  • 1. Data: 2003-05-10 21:02:44
    Temat: Sprawca zbiegl, wiem kto to, ale nie mam swiadka.
    Od: "Jerzy" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Ubieglej nocy bylem uczestnikiem dosc nieprzyjemnej sytuacji. Mianowicie, w
    stojacy na parkingu samochod, ktorego jestem wlascicielem, w nocy uderzyl
    inny samochod. Nim wyrwany ze snu zdazylem dotrzec do okna w celu zobaczenia
    "co sie stalo?" sprawca zdazyl zbiec (swoim samochodem). Zobaczylem jedynie
    sylwetke odalajacego sie samochodu (o numerach rejestracyjnych nawet nie ma
    co marzyc - padal deszcz a uciekajace auto bylo juz daleko). To co udalo mi
    sie zauwazyc, to tylko to, ze byl to *** *** (kolor + marka samochodu).
    Oczywiscie zadzwonilem na 997 i zeszlem na dol, zeby ocenic uszkodzenia
    (dosc mocno obity przod ze sladami lakieru+wgnieciony blotnik+drobne ale
    wazne uszkodzenie felgi: bardzo widoczne odbicie haka holowniczego). Po
    jakims czasie przyjechali 2 bardzo mili policjanci, troszke z nimi
    porozmawialem, oni ogladneli moje auto, spisali jakis krotki protokol i
    kazali mi sie polozyc sie spac, a sami odjechali na komisariat. Rzecz jasna
    o spaniu nie bylo juz mowy. Poczekalem jeszcze 30 minut na mojego agenta
    ubezpieczeniowego, ten przyjechal, zrobil kilka zdjec i koniec. Poszedlem do
    domu, doczekalem rana ogladajac telewizje, a nastepnie udalem sie na
    poszukiwania sprawcy w obrebie mojej dzielnicy. Tak jak sie spodziewalem
    nigdzie nie znalazlem sprawcy, ale nie zamierzalem rezygnowac. Rano jeszcze
    raz przyjechala Policja, tym razem spisalismy jakis obszerny protokol i
    czesc. Kiedy Policja odjechala, a ja poszedlem do domu, zjawil sie u mnie
    "ktos", pytajac mnie, czy bylem "tam i tam" (na swiadka nie pojdzie z
    wiadomych powodow), bo prawdopodobnie tam moze parkowac sprawca. Ochoczo
    udalem sie w tamten rejon i znalazlem poszukiwane *** ***. Dodam tylko, ze
    uszkodzenia w jego samochodzie zgadzaly sie z uszkodzeniami w moim+slady
    lakieru mojego auta (choc, juz na pierwszy rzut oka zauwazylem, ze ktos
    probowal je usunac, co prawie mu sie udalo). Rowniez hak holowniczy, ktory
    odbil sie na mojej feldze, byl wygiety. Nie probujac szukac wlasciciela
    zapisalem numer rejestracyjny i udalem sie do domu. Odrazu zadzwonilem na
    997, przedstawilem sie, po krotce opisalem swoja sprawe, i zostalem
    przelaczony na drogowke. Tu znowu opisalem cala sprawe i powiedzialem ze mam
    uzasadnione podejzenia co do sprawcy zdarzenia. Wszystko szlo dobrze, az w
    pewnym momencie pan z drogowki zapytal "czy mam swiadka zdarzenia?",
    odpowiedzialem "nie" (i raczej nie bede mial - z wiadomych powodow),
    policjant powiedzial "zobaczymy" i sie ze mna pozegnal. Dla mnie "zobaczymy"
    oznacza umorzenie sledztwa z powodu braku dowodow. I tu moje pytanie:
    Przy spisywaniu protokolu otrzymalem informacje, ze dochodzenie sie zacznie,
    ale dopiero w poniedzialek. Do poniedzialku jeszcze 2 dni, czyli masa czasu
    dla sprawcy na zatarcie sladow. Czy istnieje mozliwosc, zeby (bez zeznan
    swiadka) Policja mogla zabezpieczyc dowody na samochodzie, ktorego
    uszkodzenia odpowiadaja uszkodzeniom na moim aucie? Jesli tak, to na jakie
    paragrafy sie powolywac?
    Wiem, ze obowiazuje zasada domniemania niewinnosci, i ze wine musze
    udowodnic, ale obawiam sie, ze zanim bede mogl udowadniac wine, to sprawca
    zdazy zatrzec slady.

