  • 1. Data: 2008-09-16 10:00:37
    Temat: Sprawozdanie finansowe - fundacja
    Od: j...@g...com

    Witam,

    Mam takie problem. Musze przygotowac dokumenty do KRS - sprawozdaania
    finansowe fundacji.

    1. jak rozumiem skladam w oryginale wniosek Z20,
    2. do tego w oryginale skladam wniosek ZN
    3. do teog w oryginal skladam 1) spr. finansowe, 2)spr. z
    dzialalnosci, 3) protokol z uchwalami wraz z lista ososb
    uczestniczacych??

    w formularzu Z20 zaznaczam iz skladam 1 wniosek ZN. Juz nie zaznazczam
    ze w formie papierowej dok. z pkt 3 tj. spr. finasowe, spr. z
    dzialanosci i prokotol z uchwalami wraz z lista osob uczestniczacych??

    Czy placi sie jakas oplate od zlozenia sprawozdania fundacji?

    I teraz jeszcze jedno pytanie: czy jezeli zmienil sie czlonek zarzadu
    fundacji to uchwala o zmianie moze byc razem w tresci protokolu o
    przyjeciu sprawozdania finansowego?

    Czy fundacja jakas oplate placi od zmiany czlonka?

    I ostateni pytanie - czy fundacja musi skladac informacje do ministra
    czy tylko do KRS??

  • 2. Data: 2008-09-16 10:13:18
    Temat: Re: Sprawozdanie finansowe - fundacja
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 16 Sep 2008 03:00:37 -0700, jamlasica229 napisał(a):

    > w formularzu Z20 zaznaczam iz skladam 1 wniosek ZN. Juz nie zaznazczam
    > ze w formie papierowej dok. z pkt 3 tj. spr. finasowe, spr. z
    > dzialanosci i prokotol z uchwalami wraz z lista osob uczestniczacych??

    Jeśli załączniki idą w formie papierowej to musisz zakreślić odpowidnią
    rubrykę.

    > Czy placi sie jakas oplate od zlozenia sprawozdania fundacji?

    40 złotych. A czy za MSiG to nie wiem... chyba nie.

    > I teraz jeszcze jedno pytanie: czy jezeli zmienil sie czlonek zarzadu
    > fundacji to uchwala o zmianie moze byc razem w tresci protokolu o
    > przyjeciu sprawozdania finansowego?

    Może być. Ale pamiętaj, że:
    - sprawozdanie podpisują wszyscy członkowie zarządu wg stanu na dzień
    sporządzenia sprawozdania,
    - papiery do KRS podpisują wszyscy członkowie zarządu wg stanu na dzień
    sporządzenia wniosku,

    > Czy fundacja jakas oplate placi od zmiany czlonka?

    150 złotych (art. 56 pkt 1 ustawy o kosztach sądowych w sprawach
    cywilnych).

    > I ostateni pytanie - czy fundacja musi skladac informacje do ministra
    > czy tylko do KRS??

    Art. 12 ust. 2 ustawy o fundacjach plus rozporządzenie ministra
    sprawiedliwości z 2001 r. w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z
    działalności fundacji (Dz. U. nr 50 poz. 529)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-09-17 12:44:01
    Od: j...@g...com

    On 16 Wrz, 12:13, Olgierd <n...@r...org> wrote:

> [...]
    > sprawiedliwości z 2001 r. w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z
    > działalności fundacji (Dz. U. nr 50 poz. 529)

    wniosek do KRS i zalacznik ZN i inne podpisuje tylko prezes fundacji
    czy tez wszytkie osoby z zarzadu? Jesli wsystki to wnioski do KRS
    podpisuja osoby "altualne" na dzien skladania wniosku do KRS?

    Sprawozdanie z dzialalnosci podpisuja osoby "aktualne" na dzien
    skladania sprawozdania tj. stary zarzad?

    Pzdr

  • 4. Data: 2008-09-17 15:16:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 17 Sep 2008 05:44:01 -0700, jamlasica229 napisał(a):

    > wniosek do KRS i zalacznik ZN i inne podpisuje tylko prezes fundacji czy
    > tez wszytkie osoby z zarzadu? Jesli wsystki to wnioski do KRS podpisuja
    > osoby "altualne" na dzien skladania wniosku do KRS?

    Najlepiej niech podpiszą wszyscy członkowie zarządu, wg stanu na dzień z
    jakim sporządzony jest wniosek.

    > Sprawozdanie z dzialalnosci podpisuja osoby "aktualne" na dzien
    > skladania sprawozdania tj. stary zarzad?

    Hmm sprawozdanie to akurat wszyscy członkowie zarządu w okresie, którego
    dotyczy sprawozdanie. Czyli jeśli w ciągu 2007 r. była zmiana, to osoba,
    która była w zarządzie np. do lipca też powinna je podpisać.