  • 1. Data: 2008-12-10 15:19:04
    Temat: Sprzedaz mieszkania - raty CD...
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Kontynuacja watku sprzed tygodnia.

    Cena sprzedazy ma byc 249.000
    Nabywca ma dwie lokaty po 100.000 - jedna konczy sie w lutym druga w
    maju. Reszte (49000) chce splacac w rownych ratach przez rok.

    Mieszkanie ma obciazona hipoteke, kredyt na ~165000.

    Wymyslilem sobie taka kolejnosc zdarzen (nie wiem, czy nabywcy sie spodoba).

    1) Umowa przedwstepna, zadatek na moje konto, 10kpln

    2) Umowa przyrzeczona w lutym, po wygasnieciu 1. lokaty. Przelew 100kpln
    na rachunek kredytu. Od tego momentu co miesiac rata ~4kpln na rachunek
    kredytu.

    3) W maju z drugiej lokaty na rachunek kredytu brakujaca reszta,
    pozostala z 100kpln kasa na rachunek moj. W tym momencie dostarczam
    zgode na wykreslenie hipoteki - to ma byc moje zabezpieczenie
    terminowych platnosci do tego momentu.

    4) Pozostaje do splaty 249000-200000-16000(4 raty) - 10000 (zadatek)=
    ~23000. Tutaj jedynym zabezpieczeniem pozostaje oswiadczenie o poddaniu
    sie egzekucji z aktu notarialnego.

    Alternatywny klient moze zaplacic 9kpln mniej - czyli ryzykuje 10kpln.
    Czy to ma rece i nogi?

    Pozdrawiam
    Wieslaw