  • 1. Data: 2005-09-01 19:57:02
    Temat: Sprzedaż mieszkania bez kuchni
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Witam
    Czy sprzedając mieszkanie (pełna własność hipoteczna) mam obowiązek
    pozostawić w nim kuchenkę gazową?

    Moim zdaniem mam prawo pozostawić mieszkanie bez kuchenki gazowej, ale mądry
    przekonują mnie, że nie mam racji

    W końcu już sam nie wiem, czy mam rację, czy też nie :-0?

    Jaki przepis może to określać?

  • 2. Data: 2005-09-01 20:22:24
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bez kuchni
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pissmejker napisał(a):
> [...]
    > przekonują mnie, że nie mam racji
    >
    > W końcu już sam nie wiem, czy mam rację, czy też nie :-0?

    Dawno temu, przepisy dotyczące tzw. mieszkań kwaterunkowych mówiły, że
    mieszkanie MUSI miec ogrzewanie i właśnie kuchnię. Sądzę, że obecnie nie
    ma to znaczenia, a takie szczegóły może precyzować umowa.

    M.

  • 3. Data: 2005-09-01 21:53:10
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Dawno temu, przepisy dotyczące tzw. mieszkań kwaterunkowych mówiły, że
    > mieszkanie MUSI miec ogrzewanie i właśnie kuchnię.

    i zlewozmywak wraz ze zlewem,wannę i miskę klozetową, inaczej to nie było
    mieszkanie.

    ale myśle ,że ten kto kupi to mieszkanie to i tak wszystko wurzuci i
    zamontuje nowe swoje
    Akohoro

  • 4. Data: 2005-09-01 22:51:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    Kuchnia jako rzecz ruchoma w chwili zamontowania w mieszkaniu staje
    się częścią nieruchomości - mieszkania. Tak więc o ile nie napiszecie
    w umowie wprost, że kuchenkę możesz zabrać, to przez sprzedaż
    mieszkania rozumie się sprzedaż również kuchenki. Konsekwencją takiego
    stanu rzeczy jest fakt, iż jeśli po sprzedaży mieszkania zabierzesz
    kuchenkę, to ją ukradniesz. A jeśli zrobisz to przed sprzedażą, ale po
    obejrzeniu mieszkania, to popełnisz oszustwo. Oczywiście kuchenki może
    w mieszkaniu nie być w ogóle i jeśli nabywca o tym wie i się decyduje
    na zakup, to już jest Wasza sprawa.

  • 5. Data: 2005-09-02 01:00:10
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    Nie wiem czy w tej sprawie ma to jakies znaczenie , ale przepisy podatkowe
    okreslaly kuchenke gazowa jako integralna czesc instalacji gazowej . I ktos
    kto udzielal tych informacji mogl sie wlasnie na tych przepisach opierac .

    Jacek

  • 6. Data: 2005-09-02 07:44:09
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

> [...]
    > obejrzeniu mieszkania, to popełnisz oszustwo. Oczywiście kuchenki może
    > w mieszkaniu nie być w ogóle i jeśli nabywca o tym wie i się decyduje

    Po przeczytaniu tego co napisałeś wi pierwszej chwili byłem na NIE, ale po
    przeanalizowaniu tego wszystkiego przyznaję, że MASZ RACJĘ :-)

    Kuchenka musi zostać !!! :-)

  • 7. Data: 2005-09-02 09:38:49
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 wrz o godzinie 00:51, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kuchnia jako rzecz ruchoma w chwili zamontowania w mieszkaniu staje
    > się częścią nieruchomości - mieszkania.

    A drzwi, posadzka z płytek tudzież z terakoty, a np. piecyk gazowy.... ?
    eżeli kupię - to muszę to wszystko sprzedać wraz z domem???

    > Tak więc o ile nie napiszecie w umowie wprost, że kuchenkę możesz zabrać,
    > to przez sprzedaż mieszkania rozumie się sprzedaż również kuchenki.

    A kominek mogę zabrać? W końcu go też zamontowałem ;)

    > A jeśli zrobisz to przed sprzedażą, ale po obejrzeniu mieszkania, to popełnisz
    oszustwo.

    Jak popełnia się oszustwo, pozwalając *hipotetycznemu* kupcowi na
    obejrzenie domu??
    Przecież przy ewentualnej transakcji - sprzedaje sie dom a nie wyposażenie
    - no chyba że jako kupujący chce sprzedać CAŁY DOM Z WYSPOAŻANIEM - bo np.
    che emigorwać - i nie potrzebny jest mi ten przykładowy kominek.

    > Oczywiście kuchenki może w mieszkaniu nie być w ogóle i jeśli nabywca o tym wie i
    się decyduje
    > na zakup, to już jest Wasza sprawa.

    Jak koleś ogląda samochód który chcesz sprzedać na giełdzie, a masz w nim
    zamontowany sprzęt audio o wartości dosyć pokaźnej - i ten koleś widzi ten
    sprzęt i kupuje od Ciebie ten samochód - w chwili podpisywania umowy Ty
    mówisz że bierzesz sprzęt - chyba że kupujący Ci za niego zapłaci - czy tez
    popełniasz oszustwo, kradzież ?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2005-09-02 14:05:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > A drzwi, posadzka z płytek tudzież z terakoty, a np. piecyk
    gazowy.... ?
    > eżeli kupię - to muszę to wszystko sprzedać wraz z domem???

    Jeśli jest już w domu, to nie tyle sprzedajesz je razem, co po prostu
    sprzedajesz dom. To coś z tego typu pytać, jak czy w samochodzie
    sprzedawanym muszę pozostawić silnik. no niby możemy się umówić, ze
    nie, ale jak się nie umówimy, to silnik jest częścią samochodu.

    > A kominek mogę zabrać? W końcu go też zamontowałem ;)

    Jeśli trwale zamontowany, to nie. Jeśli to jakiś przenośny kominek, to
    możesz zabrać.

> [...]
    bo np.
    > che emigorwać - i nie potrzebny jest mi ten przykładowy kominek.

    Oszustwo popełnisz w ten sposób, ze pokażesz gościowi dom z kuchnią, a
    następnie go "przebudujesz" (usuwając kuchnie na przykład). to będzie
    inny dom. niby tylko trochę, ale jednak.

> [...]
    Ty
    > mówisz że bierzesz sprzęt - chyba że kupujący Ci za niego zapłaci -

    Jeśli koleś wyraża na to zgodę, to nie ma sprawy. Gorzej, jak
    spiszecie umowę, on Ci zapłaci, a ty wówczas chcesz jeszcze sobie
    tylko radio wyciągnąć.

    Generalnie ważnym jest, by kupującego nie wprowadzać w błąd.

  • 9. Data: 2005-09-03 01:35:29
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Jeśli trwale zamontowany, to nie. Jeśli to jakiś przenośny
    > kominek, to możesz zabrać.
    O ile przekonała mnie argumentacja "dom z wyposażeniem" to teraz
    już nic nie rozumiem.
    Kuchenka gazowa TEŻ bywa przenoœna, bywa zabudowana
    - a takie rozróżnienie w argumentacji nie padło.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2005-09-03 14:08:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > O ile przekonała mnie argumentacja "dom z wyposażeniem" to teraz
    > już nic nie rozumiem.
    > Kuchenka gazowa TEŻ bywa przenoœna, bywa zabudowana
    > - a takie rozróżnienie w argumentacji nie padło.

    Kuchnia gazowa akurat musi być trwale połączona z instalacją ze
    względów bezpieczeństwa. Choć faktycznie, teraz skojarzyłem, ze taką
    kuchenkę na butle można ze sobą zabrać, a bywają.