    From: "Romek" <p...@p...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż oprogramowania
    Date: Mon, 29 Aug 2005 12:45:14 +0200

    > You are granted a non-exclusive, non-transferable license to install and
    > use the
    No to sprawa jesna nie możesz przenosić praw z licencji.
    Powiem w ten sposb, gdyby klient przyszedl do nas do kanceari i miałbym cos
    doradzac, to na pewno odradzałbym mu ze wzgledów bezpieczeństwa wszelkie
    pomysły z nabywaniem licencji oprogramowania a potem zbywaniem odbiorcy
    koncowemu.

    > P.S. Skoro już poruszyłem ten temat. Czy na oprogramowanie na licencjach
    > GNU GPL
    > i BSD mogę wystawić normalnie fakturę ? Ale nie na usługi wdrożeniowe, nie
    > na
    > nośnik, ale normalnie na programy, które wcześniej sciągne z sieci. Np.
    > jakieś
    > dystrybucje GNU/Linuksa ?
    Myślę, że nie. Bo na co by miałabyc ta faktura. Przecież ty nie udzilasz
    licencji na takie oprogramowanie, tym bardziej nie przenosisz praw.
    Oczywiście możesz wystawic fakture na sprzedaz egzemplarza oprograowania (
    sprzedaz cd) lub usługe instalcji, wdrozenia czy nabycia progrmu i
    przyniesienia go klientowi do domu).
    Pozdrawiam,
    Romek