    I jeszcze jedno pytanie: Czy bez swiadka w ogole powinienem zawracac sobie
    ta sprawa glowe? (swiadkowie sa, ale nie chca/nie beda zeznawac). Auto bylo
    ubezpieczone - z odszkodowaniem nie ma problemu, zal mi tylko znizki za
    "bezkolizyjna jazde".

    pozdrawiam
    Jurek

  • 2. Data: 2003-05-10 21:34:04
    Temat: Re: Sprawca zbiegl, wiem kto to, ale nie mam swiadka.
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Jerzy napisał:
    > Wiem, ze obowiazuje zasada domniemania niewinnosci, i ze wine musze
    > udowodnic, ale obawiam sie, ze zanim bede mogl udowadniac wine, to sprawca
    > zdazy zatrzec slady.

    dokumentacja zdjeciowa + świadek
    Skąd świadek? Nie wiem, może dogadaj sie z sąsiadem :) Mówie powaznie.
    Gość nie postąpił ok, to i Ty nie postępuj ok wobec niego - jakaś kara
    mu sie należy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-05-11 00:11:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przejdź się osobiście na najbliższą komendę (komisariat) i poproś o
    zabezpieczenie dowodów poprzez dokonanie oględzin tego samochodu. Świadek by
    się przydał, ale skoro nie ma to trudno. Biegły, którego będzie trzeba
    powołać, stwierdzi, czy uszkodzenia pasują. Na samochodzie zostają też ślady
    lakieru. No i w końcu świadkiem możesz być Ty. Po prostu przez przypadek
    znalazłeś samochód który typem odpowiada wdzianemu przez Ciebie, a którego
    uszkodzenia pasują.

  • 4. Data: 2003-05-11 09:47:47
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <b9jrbm$1q9$1@news.onet.pl> scream napisał(a):
    > dokumentacja zdjeciowa + świadek
    > Skąd świadek? Nie wiem, może dogadaj sie z sąsiadem :) Mówie powaznie.
    > Gość nie postąpił ok, to i Ty nie postępuj ok wobec niego - jakaś kara
    > mu sie należy.
    Wiesz, znam paru "prawdziwych przestepcow", ktorzy oficjalnie mowia:
    "kradlem, kradne i bede kradl"
    I wiesz co? Uwazam ich za znacznie uczciwszych od Ciebie. Nie sa
    hipokrytami. Dlaczego? Sprobuj zgadnac.
    pozdrawiam Andrzej
    ps. To co zrobil "gosc", to zaledwie drobne wykroczenie, ktore w
    normalnie funkcjonujacym kraju bylo by problemem jedynie firm
    ubezpieczeniowych, to co Ty proponujesz, to bardzo powazne przestepstwo.

  • 5. Data: 2003-05-11 10:02:34
    Od: imax <i...@c...interia.pl>

    >Wiesz, znam paru "prawdziwych przestepcow", ktorzy oficjalnie mowia:
    >"kradlem, kradne i bede kradl"

    nic, tylko pogratulować!!

    >I wiesz co? Uwazam ich za znacznie uczciwszych od Ciebie.

    Moze to co zaproponował nie jest uczciwe i nie powinno sie popierać
    takiego postępowania ale chyba troszeczke przesadziłeś z tym
    porównaniem

    Bartek

  • 6. Data: 2003-05-11 12:04:30
    Od: "Jerzy" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > dokumentacja zdjeciowa + świadek
    > Skąd świadek? Nie wiem, może dogadaj sie z sąsiadem :) Mówie powaznie.
    > Gość nie postąpił ok, to i Ty nie postępuj ok wobec niego - jakaś kara
    > mu sie należy.

    swiadkowie sa tylko boja sie zeznawac
    dla mnie najwazniejsze teraz to zabezpieczenie sladow - czy moge do tego
    jakos "zmusic" Policje ?

    pozdrawiam
    Jurek

  • 7. Data: 2003-05-11 12:54:27
    Temat: Odp: Sprawca zbiegl, wiem kto to, ale nie mam swiadka.
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik andrzej <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9l683$g9j$...@n...news.tpi.pl...

