
    Jezeli tak, jest to nie dysponujesz egzemplarzem programu komputerowego.
    Kopia cyforwa nie jest egzemplarzem ( choć istnieje przeciwne stanowisko, ze
    wzgledów bezpiwczenstwa nie radzilbym sie jednak opierać na tak watlych
    podstawach). A zatem, sprzedaz egzemplarza nie wchodzi w grę.
    Mozna jednak przyjać konstrukcje przenisienia praw z umowy licencji. Musisz
    jednak najpierw przeanalizować stosowną umowe licencji. Wielelicencji
    zawiera bowiem zakaz przenoszenia praw z licencji na podmiot trzeci, bez
    uzyskania uprzedniej zgody licencjodawcy.
    Moim zdaniem, dla bezpieczenstwa całe transakcji proponowałbym aby twój
    zleceniodawca nabył sam niezbęde oprogramowania. Oczywiscie w umowie z tobą
    powinno sie znalesc stosowne osiadczenie zleceniodawcy, tj. ze dysponuje
    takim programem lub we własnym zakresie zapewni sobie prawo dysponowania
    programem.
    Pozdrawiam,
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 3. Data: 2005-08-28 21:56:22
    Od: " Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > To dość trudne i ryzykowne, co chesz zrobic..
    > Zakładam, że kupujesz program on - line, sciągasz go z sieci. Chyba, ze to
    > błedne założenie..

    Tak, kupuje on-line.

> [...]
    > zawiera bowiem zakaz przenoszenia praw z licencji na podmiot trzeci, bez
    > uzyskania uprzedniej zgody licencjodawcy.

    You are granted a non-exclusive, non-transferable license to install and use the
    SOFTWARE PRODUCT on a single computer and to make a single archival copy of the
    SOFTWARE PRODUCT. The SOFTWARE PRODUCT is considered legal only if obtained
    through registration at and download from our website.

    Ble :-(

> [...]
    > powinno sie znalesc stosowne osiadczenie zleceniodawcy, tj. ze dysponuje
    > takim programem lub we własnym zakresie zapewni sobie prawo dysponowania

    Ale wtedy nie będzie miał faktury vat. W sumie nie wiem czy jest wogóle czym się
    martwić. Chodzi o http://www.pamela-systems.com/ , wersję professional. Pewnie
    nikt by nie sprawdzał legalności tego softu nawet w przypadku kontroli. Z
    drugiej strony ... wiadomo.

    > Pozdrawiam,
    > Romek
    > www.prawnik.net.pl

    Tomasz.

    P.S. Skoro już poruszyłem ten temat. Czy na oprogramowanie na licencjach GNU GPL
    i BSD mogę wystawić normalnie fakturę ? Ale nie na usługi wdrożeniowe, nie na
    nośnik, ale normalnie na programy, które wcześniej sciągne z sieci. Np. jakieś
    dystrybucje GNU/Linuksa ?

  • 4. Data: 2005-08-29 10:45:14
    Od: "Romek" <p...@p...net.pl>

    > You are granted a non-exclusive, non-transferable license to install and
    > use the
    No to sprawa jesna nie możesz przenosić praw z licencji.
    Powiem w ten sposb, gdyby klient przyszedl do nas do kanceari i miałbym cos
    doradzac, to na pewno odradzałbym mu ze wzgledów bezpieczeństwa wszelkie
    pomysły z nabywaniem licencji oprogramowania a potem zbywaniem odbiorcy
    koncowemu.

> [...]
    > na
    > nośnik, ale normalnie na programy, które wcześniej sciągne z sieci. Np.
    Myślę, że nie. Bo na co by miałabyc ta faktura. Przecież ty nie udzilasz
    licencji na takie oprogramowanie, tym bardziej nie przenosisz praw.
    Oczywiście możesz wystawic fakture na sprzedaz egzemplarza oprograowania (
    sprzedaz cd) lub usługe instalcji, wdrozenia czy nabycia progrmu i
    przyniesienia go klientowi do domu).
    Pozdrawiam,
    Romek