    > Wiesz, znam paru "prawdziwych przestepcow", ktorzy oficjalnie mowia:
    > "kradlem, kradne i bede kradl"

    Gratuluje znajomych.

    > I wiesz co? Uwazam ich za znacznie uczciwszych od Ciebie. Nie sa
    > hipokrytami. Dlaczego?

    A co nas moze obchodzic opinia przyjaciela zlodziei?

    Pa pa!

    PLONK

    --
    Depi.

  • 8. Data: 2003-05-11 13:17:36
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik andrzej napisał:
    > Wiesz, znam paru "prawdziwych przestepcow", ktorzy oficjalnie mowia:
    > "kradlem, kradne i bede kradl"

    mam Ci z tego tytułu złożyć gratulacje?

    > I wiesz co? Uwazam ich za znacznie uczciwszych od Ciebie.

    nie znasz mnie, więc co możesz wiedzieć o mojej uczciwości?

    > Nie sa hipokrytami. Dlaczego? Sprobuj zgadnac.

    próbowałem i ciągle nic
    może mi powiesz? Jak coś masz do mnie, to mów, a nie baw sie w zagadki
    pseudointeligencie

    > ps. To co zrobil "gosc", to zaledwie drobne wykroczenie, ktore w
    > normalnie funkcjonujacym kraju bylo by problemem jedynie firm
    > ubezpieczeniowych, to co Ty proponujesz, to bardzo powazne przestepstwo.

    jak Ci ktoś spali mieszkanie, to też będzie drobne wykroczenie i
    zmartwienie firmy ubezpieczeniowej?

  • 9. Data: 2003-05-11 16:23:38
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <b9lil1$sgm$1@news.onet.pl> scream napisał(a):
    > mam Ci z tego tytułu złożyć gratulacje?

    juz mi "inni" zlozyli :p

    > nie znasz mnie, więc co możesz wiedzieć o mojej uczciwości?

    Tak jak napisalem. Co w tym niejasnego? Chcesz uchodzic za uczciwego?
    Postepuj uczciwie. A co ty proponujesz? Popelnienie bardzo powaznego
    przestepstwa. Uwazasz to za uczciwe? Coz, to Twoj problem.

    > próbowałem i ciągle nic

    czytaj wyzej. Nie rozumiesz, czytaj jeszcze raz...
    > jak Ci ktoś spali mieszkanie[...]

    bla, bla, bla... Co to ma do porysowanego lakieru i wgniecionej felgi?
    Mysle, ze poprawne odpowiedzi, co ma zrobic poszkodowany, juz padly (nie
    byla to Twoja odpowiedz), a co ciekawe zgodne z prawem.
    pozdrawiam Andrzej
    ps. Swoja droga, ciekaw jestem dlaczego nie zaproponowales, zeby
    "poszkodowany" poszedl do "sprawcy" z flaszka i prosba by nie robil tak
    wiecej? Przeciez to takie w Twoim stylu.

  • 10. Data: 2003-05-11 20:11:34
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik andrzej napisał:
    > juz mi "inni" zlozyli :p

    widze, że rozpiera Cie duma z powodu znajomości z mordercami i
    złodziejami.. brawo

    > Tak jak napisalem. Co w tym niejasnego?

    to, że trudno ocenić uczciwość czlowieka, nie znając go
    Tak samo i ja moge powiedzieć o Tobie, że nieuczciwy jestes.. I będzie ok?

    > bla, bla, bla... Co to ma do porysowanego lakieru i wgniecionej felgi?

    bo jedno i drugie to zniszczenie czyjejś wlasności

    > ps. Swoja droga, ciekaw jestem dlaczego nie zaproponowales, zeby
    > "poszkodowany" poszedl do "sprawcy" z flaszka i prosba by nie robil tak
    > wiecej? Przeciez to takie w Twoim stylu.

    natomiast w stylu Twoim i Twoich znajomych byłoby przyłożenie sprawcy
    gnata do skroni, prawda?

    EOT